Ben inmiddels verhuisd naar mijn nieuwe woning en heb de elektra thuis ook eindelijk in orde. Vanaf de 3 fasen groepenkast loopt er 25A gezekerd een 4mm2 kabel naar de zolder toe waar de PV verdeler zit. Het idee zou zijn dat ik mijn wasmachine, droger en omvormer hier op zou aansluiten.
En nu de volgende uitdaging. Heb een offerte van zonneplan gekregen maar die doet het op basis van sattelietfoto's en ik heb wat meer maatwerk nodig. Heb een opbouw net een plat dak, en een schuid dak van de zolder met ook nog eens een dakkapel. Zonneplan wilt max 7 panelen plaatsen zonder gezeik. Ik heb het aanbod afgewezen.
Heb een kennis/bedrijf laten komen en die zou het voor elkaar kunnen krijgen 13 panelen erop te krijgen(10 achterzijde en 3 voorzijde) De boel zou paralel aangesloten zijn met optimizers ivm combinatie met plat dak/schuin dak en panelen aan de voorzijde.
Het volgende pakket zou ik krijgen:
13 LG panelen(type zou ik nog te horen krijgen)
Optimizers
SolarEdge omvormer
Installatie
Prijs was 6000 euro ex BTW.
Ik zit nu alleen een beetje met de prijs. Is dit een reëel bedrag? Ik zie vaker lagere prijzen voorbijkomen maar heb me nog niet helemaal in de materie verdiept.
Foto's(zitten wat oudere WIP foto's tussen wat inmiddels al af is):
https://drive.google.com/...gxLKD_nvZ_tUo9ACah5_w-Nrj
En nu de volgende uitdaging. Heb een offerte van zonneplan gekregen maar die doet het op basis van sattelietfoto's en ik heb wat meer maatwerk nodig. Heb een opbouw net een plat dak, en een schuid dak van de zolder met ook nog eens een dakkapel. Zonneplan wilt max 7 panelen plaatsen zonder gezeik. Ik heb het aanbod afgewezen.
Heb een kennis/bedrijf laten komen en die zou het voor elkaar kunnen krijgen 13 panelen erop te krijgen(10 achterzijde en 3 voorzijde) De boel zou paralel aangesloten zijn met optimizers ivm combinatie met plat dak/schuin dak en panelen aan de voorzijde.
Het volgende pakket zou ik krijgen:
13 LG panelen(type zou ik nog te horen krijgen)
Optimizers
SolarEdge omvormer
Installatie
Prijs was 6000 euro ex BTW.
Ik zit nu alleen een beetje met de prijs. Is dit een reëel bedrag? Ik zie vaker lagere prijzen voorbijkomen maar heb me nog niet helemaal in de materie verdiept.
Foto's(zitten wat oudere WIP foto's tussen wat inmiddels al af is):
https://drive.google.com/...gxLKD_nvZ_tUo9ACah5_w-Nrj