Heb zonet een tweede M.2 ssd bijgeplaatst om voornamelijk games op te installeren. In mijn systeem zit al een M.2 Samsung 500Gb 970 EVO plus als boot schijf. De nieuwe ssd is een Seagate Firecuda 510 van 2Tb en na installatie start de computer totaal niet meer op. Geen geluid, geen leds niks... Ik heb voor de installatie wel even de videokaart weggehaald en terug geplaatst.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd, zonder resultaat:
- nieuwe ssd verwijderd
- alle onnodige voedingskabels losgehaald
- alle sata schijven losgehaald
- alle kabels gecontroleerd
- zonder videokaart geprobeerd op te starten
- power knop op moederbord ingedrukt
- paperclip methode gebruikt om voeding te testen. Voeding vermoedelijk goed. Fan draaide slechts kort, maar duidelijke klik hoorbaar bij aan- en uitschakelen voeding. Later ook met harde schijf aangesloten geprobeerd, die kwam hoorbaar op gang.
- ander stopcontact gebruikt
- andere stroomkabel gebruikt
Niks heeft geholpen. Misschien dat ik morgen toch een nieuwe voeding koop omdat mijn oude Seasonic (al) 7 jaar oud is.
Systeem:
Asus Prime X570 pro
Ryzen 7 3700X
Windows 10
2 weken geleden gebouwd in mijn oude kast. Totaal geen problemen ondervonden, gelijk eerste keer draaien en stabiel.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd, zonder resultaat:
- nieuwe ssd verwijderd
- alle onnodige voedingskabels losgehaald
- alle sata schijven losgehaald
- alle kabels gecontroleerd
- zonder videokaart geprobeerd op te starten
- power knop op moederbord ingedrukt
- paperclip methode gebruikt om voeding te testen. Voeding vermoedelijk goed. Fan draaide slechts kort, maar duidelijke klik hoorbaar bij aan- en uitschakelen voeding. Later ook met harde schijf aangesloten geprobeerd, die kwam hoorbaar op gang.
- ander stopcontact gebruikt
- andere stroomkabel gebruikt
Niks heeft geholpen. Misschien dat ik morgen toch een nieuwe voeding koop omdat mijn oude Seasonic (al) 7 jaar oud is.
Systeem:
Asus Prime X570 pro
Ryzen 7 3700X
Windows 10
2 weken geleden gebouwd in mijn oude kast. Totaal geen problemen ondervonden, gelijk eerste keer draaien en stabiel.