Ik zoek een?
Ik ben van plan tussen nu en april 2020 een nieuwe grafische kaart te kopen. Eigenlijk wil ik dus advies op twee fronten: wanneer kopen, nu of later? En welke?
Harde vereiste is dat het een *stille* kaart is. Ik ben geen ervaren modder, dus zelf een kaart aanpassen om stiller te worden is niet uitgesloten, maar ook niet de eerste optie. Relatief energiezuinig zou fijn zijn, maar is geen vereiste.
Wat is je budget?
Hoe minder hoe beter, maar max. €500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet. Huidige monitor is geschikt voor FreeSync, maar huidige kaart is van NVIDIA en daar ben ik ook blij mee (geweest). Die kaart heb ik destijds overgenomen van een andere tweaker als placeholder tot de huidige generatie GPUs op de markt zou komen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kaart komt in mijn daily driver die ook fungeert als gaming PC. Op dit moment speel ik Rocket League en PUBG. Het uiteindelijke doel is om in April 2020 Cyberpunk 2077 te spelen. En mocht Red Dead Redemption 2 ooit uitkomen op PC, dan die ook. Hoeft allemaal niet op Ultra. Een monitor upgrade is nu niet aan de orde, wel mogelijk in 2021.
Mijn systeem:
Dank alvast voor de adviezen
Ik ben van plan tussen nu en april 2020 een nieuwe grafische kaart te kopen. Eigenlijk wil ik dus advies op twee fronten: wanneer kopen, nu of later? En welke?
Harde vereiste is dat het een *stille* kaart is. Ik ben geen ervaren modder, dus zelf een kaart aanpassen om stiller te worden is niet uitgesloten, maar ook niet de eerste optie. Relatief energiezuinig zou fijn zijn, maar is geen vereiste.
Wat is je budget?
Hoe minder hoe beter, maar max. €500
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet. Huidige monitor is geschikt voor FreeSync, maar huidige kaart is van NVIDIA en daar ben ik ook blij mee (geweest). Die kaart heb ik destijds overgenomen van een andere tweaker als placeholder tot de huidige generatie GPUs op de markt zou komen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kaart komt in mijn daily driver die ook fungeert als gaming PC. Op dit moment speel ik Rocket League en PUBG. Het uiteindelijke doel is om in April 2020 Cyberpunk 2077 te spelen. En mocht Red Dead Redemption 2 ooit uitkomen op PC, dan die ook. Hoeft allemaal niet op Ultra. Een monitor upgrade is nu niet aan de orde, wel mogelijk in 2021.
Mijn systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 143,- | € 143,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 111,55 | € 111,55 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 42,99 | € 42,99 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Monitoren | LG 29UM69G-B Zwart | € 224,09 | € 224,09 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 858,42 | ||