Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1261012

Topicstarter
// Bedankt!

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1261012 op 04-10-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:21

snmght

imho dan he

Tsja, lastig. Eerst en vooral de vraag: wil je hier blijven werken?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
Sorry, maar je word 'weggewerkt' omdat je niet op de functie past. Dit geef je zelf ook aan. Dat zijn geen "politieke spelletjes". Een bedrijf is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.

Wat je moet doen lijkt me duidelijk; eer aan jezelf houden en gewoon al vast een andere baan zoeken. Daar ben je ook al mee bezig en kan je gewoon mee door gaan. Net zoals iedere andere persoon die op zoek gaat.

Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar truukjes als ziekmelden e.d. zou nogal onprofessioneel zijn naar mijn mening.
snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:06:
Aangezien zijn contract vrijwel zeker niet verlengd gaat worden is die vraag denk ik niet zo relevant.

[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 04-10-2019 15:07 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 16:18
Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:07:
Sorry, maar je word 'weggewerkt' omdat je niet op de functie past. Dit geef je zelf ook aan. Dat zijn geen "politieke spelletjes". Een bedrijf is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.

Wat je moet doen lijkt me duidelijk; eer aan jezelf houden en gewoon al vast een andere baan zoeken. Daar ben je ook al mee bezig en kan je gewoon mee door gaan. Net zoals iedere andere persoon die op zoek gaat.

Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar truukjes als ziekmelden e.d. zou nogal onprofessioneel zijn naar mijn mening.

[...]

Aangezien zijn contract vrijwel zeker niet verlengd gaat worden is die vraag denk ik niet zo relevant.
Tja, klinkt misschien hard, maar zo werkt het inderdaad in de grote mensenwereld.
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf. Daar wordt je niet 'naar buiten gewerkt', maar sta je van de een op andere dag met een doos onder de arm buiten.

Dus eens met het advies hier, de bittere pil slikken en gewoon zoeken naar een andere baan binnen een bedrijf waar je beter op je plek bent.
Het heeft imo geen zin hier veel (verspilde) energie in te gaan steken.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Qua functie wel, heb het erg naar mijn zin sinds de zomer en heb het gevoel een goede bijdrage te leveren. Maar na deze toestand weet ik het niet meer.
Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:07:

[...]

Je reactie barst van impliciete aannames, beetje naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Hydra en @Maverick! , lezen jullie nou stug heen over het feit dat gemaakte afspraken gewoon genegeerd worden in het kader van zijn beoordeling? Dat is ongewoon en mag je gerust een 'spelletje' noemen.

Dergelijke spelletjes kunnen potentieel leiden tot stress-/spanningsklachten die een ziekmelding rechtvaardigen.

[ Voor 21% gewijzigd door snmght op 04-10-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 18:10
Als je al zo opziet tegen maandag is dat een signaal dat je niet op je plek zit en volgens mij niet alleen door dit geval, al is dit misschien de druppel en ben je je bewust van deze situatie en wellicht niet van andere zaken die eigenlijk ook spelen.
Probeer daar eens achter te komen voor jezelf.

Daarnaast probeer ik er een beetje uit te halen wat voor functie het nu betreft. Als ik het zo bekijk lees ik het alsof je in een soort 'management' (lager/ middlemanagement) functie bent terechtgekomen en dat een teamlid mag aangeven hoe hij het vindt gaan, dat is dan feitelijk iemand die door de verschuiving onder jou is komen te vallen. Klopt dit? Zo ja, dan zou ik gewoon solliciteren en ergens anders gaan werken. Immers alle verandering is lastig/ vervelend voor medewerkers, en die zullen het altijd als eerste afschuiven op hun (directe) manager. Als 1 van die teamleden dan mag aangeven wat hij vindt over jou functioneren heeft het bedrijf totaal niet nagedacht over deze zet en kan je de managers daarboven (directie) ook niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 16:18
snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11:
@Hydra en @Maverick! , lezen jullie nou stug heen over het feit dat gemaakte afspraken gewoon genegeerd worden in het kader van zijn beoordeling? Dat is ongewoon en mag je gerust een 'spelletje' noemen.
Nee hoor, dat klopt zeker, maar ik zou me serieus afvragen of ik dat gevecht zou willen aangaan. Het klinkt heel erg als een op voorhand verloren zaak. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hier geen energie in te gaan steken. Maar hey, dat is hoe ik tegen dat soort zaken aankijk.
Tuurlijk kun je in gesprek gaan met de andere directieleden. Als het toch zo'n vlakke organisatie is moet dat kunnen. Maar als hier niet veel schot in de zaak komt zou ik eieren voor mijn geld kiezen.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Maverick! schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Nee hoor, dat klopt zeker, maar ik zou me serieus afvragen of ik dat gevecht zou willen aangaan. Het klinkt heel erg als een op voorhand verloren zaak. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hier geen energie in te gaan steken.
Eens. Maar afhankelijk van in hoeverre wat @Anoniem: 1261012 schrijft waar is (en misschien is er wel meer aan de hand) zou ik mijzelf in zijn schoenen dus ook afvragen of ik nog energie steek in het werken bij zo een bedrijf.

De combinatie contract wordt niet verlengd + er wordt gelogen + er worden spelletjes gespeeld leidt nou niet tot heel veel motivatie zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
Anoniem: 1261012 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:10:
Je reactie barst van impliciete aannames, beetje naar.
Je zit in een nare situatie, wat volkomen kut voor je is, maar de gebeten hond spelen gaat je niet helpen. Gewoon shit vermijden en ondertussen op zoek gaan naar iets nieuws wel. En dat is, volgens mij, de enige route.
snmght schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:15:
De combinatie contract wordt niet verlengd + er wordt gelogen + er worden spelletjes gespeeld leidt nou niet tot heel veel motivatie zeg maar.
Nou en? Wat helpt "goh, ik heb zo geen motivatie!" hem nu dan? Zijn contract gaat niet verlengd worden, het is niet alsof hij een contract voor onbepaalde tijd heeft. Hij gaat niet ontslagen worden dus er is niks aan te vechten.

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 04-10-2019 15:17 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jbdeiman schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:13:
Daarnaast probeer ik er een beetje uit te halen wat voor functie het nu betreft. Als ik het zo bekijk lees ik het alsof je in een soort 'management' (lager/ middlemanagement) functie bent terechtgekomen en dat een teamlid mag aangeven hoe hij het vindt gaan, dat is dan feitelijk iemand die door de verschuiving onder jou is komen te vallen. Klopt dit? Zo ja, dan zou ik gewoon solliciteren en ergens anders gaan werken. Immers alle verandering is lastig/ vervelend voor medewerkers, en die zullen het altijd als eerste afschuiven op hun (directe) manager. Als 1 van die teamleden dan mag aangeven wat hij vindt over jou functioneren heeft het bedrijf totaal niet nagedacht over deze zet en kan je de managers daarboven (directie) ook niet serieus nemen.
Ik wil mijn functie even buiten beschouwing laten, lijkt me ook niet erg belangrijk. Het is een vlakke organisatie, dus geen managementfunctie. Meerdere collega's zien dit nu bij mij gebeuren en spreken ook van vieze spelletjes, iets waar dit ''teamlid'' schijnbaar eerder zijn handen aan vuil heeft gemaakt met een andere collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Je vertrek lijkt in ieder geval geen houden aan. Ik zou inzetten op een ruimere periode waar jij de gelegenheid hebt om te solliciteren.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Je zit in een nare situatie, wat volkomen kut voor je is, maar de gebeten hond spelen gaat je niet helpen. Gewoon shit vermijden en ondertussen op zoek gaan naar iets nieuws wel. En dat is, volgens mij, de enige route.

[...]

Nou en? Wat helpt "goh, ik heb zo geen motivatie!" hem nu dan? Zijn contract gaat niet verlengd worden, het is niet alsof hij een contract voor onbepaalde tijd heeft. Hij gaat niet ontslagen worden dus er is niks aan te vechten.
Ik snap je. En het is idd de enige route. Ik was benieuwd of iemand anders in zo'n situatie is geweest en wellicht iets anders heeft kunnen ondernemen. En bovenal voelde ik even de noodzaak dit van mij af te schrijven en andere perspectieven te horen buiten directe familie/vrienden/collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:32
Yuuk, het probleem is dat je dan andere perspectieven krijgt die je misschien niet aanstaan, zoals de eerste reactie. Als je dan meteen zo hard reageert, dan lijkt het erop alsof je EIGENLIJK dit helemaal niet wilde horen, maar alleen een "goh wat kut voor je " .

Je hebt dus eigenlijk half jaar ondermaats gepresteerd, en nu eindelijk een maand naar behoren, maar niet excellent. En dan verwacht je dat ze je houden? Hoe komt t dat jij slecht presteert en anderen niet, niet alles is de fout van een ander.

*titel moet dus ook niet ik word weggewerkt maar ik word ontslagen zijn

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 04-10-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:23:
Yuuk, het probleem is dat je dan andere perspectieven krijgt die je misschien niet aanstaan, zoals de eerste reactie. Als je dan meteen zo hard reageert, dan lijkt het erop alsof je EIGENLIJK dit helemaal niet wilde horen, maar alleen een "goh wat kut voor je " .

Je hebt dus eigenlijk half jaar ondermaats gepresteerd, en nu eindelijk een maand naar behoren, maar niet excellent. En dan verwacht je dat ze je houden? Hoe komt t dat jij slecht presteert en anderen niet, niet alles is de fout van een ander.

*titel moet dus ook niet ik word weggewerkt maar ik word ontslagen zijn
En dit is het nadeel van perspectieven vragen aan vreemden op het internet: de aannames die gemaakt worden, zoals 'het zou onprofessioneel zijn als je je ziek meldt' alsof dat idee in mijn hoofd was opgekomen en 'je hebt een halfjaar ondermaats gepresteerd' terwijl dat niet de realiteit is en 'en anderen niet' terwijl je daar geen idee van hebt.

Prima, bedankt voor jullie reacties, ik had hier van te voren beter over na moeten denken, weer iets geleerd. Topic mag wmb een slotje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:45
Iedereen reageert erg hard en dat is niet terecht. Natuurlijk is het logisch dat je uiteindelijk ontslagen wordt als je niet goed functioneert (los van de reden waarom dat zo is), maar werknemer en werkgever hebben hier beide een verantwoordelijkheid in. Het lijkt er in dit geval op dat de verantwoordelijkheid eenzijdig bij de werknemer wordt neergelegd.

Als de organisatie zo in elkaar zit dat de medewerkers elkaar beoordelen, dan lijkt het me logisch dat zowel medewerker als directie iemand kunnen aanwijzen die de beoordeling doet en dat de resultaten gemiddeld worden. Want nu kan de directie gewoon iemand laten beoordelen waarvan ze weten dat die een hekel heeft aan de werknemer, dat is niet objectief.

Daarnaast, als objectief is vastgesteld dat je je werk niet goed doet (in de ogen van collega's of werkgever) dan lijkt het me normaal dat zoiets eerst met je wordt besproken en dat je samen een plan maakt om de prestaties te verbeteren. En dat je vervolgens ook de kans krijgt om te laten zien dat je het beter kunt (wat vervolgens ook weer objectief moet worden beoordeeld). In de situatie van TS lijkt het erop dat het besluit al is genomen zonder dat TS de gelegenheid heeft gehad om zich te verbeteren.

Dus nee, dit lijkt me niet correct. Maar je kunt er denk ik niet veel tegen doen. Bij een groot bedrijf is er altijd een vertrouwenspersoon of iemand van personeelszaken met wie je je bezwaren kunt bespreken, maar bij kleine bedrijfjes geleid door cowboys schiet dat niet zo op. Ik denk dat je het beste zelf op zoek kunt gaan naar een nieuwe baan en daarbij als leerpuntje meenemen dat je niet moet solliciteren bij cowboys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 18:10
Anoniem: 1261012 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

En dit is het nadeel van perspectieven vragen aan vreemden op het internet: de aannames die gemaakt worden, zoals 'het zou onprofessioneel zijn als je je ziek meldt' alsof dat idee in mijn hoofd was opgekomen en 'je hebt een halfjaar ondermaats gepresteerd' terwijl dat niet de realiteit is en 'en anderen niet' terwijl je daar geen idee van hebt.

Prima, bedankt voor jullie reacties, ik had hier van te voren beter over na moeten denken, weer iets geleerd. Topic mag wmb een slotje :-)
Ik vind persoonlijk ook wel dat er (een aantal) kort door de bocht reacties gegeven worden. Tenzij je een toevallige collega bent die wel de hoed en de rand kent, kunnen we niet van alles zomaar invullen.

Wel is denk ik de enige keuze die je hebt, het gewoon opgeven nog even je ding doen en op zoek naar wat anders (wat je al doet). Aanvechten is denk ik zinloos want:
1. Je zit met management wat geen idee heeft van wat je doet en hoe jij je werk doet, maar die dit neerlegt bij 1 collega uit het team.
2. Je zit met een collega die niets met je heeft (of zelfs tegen je heeft), of een dusdanig andere perceptie heeft van dat het goed gaat, dat jullie daar nooit uit gaan komen. Trek je dit verder dan is het wel een collega die een (grote) beslissende stem heeft.
3. Je zit met teamgenoten die misschien wel zeggen het vreemd te vinden, maar ook niet (echt) voor je opkomen.

Al met al lijkt mij dat voldoende reden om (zelfs de situatie niet in ogenschouw nemend) afscheid te nemen en te zoeken naar een plek waar je wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat slotje doen we sowieso, want je startpost leeghalen waarderen we niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.