Vraag

• john.vandongen
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 30-11-2020
Hallo,

Vanwege de aanschaf van twee Eizo EV2451-BK 24 monitoren wil ik mijn oude (analoge) VGA KVM switch upgraden. Er zijn niet veel KVM switches te koop die twee monitoren ondersteunen, maar ik heb van Startech deze "Dual monitor KVM USB 3.0 docking station voor twee laptops - USB 3.0" gevonden:

https://www.startech.com/...-twee-laptops~USB3DDOCKFT

Dit is een KVW switch gebaseerd op USB 3.0. Zowel mijn laptop (Latitude 5590) als mijn (zelfbouw) PC hebben USB 3.0 aansluitingen, maar ik weet niet of deze in alle gevallen geschikt zijn voor deze switch? Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een advies voor een andere KVM Switch of opstelling?

Alvast bedankt voor jullie input,
John

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gebruik je beide systemen tegelijkertijd?

Dan is het wellicht zinvol na te denken over óf een virtuele KVM switch als Synergy óf domweg het gebruiken van de aansluitingen van je monitoren en op je monitoren zelf te switchen.

https://symless.com/synergy

Er zijn prima BlueTooth muizen te krijgen die je 2x kunt verbinden en dus op je muis kunt switchen, alleen toetsenbord weet ik niet maar een laptop heeft natuurlijk zelf al een toetsenbord. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• john.vandongen
Hoi, unezra, ja; de pc staat altijd aan en de laptop als tweede systeem erbij als ik thuiswerk voor mijn werkgever.

Het is handig als ik altijd makkelijk kan switchen, met vanuit beide systemen een goed (digitaal) beeld en zonder al te veel handelingen te hoeven verrichten. Ik switch nu via m'n analoge KVW swicht via een knop mijn muis, toetsenbord en eerste monitor en dat werkt erg fijn. De tweede monitor moet ik echter op de monitor zelf omschakelen en dat vind ik al vervelend. Vandaar de zoektocht naar een goede dual monitor KVM switch.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

john.vandongen schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:55:
Hoi, unezra, ja; de pc staat altijd aan en de laptop als tweede systeem erbij als ik thuiswerk voor mijn werkgever.

Het is handig als ik altijd makkelijk kan switchen, met vanuit beide systemen een goed (digitaal) beeld en zonder al te veel handelingen te hoeven verrichten. Ik switch nu via m'n analoge KVW swicht via een knop mijn muis, toetsenbord en eerste monitor en dat werkt erg fijn. De tweede monitor moet ik echter op de monitor zelf omschakelen en dat vind ik al vervelend. Vandaar de zoektocht naar een goede dual monitor KVM switch.
Hmmmm.
En een RDP sessie opstarten naar je werklaptop?

Zo heb ik een tijd gewerkt en stiekem werkt dat best goed. Alleen, de beeldafhandeling is relatief traag. (Wel zijn er mogelijk, ik heb nog niet gekeken, protocollen waarmee het sneller kan.)

Telkens omswitchen lijkt mij ongelooflijk irritant. Ik zou juist vanaf 1 systeem willen werken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• john.vandongen
unezra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Hmmmm.
En een RDP sessie opstarten naar je werklaptop?

Zo heb ik een tijd gewerkt en stiekem werkt dat best goed. Alleen, de beeldafhandeling is relatief traag. (Wel zijn er mogelijk, ik heb nog niet gekeken, protocollen waarmee het sneller kan.)

Telkens omswitchen lijkt mij ongelooflijk irritant. Ik zou juist vanaf 1 systeem willen werken.
RDP kan inderdaad en gebruik ik ook op afstand, en is inderdaad soms wat vertragend. Liefst werk ik als het mogelijk is rechtstreeks op de pc of laptop, en dat kan ook, want thuis zijn ze allebei fysiek in de buurt. Omswitchen is overigens voor mij geen probleem. Zelfs nog sneller dan een RDP scherm vergroten en verkleinen (of het opstarten van een RDP sessie). Afijn, ik zoek dus echt een KVM ;)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee