Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry89
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-11-2020
Hallo,

Ik ben verhuist en heb mijn langere HDMI kabel kwijt. Deze gebruikte ik om films van de pc naar mijn tv verbinden. Ik wou vandaag een nieuwe kabel kopen maar bij de mediamarkt zeiden ze dat ik beter een Chromecast kan kopen want dat is zonder kabel.

Ik heb een vraag is de beeld kwaliteit en gehele ervaring het zelfde dan gewoon met HDMI kabel? Dit vind ik zeer belangrijk. En kan ik dan gewoon hele bureaublad streamen naar mijn tv? Of moet ik via een aparte programma de film bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 10:14

TheBorg

Resistance is futile.

Een Chromecast werkt niet als een HDMI kabel. Je moet iets "casten" naar het kastje. Daar is software ondersteuning voor nodig. Chrome ondersteund het bijvoorbeeld en je kunt tabs maar ook de desktop casten.

Er zit wel compressie op. Verwacht niet hetzelfde resultaat als een kabel.
https://www.reddit.com/r/..._laptop_screen_basically/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry89
Oké, maar merkt een leek zoals ik dat? Zie je duidelijk verschil? Dus via kabel is beter als je kwaliteit wil. Alleen casten is voor de gemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:03
Als je 1:1 het beeld van je PC wilt zien, neem een kabel of wireless HDMi extender.

Een Chromecast heeft natuurlijk andere voordelen. Makkelijk Netflix o.i.d. streamen vanaf diverse apparaten (je hebt je PC dus niet per se nodig). Dus bedenk even wat je er precies van verwacht...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb al redelijk vaak met CC films bekeken. Het is ideaal als het goed werkt, de beeldkwaliteit is goed te noemen, MAAR: je dient je flink te verdiepen in wat je nodig hebt.

- Een stabiel wi-fi netwerk, liefst met meerdere access points (Ubiquity Unify bijvoorbeeld)
- Een goed programma waar je mee streamt
- Een afstandsbediening via app (je zult niet geloven hoe vervelend het is als je op je pc de film aanzet en je niet even op pauze kunt drukken, maar eerst naar de pc moet gaan)

Ik gebruik zelf Videostream: ik draai hierdoor een server op de pc en kan de film selecteren. Voordeel van deze software is dat je ondertiteling hebt. VLC heeft bijvoorbeeld ook een mooie cast optie en is een zeer fijn programma, echter wordt casten met ondertiteling niet ondersteund. Er zijn nog meer programma's waar je mee kunt werken, maar de gouden woorden hierbij zijn: veel geduld hebben en testen wat goed werkt.

De problemen die je met casten kunt merken is gehaper/buffer in je video en wellicht compressie. Dat duid al op een flinke bottleneck (wi-fi is vaak numero uno). Ik heb dit ook gehad en bij mij hielp het om de v8 router te resetten bijvoorbeeld. Dat zijn dingen die je ontdekt door veel te onderzoeken naar de problemen die mensen tegenkomen. Op dit moment werkt CC ideaal voor me, de PC staat op de eerste verdieping, ik stream via Videostream, ik gebruik de Videostream Android app welke detecteert of er een film gecast wordt, waarna je de film kunt beheren. Ik heb nu nog geen noemenswaardige problemen gehad.

Is het makkelijk? Nee. De kabel wint als je wilt vergelijken. Ik heb er voor moeten kiezen omdat 15 meter kabel vanaf de pc naar de tv beneden nergens op slaat.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel ons eerst eens wat je op de TV wilt zien.
Films? Websites?

Waarvandaan? welke laptop/telefoon/app? Netflix?

Voor sommige dingen is een Chromecast inderdaad duizendmaal handiger. Voor andere dingen is het een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry89
Mijn pc staat 8meter van de tv. En 2meter HDMI kabel of meer is slechte beeld heb ik gehoord.
Wil films kijken die ik op blu-ray bestand heb op pc. Moet mooi beeld zijn en kunnen genieten van beeld. Maar moet wel ondertits erbij hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een stom advies van de mediamarkt.

Een CC is helemaal geen HDMI vervanger.

Prima apparaat hoor. Maar als je rechtstreeks vanaf je pc je lokale bestanden wilt streamen is het geen prima apparaat. Sterker nog, daar is het helemaal niet voor bedoeld. Je kan ook niet zomaar casten vanaf je PC...

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:03
Berry89 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:11:
Mijn pc staat 8meter van de tv. En 2meter HDMI kabel of meer is slechte beeld heb ik gehoord.
Het is een digitaal signaal, zolang het werkt dan werkt het...

Met slechte kabels over lange afstanden kun je meemaken dat het niet werkt, dat het beeld wegvalt of dat je artefacts krijgt. Maar als je van dergelijke dingen geen last hebt zul je geen verschil zien tussen een kabel van 1m of van 10m.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

DukeBox

loves wheat smoothies

FreakNL schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:11:
Je kan ook niet zomaar casten vanaf je PC...
Jawel hoor.. vanuit chrome ieder tab of zelfs je scherm en voor media kan je vanuit VLC direct casten naar ieder cast device in je netwerk. En tijdens het casten met vlc kan je je pc zelfs gewoon gebruiken voor andere dingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:26
Berry89 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:11:
Wil films kijken die ik op blu-ray bestand heb op pc. Moet mooi beeld zijn en kunnen genieten van beeld. Maar moet wel ondertits erbij hebben.
Dat HDMI kabels van 2 meter of langer slecht beeld geven is onjuist.

4K 60Hz doorgeven via een HDMI kabel van (langer dan) 8 meter kan wel problemen opleveren. Als je geluk hebt zou het met een goede HMDI kabel eventueel wel kunnen lukken. Alsnog betere beeldkwaliteit dan via een Chrome cast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
Een hdmi-kabel van 8 meter van €4,89 bij de Action doet het bij mij beter dan het casten van een tabblad in Chrome naar mijn ChromeCast (max. cpu-gebruik). Ik gebruik het om tv te kijken via ziggogo.tv. Werkt prima met de tv als 2e scherm.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry89
Heb je via internet bij action of gewoon bij je locale action zaakje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gewoon naar de winkel gaan. Het verhaal van boven die 2 meter is echt BS. Ja, het gaat achteruit, maar dan heb je het over lengtes van 15+ meter.

Laat ik het zo stellen. Ik heb ivm films/gaming eens in het oude huis van de pc naar de tv 2 action kabels aan elkaar gehangen => 15 meter. Het stoorde, dit bleek echter aan het koppelstuk te liggen. Nieuwe er tussen en het werkte als en zonnetje. Trap dus ook niet in verhaaltjes om Monster kabels aan te schaffen, naast belachelijk duur, maken deze geen verschil voor jouw 8 meter.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
Berry89 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:18:
Heb je via internet bij action of gewoon bij je locale action zaakje?
Lokale Action, aan het pleintje.
https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-hdmi-kabel-2/
Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/38/05/1c8e134019514b5a8dfde444276fe007.png

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
Online kan je prima kabels kopen van 10m die goed werken. Ondersteunt een Chromecast tegenwoordig al 5.1 geluid? En wil je 5.1 geluid dan valt de chromecast misschien ook al af.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry89
Is die van de action goed dan? Ik heb 4 actions in mijn stadje. Dan ga ik even kijken. Is die van 7,5 m ook in de winkel te koop of alleen op het internet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36
@Berry89
Alleen in de winkel, bij Action kun je niets online kopen. Ze hebben geen webshop.
Pagina: 1