Toon posts:

230 Krachtstroom naar 220 Schuko

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bobby022
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 05-12 21:16
Mijn vraag
...
Is het mogelijk om de 230 Krachtstroom stekker om te zetten naar 220 Schuko,
dmv het liefst een converter stekker, Of kan ik gewoon de stekker eraf knippen, en de desbetreffende draden samendraaier en aansluiten op de 220 Schuko?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Hardware: b.v > APC AP8953 Switched Rack PDU Zero U
Schuko stekker (het liefst met randaarde)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Google - No use
Diverse elektra zaken, die komen wel met een 320 blok,
met een aantal 220 inlets, maar dit is niet wat ik zoek.

Gedachtegang: Eventueel door een Electricien 1 kabel vanuit de meterkast laten trekken, naar de hobbykamer (+- 2/5 mtr)

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

Beste antwoord (via bobby022 op 05-10-2019 18:48)

• Fabian
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik zou 2,5mm^2 flexibel pakken. Verder ook prima als permanente oplossing zolang het aantal gebruikers dat je aansluit op de PDU niet boven de 16A komt. Zoals hierboven al wordt vermeld verbruikt het apparaat zelf geen (of nauwelijks) stroom.

Een 16A CEE "input" naar 32A CEE "output" verloop gebruiken wij ook in een datacenteromgeving waarbij de klant het rack alvast inricht een verbruik > 16A, maar de voedende groep en infra nog op 16A is ingericht. Scheelt weer een PDU vervangen wanneer er geupgrade wordt.

Zolang de verloopkabel wordt maar gebruikt op een 16A gezekerde groep.

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Krachtstroom is 400V, ik neem aan dat je van perilex naar schucko wil? Het is wel wat onduidelijk verhaal zo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-12 00:20
@bobby022 230v krachtstroom is er niet. Heb je foto's van wat je bedoelt?

Of doel je op een CEE-form stekker?
Dat is zo'n grote blauwe (ook wel bekend als 'camping stekker' )

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07-12 15:40
220 volt bestaat ook al een tijdje niet meer.

• Jean luc Picard
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 06-12 19:03
Waar woon je want schuko is type F. In Nederland heeft men type C. Of 400 VAC Kracht 16A of hoger. Daarnaast
Is perilex gebruikelijk voor 2x 1~ fase.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23:37

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Het zou helpen om even een foto te maken van de aansluitingen die je met elkaar wilt verbinden.

Dan kunnen we zien (en uitleggen) wat de beste oplossing is.

Het lijkt op CEE 16A Blauw. Dat is exact hetzelfde als een (gewone) schuko. Een verloopstekker als deze moet gewoon werken:

De stekker vervangen kan natuurlijk ook.

[Voor 49% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 04-10-2019 23:04]

Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-02 01:33
Ja hallo

Ding is 32A

Dus geen Schuko. Schuko is voor max. 16A, en dan trek je het eigenlijk al tot het randje. Zit niet voor niks een mooie 3P 32A IEC 60309 stekker aan. ("CEE")

https://www.apc.com/shop/...30V-21-C13-3-C19/P-AP8953

[Voor 88% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-10-2019 23:35]

• Annuk
kabeltjekabel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:32:
Ja hallo

Ding is 32A

Dus geen Schuko. Schuko is voor max. 16A, en dan trek je het eigenlijk al tot het randje. Zit niet voor niks een mooie 3P 32A IEC 60309 stekker aan. ("CEE")

https://www.apc.com/shop/...30V-21-C13-3-C19/P-AP8953
Dan kan en mag je wel aansluiten op een gewone 16A groep waar je dus een gewoon wcd hebt waar je zo'n convertor in plugt zoals @T.Kreeftmeijer geeft als voorbeeld.

Andersom mag in dit geval dus niet, maar de TS @bobby022 is een beetje onduidelijk wat hij wil/bedoelt.

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:11
Annuk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:44:
@bobby022 230v krachtstroom is er niet. Heb je foto's van wat je bedoelt?
Mijn kookplaat en warmtepomp nemen toch echt 230V af van de krachtstroom-groepen waarop ze zijn aangesloten.

Krachtstroom is gewoon een gekoppelde groep met 3*230V verdeeld over 3 fasen, waar je ook 400V uit kunt halen vanwege de faseverschuiving wanneer je de verbruiker niet op de nul aansluit.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Annuk
Ivow85 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

Mijn kookplaat en warmtepomp nemen toch echt 230V af van de krachtstroom-groepen waarop ze zijn aangesloten.

Krachtstroom is gewoon een gekoppelde groep met 3*230V verdeeld over 3 fasen, waar je ook 400V uit kunt halen vanwege de faseverschuiving wanneer je de verbruiker niet op de nul aansluit.
Dat weet ik, maar ik reageerde enigszins simplistisch en snel via mobiel, om de TS niet met de overbodige info te overladen.

Maar inderdaad iedere fase los is 230V, maar d.m.v de door jou genoemde fase-verschuiving (of fase-draaiïng) wordt het gecombineerd tot 380V als je alle 3 de fases gebruikt.

Maar het punt van de TS is imho al opgelost of in ieder geval het idee al gegeven door @T.Kreeftmeijer.

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Eens met @kabeltjekabel

Die APC wil 32 ampere kunnen trekken, Dan zal je met een 16 ampere zekering/automaten niet ver komen. Zo'n verloopkabel van @T.Kreeftmeijer is ook maar bedoelt voor 16 ampere.

Het past allemaal wel, maar je wil geen 32 ampere door 16 ampere snoer en stekkers trekken.

Maar als die APC maar 1 pc heeft aangesloten, dan is er niet zo veel aan de hand. Maar dat hele ding volhangen zou ik niet doen.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23:37

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RaZ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:22:
Eens met @kabeltjekabel

Die APC wil 32 ampere kunnen trekken, Dan zal je met een 16 ampere zekering/automaten niet ver komen. Zo'n verloopkabel van @T.Kreeftmeijer is ook maar bedoelt voor 16 ampere.

Het past allemaal wel, maar je wil geen 32 ampere door 16 ampere snoer en stekkers trekken.
He kan geen 32A trekken door die kabel, want die is als het goed is gewoon afgezekerd op 16A. Andersom is inderdaad niet de bedoeling.
Maar als die APC maar 1 pc heeft aangesloten, dan is er niet zo veel aan de hand. Maar dat hele ding volhangen zou ik niet doen.

Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:41

mark-k

AKA markkNL

Ivow85 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

Nee, ze nemen maar 1 fase van de 3-fase groep af. Krachtstroom is per definitie nooit 230V.

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Is het een 16A krachtstroomaansluiting, of een 32A? (of nog zwaarder) In het eerste geval kan je iets als https://www.conrad.nl/p/p...9430412-400-v-16-a-779252 gebruiken, in het 2e geval heb je een paddenstoel nodig waar 16A zekeringautomaten in zitten omdat het anders te gevaarlijk is.

[Voor 3% gewijzigd door Resistor op 05-10-2019 10:01]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RaZ
  • Niet online
Hij wil een 32 ampere apparaat aansluiten op een 16 ampere wcd...

De huisinstallatie zal met 2,5mm2 zijn aangelegd, en daar wil je ook maar 16 ampere doorheen halen.

32 ampere ga je al snel naar 4mm2

De TS had beter deze kunnen scoren: https://www.apc.com/shop/...9-IEC309-Cord/P-AP8958EU3

Die trekt geen 7400 watt zoals de TS heeft, werkt gewoon op 16 ampere, en trekt max 3700 watt (wat ook al bijna de maximale is wat je uit 1 16 ampere groep kan trekken). Dan is het geen probleem om gewoon de stekker te vervangen ;)

• Annuk
@RaZ Als de boel is afgezekerd met een 16A zekering en daar plaatst de TS de schuko naar CEE-contrastekker kan er nooit meer dan 16A gaan lopen ook al is deze doos bedoelt voor 32A.

Het wordt gevaarlijk als het andersom is.

• Anoniem: 1216024
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
Je moet dit apparaat sowieso op een aparte groep aansluiten (Boven de 2000 watt = aparte groep).
Als je van te voren contact op neemt met een elektricien met de vraag om een groep erbij te zetten en kabel te trekken voor apparaat X zullen ze het goed aanleggen.

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Annuk schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Maar inderdaad iedere fase los is 230V, maar d.m.v de door jou genoemde fase-verschuiving (of fase-draaiïng) wordt het gecombineerd tot 380V als je alle 3 de fases gebruikt.
Daar heb je er geen 3 voor nodig. Er staat 380V (eerder 400) tussen elke combinatie van fasen. Er zijn zat apparaten die 2 fasen gebruiken op die manier. Die hebben een hoog vermogen "enkelfase" 400v last.
mark-k schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:54:
[...]
Nee, ze nemen maar 1 fase van de 3-fase groep af. Krachtstroom is per definitie nooit 230V.
Nee hoor, de meeste nemen er 2 af. Soms 3 in het geval van een Oven. Alle gebruikers worden alleen geschakeld tussen de fase en de nul. niks tussen de fasen. De fasedraaiing is ook helemaal niet van belang. Daarom werkt een kookgroep ook.

"Krachtstroom" is nogal een losse term. Gebruikelijk in nederland is 400v lijn en 230v fasespanning. Even in het (makkelijkste) voorbeeld van een motor. in ster gechakeld is het gewoon een 230V motor. In driehoek is het pas 400.

Het is overigens helemaal niet "Altijd 400v". Er zijn nog wel gebieden met 230V lijnspanning. Volgens mij hoofdzakelijk in het zuiden des lands en bepaalde gebieden in België.
Anoniem: 1216024 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:46:
Je moet dit apparaat sowieso op een aparte groep aansluiten (Boven de 2000 watt = aparte groep).
Als je van te voren contact op neemt met een elektricien met de vraag om een groep erbij te zetten en kabel te trekken voor apparaat X zullen ze het goed aanleggen.
Is niet verplicht, is een aanbeveling voor nieuwe installaties. Pas bij 3kVA is het een regel. Maar de NEN werkt nooit met terugwerkende kracht.
En als TS er gewoon even mee wil spelen is een extra groep aanleggen natuurlijk dikke onzin.

Als het nou zou gaan om een vast te bouwen installatie, dan is het zeker iets om mee te nemen.

• Anoniem: 1216024
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
timberleek schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

Daar heb je er geen 3 voor nodig. Er staat 380V (eerder 400) tussen elke combinatie van fasen. Er zijn zat apparaten die 2 fasen gebruiken op die manier. Die hebben een hoog vermogen "enkelfase" 400v last.

[...]

Nee hoor, de meeste nemen er 2 af. Soms 3 in het geval van een Oven. Alle gebruikers worden alleen geschakeld tussen de fase en de nul. niks tussen de fasen. De fasedraaiing is ook helemaal niet van belang. Daarom werkt een kookgroep ook.

"Krachtstroom" is nogal een losse term. Gebruikelijk in nederland is 400v lijn en 230v fasespanning. Even in het (makkelijkste) voorbeeld van een motor. in ster gechakeld is het gewoon een 230V motor. In driehoek is het pas 400.

Het is overigens helemaal niet "Altijd 400v". Er zijn nog wel gebieden met 230V lijnspanning. Volgens mij hoofdzakelijk in het zuiden des lands en bepaalde gebieden in België.

[...]

Is niet verplicht, is een aanbeveling voor nieuwe installaties. Pas bij 3kVA is het een regel. Maar de NEN werkt nooit met terugwerkende kracht.
En als TS er gewoon even mee wil spelen is een extra groep aanleggen natuurlijk dikke onzin.

Als het nou zou gaan om een vast te bouwen installatie, dan is het zeker iets om mee te nemen.
Ik kan al jaren niet meer bij de Nen1010 dus i.p.v. moeten zou het best een aanbeveling kunnen zijn geworden (y)
Ik vraag me wel af waarom je de aanbeveling van 2000Watt zou negeren en de verplichting van boven de 3kVA naast je neer legt omdat je alleen even wilt hobbyen?

Je zou dan op zijn minst de andere verbruikers uit moeten schakelen.

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Anoniem: 1216024 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Ik kan al jaren niet meer bij de Nen1010 dus i.p.v. moeten zou het best een aanbeveling kunnen zijn geworden (y)
Ik vraag me wel af waarom je de aanbeveling van 2000Watt zou negeren en de verplichting van boven de 3kVA naast je neer legt omdat je alleen even wilt hobbyen?

Je zou dan op zijn minst de andere verbruikers uit moeten schakelen.
Dat is nogal afhankelijk van wat de TS wil gaan doen imo.
Als hij dat ding gewoon een beetje wil testen, zal het allemaal wel loslopen.Ding zal geen hoge last draaien en het gebruik zal redelijk kortstondig zijn.

Voor dat soort dingen ga je natuurlijk niet het halve huis overhoop halen.

En al hij hem aansluit met weinig last erachter zal het met andere verbruikers ook wel loslopen. Als kan het natuurlijk nooit kwaad om ze uit te schakelen.

Maar het valt en staat allemaal met wat de TS wil gaan doen

• kabeltjekabel
Annuk schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:05:
[...]

Dan kan en mag je wel aansluiten op een gewone 16A groep waar je dus een gewoon wcd hebt waar je zo'n convertor in plugt zoals @T.Kreeftmeijer geeft als voorbeeld.

Andersom mag in dit geval dus niet, maar de TS @bobby022 is een beetje onduidelijk wat hij wil/bedoelt.
De converter van @T.Kreeftmeijer is van Schuko naar 16A CEE, niet naar 32A, dus past alsnog niet :)

En van Schuko naar 32A CEE hoort niet te bestaan.

[Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 05-10-2019 12:30]

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
bobby022 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:37:
Mijn vraag
...
Is het mogelijk om de 230 Krachtstroom stekker om te zetten naar 220 Schuko,
dmv het liefst een converter stekker, Of kan ik gewoon de stekker eraf knippen, en de desbetreffende draden samendraaier en aansluiten op de 220 Schuko?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Hardware: b.v > APC AP8953 Switched Rack PDU Zero U
Schuko stekker (het liefst met randaarde)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Google - No use
Diverse elektra zaken, die komen wel met een 320 blok,
met een aantal 220 inlets, maar dit is niet wat ik zoek.

Gedachtegang: Eventueel door een Electricien 1 kabel vanuit de meterkast laten trekken, naar de hobbykamer (+- 2/5 mtr)
Kabel in de mester kast op 1 fase zetten (andere 2 fases zijn loos) en dan op die fase een stekker zetten (schuko) maar je moet iets in je meter kast doen. Alternatief is een zo iets te doen: https://www.groepenkastbe...9CtcPNSiWtxRoCND4QAvD_BwE

maar goed het totaal niet duidelijk wat je precies wilt. Is het een installatie draad of een verlegsnoer of iets anders....

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Annuk
kabeltjekabel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

De converter van @T.Kreeftmeijer is van Schuko naar 16A CEE, niet naar 32A, dus past alsnog niet :)

Ben ze ooit wel eens tegen gekomen in iets van camping winkel.

Maar vermoedelijk moet de TS zelf iets gaan knutselen of nog beter het netjes aan laten leggen als dit voor een (semi)permanente opstelling gebruikt gaat worden.

• RaZ
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Kan je natuurlijk ook gewoon zelf maken ;)

M'n nieuwe inductiekookplaat is een 1 fase apparaat (3500 watt). Die past dus niet in een perilex wcd.
1 perilex stekker +2 contra wcd's + stukkie 3x 2,5mm2 snoer. DIY adapter. Werkt perfect. :Y
Annuk schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Maar vermoedelijk moet de TS zelf iets gaan knutselen of nog beter het netjes aan laten leggen als dit voor een (semi)permanente opstelling gebruikt gaat worden.
Die dingen zijn er om bij je woning je caravan te voorzien van spanning.

Ik heb zelf een perilex adapter gemaakt, en die stekker is een 16A stekker, die past fysiek niet in een 3 fase perilex wcd. 16 A heeft een horizontale aarde, de 25 A versie heeft een verticale aarding.

[Voor 36% gewijzigd door RaZ op 05-10-2019 18:08]

• RaZ
  • Niet online
Geheel op eigen risico, want dit is natuurlijk geen permanente oplossing.

Maar ik zou toch eerst even kijken in de specs van die APC, als dat ding vol z'n accu's wil gaan opladen, kan het nog raar gaan ruiken in huis :P

• BrZ
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08-12 13:50
RaZ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:27:
Geheel op eigen risico, want dit is natuurlijk geen permanente oplossing.

Maar ik zou toch eerst even kijken in de specs van die APC, als dat ding vol z'n accu's wil gaan opladen, kan het nog raar gaan ruiken in huis :P
Dat ding heeft geen accu's, het is een stekkerdoos met controller. Ik zou er zelf gewoon iets aan knutselen, dat ding verbruikt zelf nauwelijks iets, als je er verder hetzelfde mee om gaat als een stekkerdoos kan het geen kwaad.

Maar op eigen risico natuurlijk :p

• RaZ
  • Niet online
Ohh... Dan is het heel makkelijk. Gewoon de stekker vervangen :Y 3 euro, klaar :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik zou 2,5mm^2 flexibel pakken. Verder ook prima als permanente oplossing zolang het aantal gebruikers dat je aansluit op de PDU niet boven de 16A komt. Zoals hierboven al wordt vermeld verbruikt het apparaat zelf geen (of nauwelijks) stroom.

Een 16A CEE "input" naar 32A CEE "output" verloop gebruiken wij ook in een datacenteromgeving waarbij de klant het rack alvast inricht een verbruik > 16A, maar de voedende groep en infra nog op 16A is ingericht. Scheelt weer een PDU vervangen wanneer er geupgrade wordt.

Zolang de verloopkabel wordt maar gebruikt op een 16A gezekerde groep.

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:35
Is die APC AP8953 niet alleen een met software beheerbare verdeeldoos? Ik zie in de specificaties nergens iets over back-up batterijen voor een UPS-functie of zo.

Als het inderdaad een verdeeldoos is dan maakt die 32A überhaupt niks uit, dat zegt alleen dat je er 32A aan lasten aan kunt hangen. Maar als je bron 16A is dan kan je er nooit meer dan dat doorheen trekken.

Edit: ik zie dat in de tussentijd iemand dit al gezegd heeft.

[Voor 9% gewijzigd door Josefien op 05-10-2019 17:18]

• bobby022
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 05-12 21:16
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:00:
Het zou helpen om even een foto te maken van de aansluitingen die je met elkaar wilt verbinden.

Dan kunnen we zien (en uitleggen) wat de beste oplossing is.

Het lijkt op CEE 16A Blauw. Dat is exact hetzelfde als een (gewone) schuko. Een verloopstekker als deze moet gewoon werken: [Afbeelding]

De stekker vervangen kan natuurlijk ook.
Ja, nu ik het even doorlees ben ik wel erg kort door de bocht.

Ik heb een 14U kabinetje staan, die wil ik gaan inrichten als Netwerk kast, Met voornamelijk Unifi apparatuur, en wanneer mijn grote Rack komt, dit wisselen met Cisco 'teach/play' apparatuur.

Dus geen zware stroomtrekkende apparatuur.

1x 48 Port switch
1x Controller (momenteel de UCK)
1x Linksys NSS4000
3x diverse kleinere nasjes. (seagate/synology)

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

• kabeltjekabel
Annuk schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Je bedoelt het precies andersom neem ik aan? Dus een Schuko stekker en dan een vrouwtje CEE 32A? Dat kan op zich nog enigsinds wel. Andersom is gewoon enorm fout, want een 32A outlet zit als het goed is ook een 32A zekering bij... en dan wordt de Schuko het zwakke punt..
RaZ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Kan je natuurlijk ook gewoon zelf maken ;)

M'n nieuwe inductiekookplaat is een 1 fase apparaat (3500 watt). Die past dus niet in een perilex wcd.
1 perilex stekker +2 contra wcd's + stukkie 3x 2,5mm2 snoer. DIY adapter. Werkt perfect. :Y

[...]

Die dingen zijn er om bij je woning je caravan te voorzien van spanning.

Ik heb zelf een perilex adapter gemaakt, en die stekker is een 16A stekker, die past fysiek niet in een 3 fase perilex wcd. 16 A heeft een horizontale aarde, de 25 A versie heeft een verticale aarding.
Euh? Jouw plaat heeft met 3.5 kW toch gewoon een 3-aderig netsnoer? Dan kun je daar prima een 16A perilex stekker op zetten.

En inderdaad; 32A Perilex is er niet.

• RaZ
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:16:
[...]

Euh? Jouw plaat heeft met 3.5 kW toch gewoon een 3-aderig netsnoer? Dan kun je daar prima een 16A perilex stekker op zetten.

[..]
Klopt. Maar nu kan ik beide fases gebruiken. 2x 3500 watt. 25 euro aan meuk, uurtje stoeien. Een extra groep laten aanleggen kost meer geld. En dat ga ik niet doen in een huurhuis. Is ook niet nodig, de zekering zit er al, de draden liggen er al. Deze optie is gewoon verhuisbaar. 8)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:24
Anoniem: 1216024 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:46:
Dus een Fohn, een elektrische tandenborstel en wat LED spotjes mogen niet op de zelfde groep?

Volgens mij moeten alleen grootverbruikers achter een aparte groep:
  • vaatwasser
  • wasmachine
  • wasdroger
  • kookplaat
  • oven
  • combikookplaat
  • combioven
  • combimagnetron

• kabeltjekabel
RaZ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Klopt. Maar nu kan ik beide fases gebruiken. 2x 3500 watt. 25 euro aan meuk, uurtje stoeien. Een extra groep laten aanleggen kost meer geld. En dat ga ik niet doen in een huurhuis. Is ook niet nodig, de zekering zit er al, de draden liggen er al. Deze optie is gewoon verhuisbaar. 8)
Gewoon een beunstuk om te zondigen tegen de regel van 1 groep per buis dus.
GrooV schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Dus een Fohn, een elektrische tandenborstel en wat LED spotjes mogen niet op de zelfde groep?

Volgens mij moeten alleen grootverbruikers achter een aparte groep:
  • vaatwasser
  • wasmachine
  • wasdroger
  • kookplaat
  • oven
  • combikookplaat
  • combioven
  • combimagnetron
Nee, die regel bestaat allang niet meer, maar wordt alsmaar eindeloos herhaald door ouderen die niet aan bijscholing hebben gedaan :P

Maar de regel an sich is wel een goed idee.

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-12 14:17
Als hij van België zou het nog wel eens kunnen, zeldzaam maar toch...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee