Ik heb reeds een Kingston A2000 gehaald. Echter krijg ik het niet voor elkaar om hem aan de praat te krijgen.
Mijn eerste poging was om Windows van mijn huidige ssd naar de Kingston te clonen, dit lukt echter niet, ik krijg de melding dat de sector sizes niet overeen komen.
Mijn 2e poging was om Windows direct op de Kingston drive te installeren. Hiervoor heb ik:
1) met rufus een bootable usb gemaakt die GTP patition is.
2) de bios mode op UEFI gezet
3) de windows installatie gedraait
4) hij boot niet...
Als ik in de bios bij system info kijk zie ik in mijn m2 slot de Kingston drive, echter kan ik hem niet selecteren als UEFI boot optie. Als ik de bios terug zet naar CSM dan verschijn de Kingston drive weer, maar niet als UEFI optie.
Als ik windows start van mijn huidige ssd, en dan kijk bij device management dan zie ik daar ook de Kingston drive staan, echter staat die er 2 keer, als Kingston A2000 en als Windows Storage Device.
Is er iemand met de gouden tip
?
edit:
mijn specs:
MSI B450 gaming pro carbon ac
AMD Ryzen 3700X
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Saphire Nitro+ RX 5700 XT
SSD: Samsung Evo
M.2: Kingston A2000
Mijn eerste poging was om Windows van mijn huidige ssd naar de Kingston te clonen, dit lukt echter niet, ik krijg de melding dat de sector sizes niet overeen komen.
Mijn 2e poging was om Windows direct op de Kingston drive te installeren. Hiervoor heb ik:
1) met rufus een bootable usb gemaakt die GTP patition is.
2) de bios mode op UEFI gezet
3) de windows installatie gedraait
4) hij boot niet...
Als ik in de bios bij system info kijk zie ik in mijn m2 slot de Kingston drive, echter kan ik hem niet selecteren als UEFI boot optie. Als ik de bios terug zet naar CSM dan verschijn de Kingston drive weer, maar niet als UEFI optie.
Als ik windows start van mijn huidige ssd, en dan kijk bij device management dan zie ik daar ook de Kingston drive staan, echter staat die er 2 keer, als Kingston A2000 en als Windows Storage Device.
Is er iemand met de gouden tip
edit:
mijn specs:
MSI B450 gaming pro carbon ac
AMD Ryzen 3700X
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Saphire Nitro+ RX 5700 XT
SSD: Samsung Evo
M.2: Kingston A2000
[ Voor 8% gewijzigd door idmick op 04-10-2019 15:36 ]