Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-08-2023
Hi allemaal,

Ik heb een Denon AVR X1000 en daar twee front speakers op aangesloten (Boston Acoustics A25). Nu heb ik twee BA A23'jes aangeschaft met de intentie een voller geluid te creëren in de woonkamer, voornamelijk ook als we op een andere plek zitten dan voor de televisie. Mijn intentie is dus niet per definitie om surround sound te creëren voor televisie. Muziek heeft bij mij prioriteit in deze.

Nu merk ik dat de A23'jes het doen, want de test a.d.h.v. Audyssey geeft dezelfde testsignalen voor iedere speaker. De aansluitingen zijn in principe goed. Bij het daadwerkelijk afspelen van muziek worden de surround speakers echter extreem zwak qua geluid. Daarnaast lijken ze een beetje te kraken.

Mijn vraag aan jullie is of dat wat ik voor ogen heb (een groter Stereo-geluid wellicht) mogelijk is met deze set-up?

Veel dank voor jullie reacties!

Groet,

Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Delays goed ingesteld?

Zie link review in de signature onder deze post.

[ Voor 37% gewijzigd door Lip op 04-10-2019 14:06 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op welke aansluitingen heb je de BA A23's aangesloten? Op Surround R en L of als tweede speaker op Front R en L? Dat kan namelijk uitmaken.
Volgens mij zouden de delays juist door het gebruik van Audyssey ingesteld moeten worden (microfoon in de kamer op je luisterpositie gezet en daarna de Audyssey setup doorgelopen neem ik aan?), dus daar verwacht ik geen problemen.
Je zou kunnen proberen om de BA A23 uitgangen iets meer te versterken. De A23 zijn volgens mij iets kleiner dan de A25's, en klinken daardoor misschien ook zachter bij gelijk inkomend vermogen.

Verder kan je nog spelen met de verschillende geluidsopties: ik weet niet precies hoe die geluidsmode heet, maar volgens mij heb je iets als "Multi CH Stereo"? Als je kiest voor iets als DTS/Dolby Surround, zal er sowieso minder naar de surroundspeakers gestuurd worden als die kanalen niet in het brongeluid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
Ha beide,

heb inderdaad het Audyssey-systeem gebruikt en de verschillende luisterposities doorgenomen. Ik heb ze in de Surround R en L gedaan. Hoe kan ik de A23s aansluiten op de Front R en L als daar al boxen aangesloten zitten? Moet ik deze kabels daar dan ook doorhalen?

Weet je waar ik het versterken zou kunnen reguleren? Heb het volledige set-upmenu doorlopen maar nergens kunnen zien waar ik deze afzonderlijk kan afstellen buiten "klein en groot".

Ik ging er al wel vanuit dat de surroundspeakers minder zouden ontvangen, maar het is wel echt extreem zwak (de A25's overrulen de A23's op alle vlakken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Je kan eerst een andere surround modus proberen; iets als multi channel stereo bijv. En het alternatief is dat je de receiver instelt op biamp van je front speakers, dat kan bij de meeste receivers. En dan worden in de regel de surround back kanalen gebruikt, daar kan je dan de a23s op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmania
Wow, wat een fijn forum.

Ik heb de Multi Ch Stereo modus gevonden via de handleiding en deze heeft het probleem opgelost. Super! Dank jullie wel voor jullie snelle en adequate hulp!

Met vriendelijke groet,

Martijn
Pagina: 1