[Win10] Computer valt soms volledig uit*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEALdvd
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 04:50
Afgesplitst vanaf windows 10 freeze/ crasht na 10 minuten (aangezien dit een topic van iemand anders is) :+

Mijn computer valt de laatste tijd (afgelopen anderhalve week) soms volledig uit. Ik heb al enkele aanpassingen gedaan en kreeg nog steeds enkele foutmeldingen in de log.

Het gaat dan om:
- "Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing 3 Session De sessie PerfDiag Logger is beëindigd door de volgende fout: 0xC0000188".
- "Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing 4 Logging De maximale bestandsgrootte voor de sessie PerfDiag Logger is bereikt. Het is daardoor mogelijk dat gebeurtenissen verloren gaan (niet worden geregistreerd) in het bestand C:\Windows\system32\WDI\LogFiles\ShutdownPerfDiagLogger.etl. De maximale bestandsgrootte is momenteel ingesteld op 20971520 bytes."

Ik kan vrij weinig informatie vinden over de "PerfDiag" en "ShutdownPerfDiagLogger". Via google kwam ik hier uit. Dus het is misschien interessant om hier een oplossing voor te hebben? Overigens krijg ik de andere meldingen ook soms, maar minder vaak dan het bovenstaande. Ik heb overigens ook gelezen hoe je deze fout kan uitschakelen, maar dat lost het achterliggende probleem niet op.

Als laatste komt er geen van de onderdelen van jou PC met mijn PC overeen. Dus ik vermoed dat het geen hardware fout betreft.

Edit: tijdens het schrijven viel mijn pc weer uit. De laatste fout ging over de "PerfDiag Logger".

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderSterre75
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
Hoi @SEALdvd

Heb je al een oplossing voor jouw probleem? Ik heb exact hetzelfde, behalve dan dat mijn pc er nog niet door is uitgevallen.

Ik heb een splinternieuwe (van eind januari) Dell XPS 7590.
Tot op heden heb ik daar diverse problemen mee ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Geen idee welke computer dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
VanderSterre75 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:10:
Hoi @SEALdvd

Heb je al een oplossing voor jouw probleem? Ik heb exact hetzelfde, behalve dan dat mijn pc er nog niet door is uitgevallen.

Ik heb een splinternieuwe (van eind januari) Dell XPS 7590.
Tot op heden heb ik daar diverse problemen mee ... :(
Zo goed is die laptop ook niet. Maar ik had meer verwacht aangezien ze al een tijdje meelopen.

Wat zijn de problemen? Oververhitting en hoge audio latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Topic is al enkele maanden onbeantwoord en gezien deze bump kan ik enkel deze link aanraden om eens te bekijken en vooral het fix gedeelte.

https://www.tenforums.com...-due-following-error.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb deze fout een tijd terug ook gehad. Na het verhogen van de(volgens mij) "Startup Event Trace Sessions" naar 40mb, heb ik geen problemen meer gehad.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEALdvd
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 04:50
Hallo allemaal,

Mijn reactie was eerst verstuurd naar iemand anders, maar er werd een eigen topic van gemaakt.

Ik heb mijn pc zelf gebouwd en heb enkele keren mijn moederbord van een update voorzien.
Na een specifieke update van het moederbord kreeg ik de problemen dat mijn PC uitviel. Soms meerdere keren per dag, soms ook een paar dagen of zelfs een week niet. Ik had in die periode van alles geprobeerd en niets leek te werken. Helaas wist ik toen der tijd niet dat het aan die update lag....

Uiteindelijk kwam er een nieuwe moederbord versie uit en bleek dat de oplossing. Er waren geen random crashes meer en alles draaide stabiel. Sindsdien heb ik ook niet meer naar de log gekeken.
Pagina: 1