Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade, maar welke GPU?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 22:31
Allen,

Twee weken geleden heb ik de COD beta gespeeld en dat ging niet zo soepel. Flike framedrops terwijl de settings op low staan. Tijd voor een upgrade.

Huidige systeem:
i7 950
Corsair 8gb DDR3
XFX R9 280x
256gb Samsung SSD
2TB Samsung HDD
OCZ 700W StealthXStream voeding

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games zoals de nieuwe COD, BF5, ANNO 1800.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, kast, disk drive & SSD/HDD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, RAM en MOBO.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,-€ 127,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 60,95€ 60,95
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G€ 334,50€ 334,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles mag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen. De GPU mag ook tweedehands zijn.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik vooral mee zit is de videokaart. Een GTX 1660 Ti of een AMD RX 590 of toch iets anders (ouder)? Vooral voor GPUs staan er leuke deals op vraag & aanbod.

V&A aangeboden: KFA2 GeForce GTX 1660 Ti (1-Click OC) - Nieuw -
V&A aangeboden: XFX Radeon RX 590 Fatboy 8GB

Een RX 5700 is een veel sneller, maar ook veel duurder (Al scheelt het met een nieuwe 1660 niet veel), maar heb ik dit wel nodig? Het hoeft niet pe se allemaal op ultra high.
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 MECH OC

Het scherm is een Samsung Syncmaster P2450 24inch 1080p (60Hz) en dat zal voorlopig zo blijven. Ik heb geen aspiraties on naar 144hz of 4k te gaan.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, het lijkt erop dat AMD binnen afzienbare tijd (waarschijnlijk twee weken) met de RX500 series vervangers gaat komen. De RX590 is in ieder geval niet erg interessant. Het is een redelijk heethoofd en eigenlijk niks meer dan een hoger geclockte RX580. De GTX1660Ti is eigenlijk ook niet interessant, maar die is relatief voor de prijs iets beter. Interessanter is een goedkope RX580 of een GTX1660. Tenminste tot wat waarschijnlijk de RX5500 series gaat worden, beschikbaar is. Dan ligt alles open.

De RX5700 series zijn veel sneller, maar ook duurder. Komt nog eens bij dat je uit moet kijken welke je koopt, en welke vooral niet. Je kan waarschijnlijk beter een: pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 of pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse kopen. De Red Dragon is waarschijnlijk de betere keuze, maar ze zijn op het moment gewoon te duur voor wat ze eigenlijk bieden. Beschikbaarheid was de afgelopen twee maanden eigenlijk een drama. Ze zouden nog wat moeten gaan zakken, maar ik ben bang dat het nog even zal duren. :)

Verder is de Ryzen 2600 is eigenlijk de keuze als je een niet al te ruim budget hebt. Je pakt er ook precies drie games uit die zeer zwaar voor je CPU zijn. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Die voeding zou ik persoonlijk niet meenemen naar een nieuw systeem. Dat wordt vragen om problemen. (verouderde atx specs.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2019 23:17 ]

• Mutybay
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:56:
Tja, het lijkt erop dat AMD binnen afzienbare tijd (waarschijnlijk twee weken) met de RX500 series vervangers gaat komen. De RX590 is in ieder geval niet erg interessant. Het is een redelijk heethoofd en eigenlijk niks meer dan een hoger geclockte RX580. De GTX1660Ti is eigenlijk ook niet interessant, maar die is relatief voor de prijs iets beter. Interessanter is een goedkope RX580 of een GTX1660. Tenminste tot wat waarschijnlijk de RX5500 series gaat worden, beschikbaar is. Dan ligt alles open.

De RX5700 series zijn veel sneller, maar ook duurder. Komt nog eens bij dat je uit moet kijken welke je koopt, en welke vooral niet. Je kan waarschijnlijk beter een: pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 of pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse kopen. De Red Dragon is waarschijnlijk de betere keuze, maar ze zijn op het moment gewoon te duur voor wat ze eigenlijk bieden. Beschikbaarheid was de afgelopen twee maanden eigenlijk een drama. Ze zouden nog wat moeten gaan zakken, maar ik ben bang dat het nog even zal duren. :)

Verder is de Ryzen 2600 is eigenlijk de keuze als je een niet al te ruim budget hebt. Je pakt er ook precies drie games uit die zeer zwaar voor je CPU zijn. ;)
Prijstechnisch gezien is een normale GTX1660 prima. Ik heb geen haast met het systeem, dus even wachten tot AMD met nieuwe kaarten komt is geen probleem. Dan zal er meer keuze zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:16:
Die voeding zou ik persoonlijk niet meenemen naar een nieuw systeem. Dat wordt vragen om problemen. (verouderde atx specs.)
Dat is een goeie, had ik niet aan gedacht:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,-€ 127,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 60,95€ 60,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 74,90€ 74,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,62

Verwijderd

@Mutybay Ik zou aangezien je de huidige videokaart meeneemt wat hoger in vermogen gaan zitten, een pricewatch: Corsair TX550M V2 lijkt mij een prima keus.

• Mutybay
@Verwijderd Wat is slim, wachten met alles tot de nieuwe AMD kaarten uitkomen of alvast dit kopen. Als de nieuwe kaarten over +- 2 weken komen kan ik wel wachten.

Verwijderd

Mutybay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:52:
@Verwijderd Wat is slim, wachten met alles tot de nieuwe AMD kaarten uitkomen of alvast dit kopen. Als de nieuwe kaarten over +- 2 weken komen kan ik wel wachten.
Over welke nieuwe kaarten hebben wij het dan?
Mocht je kunnen wachten dan kun je waarschijnlijk gewoon de Be Quiet voeding aanschaffen, mijn advies is gebaseerd op het hogere verbruik van de R9 serie.
Ik weet ook niet in hoeverre je op de toekomst voorbereid wil zijn.

• Mutybay
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Over welke nieuwe kaarten hebben wij het dan?
Mocht je kunnen wachten dan kun je waarschijnlijk gewoon de Be Quiet voeding aanschaffen, mijn advies is gebaseerd op het hogere verbruik van de R9 serie.
Ik weet ook niet in hoeverre je op de toekomst voorbereid wil zijn.
DaniëlWW2 denkt AMD RX 5500, wat misschien een goede keuze. Ook zullen de prijzen van de andere voorgestelde kaarten wat omlaag gaan. De voeding die je voorstelde is maar 12 euro duurder. Wat ik meestal doe, is na x aantal jaar de GPU upgraden en x aantal jaar later alles.

Verwijderd

Mutybay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

DaniëlWW2 denkt AMD RX 5500, wat misschien een goede keuze. Ook zullen de prijzen van de andere voorgestelde kaarten wat omlaag gaan. De voeding die je voorstelde is maar 12 euro duurder. Wat ik meestal doe, is na x aantal jaar de GPU upgraden en x aantal jaar later alles.
Yes, nu zie ik wat je bedoelt. Had ik even gemist, de releasedatum zou volgens de buren 7 oktober zijn.
In dat geval zou ik nog even geduld hebben en wachten op de benchmarks en prijzen van de RX 5500.
Pagina: 1