Aansluiten hp docking op laptop zonder usb ingang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-05 13:26
Mijn vraag
Ik wil graag werken met 2 extra monitoren op mijn hp laptop. Daar heb ik een HP docking voor aangeschaft. Deze moet worden aangesloten met een usb-c kabel, alleen zit er geen usb-c port op mijn laptop. Hiervoor heb ik een usb-a naar usb-c dongel aangeschaft. Dit heeft alleen geen effect, het docking wordt niet door de laptop herkend.
Een smart docking van HP waar je je laptop in kan klikken gebruiken heeft ook geen nut omdat mijn laptop hier niet voor is gemaakt en daar dus niet in past.
Een hdmi splitter gebruiken is ook geen optie omdat de schermen dan alleen worden gedupliceerd, ik wil mijn scherm graag uitbreiden op 2 monitoren niet dupliceren.
Heeft iemand een idee hoe ik wel 2 schermen kan aansluiten op mijn laptop en het beeld daarop kan uitbreiden?

Hoor het graag!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Model laptop: HP 15-db1842nd
Docking die ik wil gebruiken: HP usb c docking station
USB dongel: USB A naar USB C adapter zwart - USB 3.0
Monitoren: BenQ EW2775ZH

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een usb a naar usb c adapter tussen de laptop en docking plaatsen.

Beste antwoord (via NtFinshd op 03-10-2019 18:50)

Anoniem: 472287

NtFinshd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

Daar was ik ook al bang voor. Zijn er nog andere opties beschikbaar om dit wel voor elkaar te krijgen?
Je laptop heeft in ieder geval "native" maar ondersteuning voor 1 extern scherm.

Wat je zoekt is zoiets:

usb 3 naar HDMI
https://www.kabeltje.com/...i-uitgang?sqr=usb%20hdmi&

Maar dat kan een stuk goedkoper. Dit was mijn eerste hit.

Hou er daar wel rekening mee dat je een scherm kan aansturen, voor office doeleinden enz, maar niet voor gaming. FullHD films kijken weet ik ook niet of het werkt. Waarschijnlijk wel, maar anders doe je dat zowiezo maar op die HDMI poort in je laptop.

Als je precies kan beschrijven wat je met de laptop en de externe schermen wilt doen kan ik(en anderen) er wat zinnigers over zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-10-2019 17:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

USB A naar USB C gaat nooit werken voor jou doeleinden, dat is een compleet verschillend protocol.

Wat je kan doen is een USB->HDMI adapter/videokaart kopen. Maar of dat nuttig is hangt nogal af van wat je op het scherm wilt doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-10-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:36:
USB A naar USB C gaat nooit werken voor jou doeleinden, dat is een compleet verschillend protocol.
Daar was ik ook al bang voor. Zijn er nog andere opties beschikbaar om dit wel voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Andere Dock kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Heb al gekeken naar andere dockings, heb tot nu toe alleen maar docks gevonden die usb c aansluitingen hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

NtFinshd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

Je laptop heeft in ieder geval "native" maar ondersteuning voor 1 extern scherm.

Wat je zoekt is zoiets:

usb 3 naar HDMI

Hou er daar wel rekening mee dat je een scherm kan aansturen, voor office doeleinden enz, maar niet voor gaming. FullHD films kijken weet ik ook niet of het werkt. Waarschijnlijk wel, maar anders doe je dat zowiezo maar op die HDMI poort in je laptop.

Als je precies kan beschrijven wat je met de laptop en de externe schermen wilt doen kan ik(en anderen) er wat zinnigers over zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 03-10-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

Wat je zoekt is zoiets:

usb 3 naar HDMI

Kijk aan dat zou een optie zijn. Dat zou dan betekenen dat ik 1 scherm via de hdmi ingang van mijn laptop kan aansluiten en 1 via deze converter. Geeft dit het zelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

Wat je zoekt is zoiets:

usb 3 naar HDMI

Ik gebruik de laptop enkel om standaard dingen te doen zoals, excel documenten te maken en mijn mail te lezen. Niet voor gamen of films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NtFinshd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:42:
[...]

Kijk aan dat zou een optie zijn. Dat zou dan betekenen dat ik 1 scherm via de hdmi ingang van mijn laptop kan aansluiten en 1 via deze converter. Geeft dit het zelfde effect?
https://www.aliexpress.co...01602_,searchweb201603_52

Afhankelijk van je geduld heb je hem hier voor 9 euri. Ik woon in finland en hier vind ik ze voor 20eu ongeveer. Ik ben te lui om mijn google op Nederland in te stellen, maar dat zal daar normaliter goedkoper zijn dan hier.

Ik heb ze nooit gebruikt, maar van wat ik heb gelezen en gezien moet dat prima werken. Je GPU/CPU ondersteund iig wel meer schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:44:
[...]

https://www.aliexpress.co...01602_,searchweb201603_52

Afhankelijk van je geduld heb je hem hier voor 9 euri. Ik woon in finland en hier vind ik ze voor 20eu ongeveer. Ik ben te lui om mijn google op Nederland in te stellen, maar dat zal daar normaliter goedkoper zijn dan hier.

Ik heb ze nooit gebruikt, maar van wat ik heb gelezen en gezien moet dat prima werken. Je GPU/CPU ondersteund iig wel meer schermen.
Ja dat lijkt mij ook. Over de prijs maak ik me niet zo druk, als dit zou werken zou ik al meer dan tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

meegeleverde kabels: USB

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=HP+3005pr

[ Voor 54% gewijzigd door Hackus op 03-10-2019 18:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel een prijzige oplossing moet ik zeggen. Doet effectief hetzelfde (met jou wensen) als de 9eu USB/HDMI converter...

Had je niet beter voor een wat meer high-end laptop kunnen gaan die dat allemaal van nature ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:37:
Wel een prijzige oplossing moet ik zeggen. Doet effectief hetzelfde (met jou wensen) als de 9eu USB/HDMI converter...

Had je niet beter voor een wat meer high-end laptop kunnen gaan die dat allemaal van nature ondersteund?
Ja logisch dat je dat denkt, had namelijk eerst geen 2 schermen nodig dus nooit aan gedacht om daar naar te kijken. Maar ik ga proberen wat jullie hebben voorgesteld, bedankt daar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NtFinshd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:49:
[...]

Ja logisch dat je dat denkt, had namelijk eerst geen 2 schermen nodig dus nooit aan gedacht om daar naar te kijken. Maar ik ga proberen wat jullie hebben voorgesteld, bedankt daar voor!
Goed punt, wensen kunnen natuurlijk veranderen :)

Laat je ons nog even weten wat er wel/niet werkt? :) Handig voor de volgende als 'ie dit topic tegenkomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Mijn 1e tip was weliswaar ok maar duur, maar ik heb om dit moment ff minder tijd helaas. Vond deze nog: https://m.nl.aliexpress.c...FdGHhZtudYu21570128353594

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:56:
[...]

Goed punt, wensen kunnen natuurlijk veranderen :)

Laat je ons nog even weten wat er wel/niet werkt? :) Handig voor de volgende als 'ie dit topic tegenkomt
Ga ik doen. Heb de hdmi converter besteld aangezien die goedkoper is en ik alleen extra hdmi poorten nodig heb geen usb poorten etc. Zodra het binnen is laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtFinshd
route99 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:51:
Mijn 1e tip was weliswaar ok maar duur, maar ik heb om dit moment ff minder tijd helaas. Vond deze nog: https://m.nl.aliexpress.c...FdGHhZtudYu21570128353594
Thnx voor je suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Graag gedaan.
Amazon.de levert ze ook.
Als het prijsverschil erg klein is zou ik daar kopen, snel en mijn meerdere ervaringen met (eenmalig probleem) via klantenservice waren uitstekend (werd overigens door NL collega's overgenomen.
Pagina: 1