RX570 nu kopen of even afwachten?

Pagina: 1
Acties:

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb op korte termijn een nieuwe GPU nodig tegen 150EUR of minder. De RX570 heeft uitstekende prijs/prestatie verhouding , maar toekomst gericht wil ik aan jullie vragen of er binnenkort (0-3 maanden) een betere prijs/prestatie model (mogelijk) uit komt. Ik hoorde nieuws over Navi en dergelijk maar ik zelf volg het niet echt.

Ik speel geen lange uren heavy games, gemiddeld 1-2 uur per dag Overwatch (120fps meduim) en Hearthstone icm Ryzen 2600.

Reden is dat ik mijn huidige GPU (R9 380X) op korte mijn terug moet geven.

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10-2025

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Beetje dezelfde overweging hier, maar behalve wat speculeren aan de hand van wat aankondigingen kan ik ook niet.
Wat is de korte termijn dat je je huidige (geleende?) kaart moet afstaan?

• ragnaroks
Soepergrover schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:22:
Beetje dezelfde overweging hier, maar behalve wat speculeren aan de hand van wat aankondigingen kan ik ook niet.
Wat is de korte termijn dat je je huidige (geleende?) kaart moet afstaan?
Ik ga over paar weken mijn R9 380X afstaan. Ik kan mijn oude GPU (R7 260X) tijdelijk gebruiken als de moeite waard is om af te wachten. Dat ik een paar weken geen Overwatch (op 120fps) spelen vind ik niet erg hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door ragnaroks op 04-10-2019 17:32 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als je het niet volgt maar je bent wel benieuwd, waarom google je het dan niet even?
AMD laat over het algemeen erg weinig los over Navi 20, alleen dat het in 2020 komt.

Daarnaast is 150 euro voor een gloedjenieuwe gpu ook geen geld, zeker voor die prestaties, wat let je?

Besides, als er een nieuwe serie Navi uitkomt, kun je er wel donder op zeggen dat dan juist de RX 5xx kaarten een betere prijs krijgen en de nieuwe kaarten altijd duurder zullen zijn, ik snap het punt eigenlijk helemaal niet? Wat heb je te verliezen als je nu een 570 koopt? Kennelijk zijn prestaties niet zo van levensbelang voor je, waarom wachten op een nieuwe serie die wel beter maar ook duurder is?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ragnaroks Ik denk niet dat de nieuwe Navi in deze prijsklasse komt. maar er komen sowieso RX5500XT,
en RX5300XT(4GB) komt al in nieuwe Desktops van HP

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 14:04
Wintervacht schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:35:
Als je het niet volgt maar je bent wel benieuwd, waarom google je het dan niet even?
AMD laat over het algemeen erg weinig los over Navi 20, alleen dat het in 2020 komt.

Daarnaast is 150 euro voor een gloedjenieuwe gpu ook geen geld, zeker voor die prestaties, wat let je?

Besides, als er een nieuwe serie Navi uitkomt, kun je er wel donder op zeggen dat dan juist de RX 5xx kaarten een betere prijs krijgen en de nieuwe kaarten altijd duurder zullen zijn, ik snap het punt eigenlijk helemaal niet? Wat heb je te verliezen als je nu een 570 koopt? Kennelijk zijn prestaties niet zo van levensbelang voor je, waarom wachten op een nieuwe serie die wel beter maar ook duurder is?
Eh, juist de low-end opvolgers schijnen volgens de geruchten zeer binnenkort aangekondigd te worden, dus ik zou zeker nog even wachten als dat mogelijk is. Verder is 150 euro voor een gloedjenieuwe RX570 imo gewoon duur en zou dat er zelf zeker niet voor over hebben. Verwacht dat die prijzen na de aankondiging nog wel wat omlaag zullen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 04-10-2019 17:44 ]

• ragnaroks
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:40:
@ragnaroks Ik denk niet dat de nieuwe Navi in deze prijsklasse komt. maar er komen sowieso RX5500XT,
en RX5300XT(4GB) komt al in nieuwe Desktops van HP
Thanks! Zeker moeite waard om af te wachten. Snel google en zegt dat ze wellicht volgende week worden aangekondigd.

Naar mijn gevoel vind ik dat ik met 150EUR meer kan uithalen dan de huidige prestaties van RX570 , maar ben geen expert vandaar ik jullie meningen vragen :*)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Snowdog schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Eh, juist de low-end opvolgers schijnen volgens de geruchten zeer binnenkort aangekondigd te worden, dus ik zou zeker nog even wachten als dat mogelijk is. Verder is 150 euro voor een gloedjenieuwe RX570 imo gewoon duur en zou dat er zelf zeker niet voor over hebben. Verwacht dat die prijzen na de aankondiging nog wel wat omlaag zullen gaan.
Enige wat ik er over kan vinden is ècht low-end RX 600 serie, maar dat gaat t/m RX 640 en die zijn niet bepaald geschikt voor gamen en zeker niet te vergelijken met een 570, maar full disclaimer: heb er dan ook niet langer dan n goeie 10 minuten naar gezocht.

Enfin, 150 euro voor een kaart die wordt gepositioneerd tegenover een ~200 euro kostende 1060 3GB uitvoering vind ik zeker goedkoop, presteert wellicht 10% minder ofzo maar kost wel 25% minder dan de nvidia. Je kan er niet omheen dat ze goeie bang for buck hebben, waarom je dan nog zou wachten op een duurder alternatief begrijp ik gewoon niet.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ragnaroks schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Thanks! Zeker moeite waard om af te wachten. Snel google en zegt dat ze wellicht volgende week worden aangekondigd.

Naar mijn gevoel vind ik dat ik met 150EUR meer kan uithalen dan de huidige prestaties van RX570 , maar ben geen expert vandaar ik jullie meningen vragen :*)
Uitgaande van de RX5700 + €370 verwacht ik niet dat er voor €150,- een kaart komt. maar als je geen haast hebt zou ik sowieso de aankondiging afwachten. RX570 is prima voor 1080p voor dit geld, en beter dan de R9 380X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Snowdog
Wintervacht schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Enige wat ik er over kan vinden is ècht low-end RX 600 serie, maar dat gaat t/m RX 640 en die zijn niet bepaald geschikt voor gamen en zeker niet te vergelijken met een 570, maar full disclaimer: heb er dan ook niet langer dan n goeie 10 minuten naar gezocht.

Enfin, 150 euro voor een kaart die wordt gepositioneerd tegenover een ~200 euro kostende 1060 3GB uitvoering vind ik zeker goedkoop, presteert wellicht 10% minder ofzo maar kost wel 25% minder dan de nvidia. Je kan er niet omheen dat ze goeie bang for buck hebben, waarom je dan nog zou wachten op een duurder alternatief begrijp ik gewoon niet.
Nouja, bijv. https://www.reddit.com/r/...n_rx_5500_on_october_7th/

Weet niet precies hoe geloofwaardig de bron is, maar heb de laatste tijd wel meer geruchten over de lower end kaarten gelezen en het lijkt er iig op dat ze spoedig worden aangekondigd. Denk dat die wel enigszins te vergelijken zijn met deze kaarten (rx 570/80/90) en een betere prijs/performance gaan bieden.

Verder is het idd bij gebrek aan alternatieven idd misschien wel een redelijke prijs. Woon zelf in het buitenland en hier heb je soms speciale deals die een flink stuk goedkoper zijn, vandaar die reactie.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Snowdog schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:20:
[...]

Nouja, bijv. https://www.reddit.com/r/...n_rx_5500_on_october_7th/

Weet niet precies hoe geloofwaardig de bron is, maar heb de laatste tijd wel meer geruchten over de lower end kaarten gelezen en het lijkt er iig op dat ze spoedig worden aangekondigd. Denk dat die wel enigszins te vergelijken zijn met deze kaarten (rx 570/80/90) en een betere prijs/performance gaan bieden.

Verder is het idd bij gebrek aan alternatieven idd misschien wel een redelijke prijs. Woon zelf in het buitenland en hier heb je soms speciale deals die een flink stuk goedkoper zijn, vandaar die reactie.
Die(RX5500) zit in GTX 1650(ti)1660 range(moet daarmee concurreren)

• Snowdog
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:23:
[...]

Die(RX5500) zit in GTX 1650(ti)1660 range(moet daarmee concurreren)
Die zitten op hun beurt toch ook weer in de 570/80/90 range?

Ik ben niet zo op de hoogte van de benchmarks van alle nieuwe kaarten, maar afaik is nog niet duidelijk welke kaarten er precies gaan worden aangekondigd en wat ze precies zullen gaan kosten. Verwacht echter dat er vast ook wel een 'opvolger' voor de 570/80/90 zal worden aangekondigd, welk nummertje die ook moge krijgen (evt met/zonder xt).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Snowdog schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:28:
[...]

Die zitten op hun beurt toch ook weer in de 570/80/90 range?

Ik ben niet zo op de hoogte van de benchmarks van alle nieuwe kaarten, maar afaik is nog niet duidelijk welke kaarten er precies gaan worden aangekondigd en wat ze precies zullen gaan kosten. Verwacht echter dat er vast ook wel een 'opvolger' voor de 570/80/90 zal worden aangekondigd, welk nummertje die ook moge krijgen (evt met/zonder xt).
Dan zal die duurder zijn dan €150,-(denk laag in de 200)

• Snowdog
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

Nouja, ik weet het natuurlijk niet, maar denk dat er voor de 150 euro prijsklasse in dat geval ook wel een kaart gaat komen. Maar goed, het lijkt me hoe dan ook wel het wachten waard voor TS als dat mogelijk is, want heel lang zal het waarschijnlijk niet meer duren totdat er duidelijkheid is over de precieze specs en prijzen.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou in V&A kijken voor een mooie RX580/GTX1060

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Snowdog schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Nouja, ik weet het natuurlijk niet, maar denk dat er voor de 150 euro prijsklasse in dat geval ook wel een kaart gaat komen. Maar goed, het lijkt me hoe dan ook wel het wachten waard voor TS als dat mogelijk is, want heel lang zal het waarschijnlijk niet meer duren totdat er duidelijkheid is over de precieze specs en prijzen.
ja, dat zal dan de 5300XT zijn, die lijkt me onder de 5500 te komen. maar dan is het afwachten of die beter is dan RX570(8GB)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:59

jgj82

Ja, maar = nee

mstx schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:51:
@ragnaroks
Helemaal mee eens!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mstx schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:51:
Alleen vraagt men teveel voor goede RX580 8GB. dan kun je beter een nieuwe RX570 8GB kopen met volle garantie.

• ragnaroks
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:43:
[...]

[...]

Alleen vraagt men teveel voor goede RX580 8GB. dan kun je beter een nieuwe RX570 8GB kopen met volle garantie.
Zelfde gedachte: een andere optie is dat ik via via een GTX 1060 3GB kan kopen voor €100 , GPU is niet super belast maar geen factuur/garantie.

Maar momenteel lijkt me meest verstandig om een weekje te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door ragnaroks op 04-10-2019 21:06 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren

• ragnaroks
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

Wat is jouw eerste indruk na aankondiging van RX5500? Inmiddels is de XFX RX570 variant 129EUR en de MSI variant 139EUR, zou jij voor de XFX gaan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ragnaroks schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:10:
[...]

Wat is jouw eerste indruk na aankondiging van RX5500? Inmiddels is de XFX RX570 variant 129EUR en de MSI variant 139EUR, zou jij voor de XFX gaan?
4GB variant ?

• ragnaroks
Ja, ik lees verschillende mening dat 8GB geen nut heeft op RX 570.

Voor 129EUR incl. verzendkosten denk ik niet dat nieuwere videokaarten beter deal gaat opleveren, op korte termijn (binnen 3 maanden).

[ Voor 25% gewijzigd door ragnaroks op 08-10-2019 12:00 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ragnaroks schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Ja, ik lees verschillende mening dat 8GB geen nut heeft op RX 570
Het ligt aan Vram wat je spel vraagt. ikzelf zou 8GB 570 halen 4gb is de helft, en 6GB is er niet in RX

• ragnaroks
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Het ligt aan Vram wat je spel vraagt. ikzelf zou 8GB 570 halen 4gb is de helft, en 6GB is er niet in RX
Voor de komende jaar verwacht ik eigenlijk dat ik Overwatch op 120 fps ga spelen op meduim/high.
Eventueel casual Sekiro

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ragnaroks schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:01:
[...]

Voor de komende jaar verwacht ik eigenlijk dat ik Overwatch op 120 fps ga spelen op meduim/high.
Eventueel casual Sekiro
pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 HDMI DP

Goede kwaliteit en 8GB. heb je tenminste wat aan, 4gb wordt echt wel krap. je koopt het niet voor aantal maanden denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 08-10-2019 12:06 ]

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:33
Doen! Ik heb na lang wikken en wegen en zitten zonder GPU zelfs, wegens de mining gekte. Uiteindelijk voor €150 een 8gb RX570 op de kop getikt. Prima kaart icm met mijn i3570k en 60hz 1080p schermpje. Ik kan de meeste spellen wel spelen op medium - high. Bovendien speel ik meer op mijn ps4 en is mijn pc voor erbij. Ik realiseer me als ik ooit wil upgraden dat ik dan ook gelijk een nieuwe monitor moet aanschaffen, veel duurdere kaart en voor wat? Een paar frames extra en 4k beelden. Mijn i3570 gaat nog prima mee en ik heb nu ongeveer ps4 kwaliteit games op mijn pc. Als ik bijv assassins creed vergelijk op mijn ps4 en op mijn pc.

• ragnaroks
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Goede kwaliteit en 8GB. heb je tenminste wat aan, 4gb wordt echt wel krap. je koopt het niet voor aantal maanden denk ik.
Dank voor je advies. Ik wil wel dat deze video kaart minimaal 3 jaar mee gaat, gezien werk+familie verwacht ik weinig tijd voor gamen maar wil wel bepaalde games "voldoende" te kunnen spelen ;)

Jij zegt dat het waard is om extra 28€ uit te geven aan 4GB extra en Sapphire ipv XFX. Wat is de reden? Ik las op reddit en andere site dat vooral bij RX 570 het niet veel uitmaakt of het 4GB is of 8GB, scheelt maximaal 2-3fps

edit: ik zag dat je voor 7€ meer de RX580 4GB kan kopen: pricewatch: Asus Radeon RX 580 4GB Dual OC GDDR5

[ Voor 11% gewijzigd door ragnaroks op 08-10-2019 14:01 ]

• ragnaroks
Hackus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

pricewatch: XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB

12 euro goedkoper voor een andere 'merk' , is Sapphire zoveel beter dan XFX?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ragnaroks schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

pricewatch: XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB

12 euro goedkoper voor een andere 'merk' , is Sapphire zoveel beter dan XFX?
Gewoon kopen, nadat je gekocht hebt kunnen de prijzen ook variëren, dan blijf je ad gang

Pagina: 1