Telefoon audio via aux in auto is bijna onverstaanbaar zacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-08-2023
Hallo,

Ik heb van de week een Bluetooth stick (Blitzwolf) aan een RCA kabel verbonden en aan mijn auto aangesloten. Het probleem alleen is dat ik het geluid niet hoor. Alles staat op max volume, telefoon, radio, apps, etc. Het geluid is te horen maar het is zo zacht dat ik bijna niks hoor. Ik krijg precies hetzelfde resultaat als ik de telefoon rechtstreeks aansluit zonder Bluetooth. De auto waar het om gaat is een Renault Twingo uit 2012. Kan iemand mij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cmXcuaQ.jpg

Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door John Dude op 03-10-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31

Detmer

Professioneel prutser

Je bluetooth stick heeft geen versterker ingebouwd is mijn eerste ingeving. Of je heb die juist op zijn zachtst staan.

Edit: Na het zien van je plaatje: Heb je de bluetooth stick ook op maximaal volume gezet. Bovenop lijken harder/zachter knoppen te zitten.

[ Voor 59% gewijzigd door Detmer op 03-10-2019 21:06 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Detmer schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:03:
Je bluetooth stick heeft geen versterker ingebouwd is mijn eerste ingeving. Of je heb die juist op zijn zachtst staan.
Yup, de stick staat op max volume. Alhoewel er geen indicator is heb ik gewoon de + knop ingedrukt tot het niet meer harder kon. Alles staat op max.

Heeft de stick een versterker nodig dan? Mij was aangeraden in een topic bij consumentenaankoop advies deze stick voor mijn auto te kopen. Als ik rechtstreeks mijn telefoon aansluit krijg ik hetzelfde resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door John Dude op 03-10-2019 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 10:41
John Dude schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:07:
[...]

Yup, de stick staat op max volume. Alhoewel er geen indicator is heb ik gewoon de + knop ingedrukt tot het niet meer harder kon. Alles staat op max.

Heeft de stick een versterker nodig dan? Mij was aangeraden in een topic bij consumentenaankoop advies deze stick voor mijn auto te kopen. Als ik rechtstreeks mijn telefoon aansluit krijg ik hetzelfde resultaat.
Er zit nooit een versterker in zo'n soort stick (net als dat niet in de draad zit als je rechtstreeks aansluit). Als ik het zo hoor lijkt het probleem helaas in je autoradio te zitten.

Heb je iets anders waar je je telefoon op kunt aansluiten? Of werkt het goed als je er een koptelefoon in doet?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 18:25
Welke autoradio gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Als ik mijn telefoon aansluit via AUX op wat dan ook is het ook beduidend zachter dan via Bluetooth. Nu is dat niet helemaal hetzelfde als bij jou maar wellicht kan je eens controleren of je iets van een equalizer aan hebt staan op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je hebt waarschijnlijk een voorversterker nodig. De ingang op een autoradio is anders dan je gewend bent zoals een PC geluidskaart of iets bij een TV of receiver.

[ Voor 54% gewijzigd door johnkeates op 04-10-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
Als het direct uit je telefoon ook zachter is dan geeft jouw telefoon een te laag signaal. Iets interns dus.
Komt het wel luid uit de luidspreker van je telefoon?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
WEBsel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:10:
Als het direct uit je telefoon ook zachter is dan geeft jouw telefoon een te laag signaal. Iets interns dus.
Komt het wel luid uit de luidspreker van je telefoon?
Het klinkt gewoon luid uit mijn telefoon luidspreker. Het is wanneer ik hem via de aux verbinding aansluit aan mijn auto, direct of via de BT stick dat het super zacht is. Het gaat om deze radio.

https://www.onderdelenlij...-cd-speler/onderdeelid/66

De aux verbinding is deze (deze is van een Clio maar ik heb exact dezelfde on mijn auto zitten):

https://www.ebay.de/itm/R...-1-CR0-1-1-2-16V-/2622143

Ik zou niet weten waar aan het zou kunnen liggen.

Ik kan ook gewoon een hele nieuwe radio laten inbouwen: https://www.audiovolt.nl/...LWe3XDtsylGRoCWLQQAvD_BwE

Alleen weet ik niet of dat wel verstandig is. Maar (op papier) zou dat wel mijn problemen moeten oplossen. Geen idee hoe moeilijk het is om zoiets zelf in te bouwen.

Zou een Fiio BTR3 dit probleem ook kunnen oplossen?

pricewatch: FiiO BTR3

Het liefst wil ik gewoon dat ik via aux normaal audio kan krijgen via mijn Blitzwolf stick. Anders heb ik alles voor niks gekocht.

[ Voor 28% gewijzigd door John Dude op 04-10-2019 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:17
Probeer anders eens om je telefoon via bluetooth en met een jack-snoer met een ander apparaat te verbinden, bijvoorbeeld een speaker. Krijg je dan ook zo'n zacht geluid?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Pagina: 1