Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:26
Ik ben bezig met het verduurzamen van mijn huis. Het einddoel is een nul-op-de-meter woning. Maar budgettechnisch moet ik de werkzaamheden over meerdere jaren uitsmeren.
Natuurlijk wil ik hiervoor ook gebruik maken van de SEEH subsidie. Hier heb ik wat vragen over, en misschien kunnen jullie daar een antwoord op geven.
Ik heb een paar weken geleden de spouwmuur laten vullen met isolatiekorrels, en op dit moment wordt het dak voorzien van een dikke laag isolatie een een nieuwe laag bitumen daarover. En word er een balansventilatie systeem met warmteterugwinning aangelegd. Deze werkzaamheden voldoen aan de subsidie. Ik heb nu dus 3 energiebesparende werkzaamheden uitgevoerd. Kan ik nu al deze subsidie aanvragen, en later nog een aanvraag doen als ik weer minimaal 2 maatregelen heb uitgevoerd? Kan ik dus meerdere keren subsidie aanvragen, of mag dat maar 1 keer?
Uiteindelijk wil ik de buitenmuren ook nog isoleren aan de buitenkant en dan laten afstucken. Kan ik daar dan ook nog subsidie voor aanvragen, of is dat dan dubbel omdat de spouw al eerder gevuld is met subsidie?
Dan is er ook nog subsidie aan te vragen voor een energiedisplay of slimme thermostaat. Ik heb ik de woning een Loxone systeem dat ook de verwarming regelt. Dat voldoet aan de beschrijving van eisen voor de subsidie. Maar Loxone staat niet op de lijst, al staat er ook bij dat de lijst niet compleet is. Zal dit ook onder de subsidie vallen?
En dan de laatste vraag. Als ik over een paar jaar alles uitgevoerd heb zal de woning waarschijnlijk voldoen aan de nul-op-de-meter eisen. Kan ik dan achteraf nog de €4000 'bonus' subsidie aanvragen?

Beste antwoord (via Johnnygo op 12-10-2019 20:12)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
Je mag per adres maar 1 keer subsidie aanvragen.
Je mag wel je facturen opsparen en alles in 1 keer aanvragen en dat kun je doen tot het budget op is of de regel overgaat in de regel die er na komt.
Ze gaan binnenkort op de website bijhouden hoeveel er nog over is van de 84 miljoen waar ze mee begonnen, net als bij de ISDE dus eigenlijk.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:44
subsidie heeft een maximum bedrag, en een maximum looptijd. Zolang je in totaal niet over het maximum bedrag gaat, en binnen de looptijd blijft zou je het ook in 2 keer kunnen doen.
Wat betreft loxone, gewoon bonnetje meteen met deze eerste 3 besparingen doorgeven.
De bonus subsidie is tegen dan waarschijnlijk al afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-06 07:35
meuh, ik heb nog maar 1 ding te doen, de rest is al klaar, dag 800 euro mogelijke soepsidie :(

volgens mij mag je 2x subsidie aanvragen of ook 4 maatregelen in 1x in 1 aanvraag.
bonus subsidie ga er inderdaad maar niet vanuit, wat @99ruud99 ook al zegt.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timrob
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-06 15:51
Op de website van MilieuCentraal, https://www.milieucentraa...rgiebesparing-eigen-huis/ staat dat je maar een keer subsidie kan aanvragen.
'Je krijgt voor een woning maar één keer een SEEH subsidie. Wil je meer dan 2 isolatiemaatregelen nemen? Vraag dan in één keer voor alle maatregelen tegelijk subsidie aan. Heb jij of een vorige eigenaar al een keer een SEEH-subsidie voor deze woning aangevraagd, dan kun je geen subsidie meer krijgen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
De site van de RVO is hier zelf ook duidelijk over: "Voor de betreffende woning is nog niet eerder een SEEH-subsidie verstrekt."

Algemene voorwaarden voor eigenaar én bewoner
U laat minstens 2 energiebesparende isolatiemaatregelen uitvoeren.
U bent in het bezit van een geldig burgerservicenummer (BSN).
De woning is uw eigendom én hoofdverblijf, of wordt uw hoofdverblijf na renovatie.
Voor de betreffende woning is nog niet eerder een SEEH-subsidie verstrekt.
U vraagt de subsidie aan nadat de maatregelen uitgevoerd en betaald zijn.
De maatregelen zijn uitgevoerd vanaf de openstelling van de regeling op 15 augustus 2019. Voor maatregelen die al eerder zijn uitgevoerd, kunt u geen subsidie krijgen.
U laat de maatregelen uitvoeren binnen de bestaande thermische schil. Dit betekent dat u voor aan- of nieuwbouw aan uw woning geen subsidie krijgt. U moet hiervoor voldoen aan het Bouwbesluit 2012.
U laat alle maatregelen uitvoeren door één of meer deskundige bedrijven met een KVK-inschrijving in de sectie bouwnijverheid (hierna: bouwbedrijf).
Het is niet toegestaan dat de eigenaar én bewoner zelf de maatregelen uitvoert.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
Je mag per adres maar 1 keer subsidie aanvragen.
Je mag wel je facturen opsparen en alles in 1 keer aanvragen en dat kun je doen tot het budget op is of de regel overgaat in de regel die er na komt.
Ze gaan binnenkort op de website bijhouden hoeveel er nog over is van de 84 miljoen waar ze mee begonnen, net als bij de ISDE dus eigenlijk.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1