// Bedankt!
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1261012 op 04-10-2019 15:31 ]
Tsja, lastig. Eerst en vooral de vraag: wil je hier blijven werken?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Aangezien zijn contract vrijwel zeker niet verlengd gaat worden is die vraag denk ik niet zo relevant.snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:06:
[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 04-10-2019 15:07 ]
https://niels.nu
Tja, klinkt misschien hard, maar zo werkt het inderdaad in de grote mensenwereld.Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:07:
Sorry, maar je word 'weggewerkt' omdat je niet op de functie past. Dit geef je zelf ook aan. Dat zijn geen "politieke spelletjes". Een bedrijf is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.
Wat je moet doen lijkt me duidelijk; eer aan jezelf houden en gewoon al vast een andere baan zoeken. Daar ben je ook al mee bezig en kan je gewoon mee door gaan. Net zoals iedere andere persoon die op zoek gaat.
Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar truukjes als ziekmelden e.d. zou nogal onprofessioneel zijn naar mijn mening.
[...]
Aangezien zijn contract vrijwel zeker niet verlengd gaat worden is die vraag denk ik niet zo relevant.
Qua functie wel, heb het erg naar mijn zin sinds de zomer en heb het gevoel een goede bijdrage te leveren. Maar na deze toestand weet ik het niet meer.snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:06:
[...]
Je reactie barst van impliciete aannames, beetje naar.Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:07:
Sorry, maar je word 'weggewerkt' omdat je niet op de functie past. Dit geef je zelf ook aan. Dat zijn geen "politieke spelletjes". Een bedrijf is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.
Wat je moet doen lijkt me duidelijk; eer aan jezelf houden en gewoon al vast een andere baan zoeken. Daar ben je ook al mee bezig en kan je gewoon mee door gaan. Net zoals iedere andere persoon die op zoek gaat.
Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar truukjes als ziekmelden e.d. zou nogal onprofessioneel zijn naar mijn mening.
[...]
Aangezien zijn contract vrijwel zeker niet verlengd gaat worden is die vraag denk ik niet zo relevant.
[ Voor 21% gewijzigd door snmght op 04-10-2019 15:14 ]
Nee hoor, dat klopt zeker, maar ik zou me serieus afvragen of ik dat gevecht zou willen aangaan. Het klinkt heel erg als een op voorhand verloren zaak. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hier geen energie in te gaan steken. Maar hey, dat is hoe ik tegen dat soort zaken aankijk.snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11:
@Hydra en @Maverick! , lezen jullie nou stug heen over het feit dat gemaakte afspraken gewoon genegeerd worden in het kader van zijn beoordeling? Dat is ongewoon en mag je gerust een 'spelletje' noemen.
Eens. Maar afhankelijk van in hoeverre wat @Anoniem: 1261012 schrijft waar is (en misschien is er wel meer aan de hand) zou ik mijzelf in zijn schoenen dus ook afvragen of ik nog energie steek in het werken bij zo een bedrijf.Maverick! schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:13:
[...]
Nee hoor, dat klopt zeker, maar ik zou me serieus afvragen of ik dat gevecht zou willen aangaan. Het klinkt heel erg als een op voorhand verloren zaak. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hier geen energie in te gaan steken.
Je zit in een nare situatie, wat volkomen kut voor je is, maar de gebeten hond spelen gaat je niet helpen. Gewoon shit vermijden en ondertussen op zoek gaan naar iets nieuws wel. En dat is, volgens mij, de enige route.Anoniem: 1261012 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:10:
Je reactie barst van impliciete aannames, beetje naar.
Nou en? Wat helpt "goh, ik heb zo geen motivatie!" hem nu dan? Zijn contract gaat niet verlengd worden, het is niet alsof hij een contract voor onbepaalde tijd heeft. Hij gaat niet ontslagen worden dus er is niks aan te vechten.snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:15:
De combinatie contract wordt niet verlengd + er wordt gelogen + er worden spelletjes gespeeld leidt nou niet tot heel veel motivatie zeg maar.
[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 04-10-2019 15:17 ]
https://niels.nu
Ik wil mijn functie even buiten beschouwing laten, lijkt me ook niet erg belangrijk. Het is een vlakke organisatie, dus geen managementfunctie. Meerdere collega's zien dit nu bij mij gebeuren en spreken ook van vieze spelletjes, iets waar dit ''teamlid'' schijnbaar eerder zijn handen aan vuil heeft gemaakt met een andere collega.jbdeiman schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:13:
Daarnaast probeer ik er een beetje uit te halen wat voor functie het nu betreft. Als ik het zo bekijk lees ik het alsof je in een soort 'management' (lager/ middlemanagement) functie bent terechtgekomen en dat een teamlid mag aangeven hoe hij het vindt gaan, dat is dan feitelijk iemand die door de verschuiving onder jou is komen te vallen. Klopt dit? Zo ja, dan zou ik gewoon solliciteren en ergens anders gaan werken. Immers alle verandering is lastig/ vervelend voor medewerkers, en die zullen het altijd als eerste afschuiven op hun (directe) manager. Als 1 van die teamleden dan mag aangeven wat hij vindt over jou functioneren heeft het bedrijf totaal niet nagedacht over deze zet en kan je de managers daarboven (directie) ook niet serieus nemen.
there's no tweak without the tweaker
Ik snap je. En het is idd de enige route. Ik was benieuwd of iemand anders in zo'n situatie is geweest en wellicht iets anders heeft kunnen ondernemen. En bovenal voelde ik even de noodzaak dit van mij af te schrijven en andere perspectieven te horen buiten directe familie/vrienden/collega's.Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:16:
[...]
Je zit in een nare situatie, wat volkomen kut voor je is, maar de gebeten hond spelen gaat je niet helpen. Gewoon shit vermijden en ondertussen op zoek gaan naar iets nieuws wel. En dat is, volgens mij, de enige route.
[...]
Nou en? Wat helpt "goh, ik heb zo geen motivatie!" hem nu dan? Zijn contract gaat niet verlengd worden, het is niet alsof hij een contract voor onbepaalde tijd heeft. Hij gaat niet ontslagen worden dus er is niks aan te vechten.
[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 04-10-2019 15:24 ]
En dit is het nadeel van perspectieven vragen aan vreemden op het internet: de aannames die gemaakt worden, zoals 'het zou onprofessioneel zijn als je je ziek meldt' alsof dat idee in mijn hoofd was opgekomen en 'je hebt een halfjaar ondermaats gepresteerd' terwijl dat niet de realiteit is en 'en anderen niet' terwijl je daar geen idee van hebt.99ruud99 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:23:
Yuuk, het probleem is dat je dan andere perspectieven krijgt die je misschien niet aanstaan, zoals de eerste reactie. Als je dan meteen zo hard reageert, dan lijkt het erop alsof je EIGENLIJK dit helemaal niet wilde horen, maar alleen een "goh wat kut voor je " .
Je hebt dus eigenlijk half jaar ondermaats gepresteerd, en nu eindelijk een maand naar behoren, maar niet excellent. En dan verwacht je dat ze je houden? Hoe komt t dat jij slecht presteert en anderen niet, niet alles is de fout van een ander.
*titel moet dus ook niet ik word weggewerkt maar ik word ontslagen zijn
Ik vind persoonlijk ook wel dat er (een aantal) kort door de bocht reacties gegeven worden. Tenzij je een toevallige collega bent die wel de hoed en de rand kent, kunnen we niet van alles zomaar invullen.Anoniem: 1261012 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:28:
[...]
En dit is het nadeel van perspectieven vragen aan vreemden op het internet: de aannames die gemaakt worden, zoals 'het zou onprofessioneel zijn als je je ziek meldt' alsof dat idee in mijn hoofd was opgekomen en 'je hebt een halfjaar ondermaats gepresteerd' terwijl dat niet de realiteit is en 'en anderen niet' terwijl je daar geen idee van hebt.
Prima, bedankt voor jullie reacties, ik had hier van te voren beter over na moeten denken, weer iets geleerd. Topic mag wmb een slotje :-)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq