Toon posts:

Aankoopadvies: NAS voor streaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ibrahimbenyahya
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-10 15:11
Hallo beste mensen,

Ik wil graag een tweedehands NASje aanschaffen. Na wat rondgekeken te hebben zie ook door alle sinology modellen het bos niet meer. Waarvoor ik de NAS ga gebruiken is:
- Thuis streamen van maximaal 1080p films
- Buiten m'n huis nog m'n films kunnen streamen op m'n laptop of smartphone.
- Fileserver (echter meeste bevind zich in de cloud)
- Automatisch torrents binnenhalen

Dus de NAS word voornamelijk gebruikt voor media doeleinden. . Is dit überhaupt mogelijk met een budget NAS? En daarnaast vind ik ook stabiliteit belangrijk, dus wil niet dat die elke paar dagen uit het netwerk vliegt...

Welke ik al heb bekeken zijn de DS112J, DS211J, DS115J. Deze kun je tweedehands voor onder de 60-70 euro (incl. HD) krijgen. Dat is wel echt mijn budget. Volstaan deze modellen?

Tijdens het typen bedenk ik me opeens: volstaat de combinatie van een Raspberry PI + externe HDD ook? Echter denk ik dat deze combinatie duurder zal uitpakken dan een goedkopere NAS (inclusief HD)?

Veel vragen.. Alvast bedankt als jullie mij wat duidelijkheid kunnen scheppen in de verwarrende wereld van de NASjes.

Beste antwoord (via ibrahimbenyahya op 04-10-2019 13:00)

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-11 10:12

Q

Account inactief

- Streamen gaat wel
- Transcoden kun je vergeten
- De exemplaren met 1 disk --> risico op data verlies als de disk stuk gaat (NAS kan ook RAID)
- Raspberry Pi is niet aan te raden: (slechte performance en je mag sysadmin spelen)

Vrijwel inactief

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-11 10:12

Q

Account inactief

- Streamen gaat wel
- Transcoden kun je vergeten
- De exemplaren met 1 disk --> risico op data verlies als de disk stuk gaat (NAS kan ook RAID)
- Raspberry Pi is niet aan te raden: (slechte performance en je mag sysadmin spelen)

Vrijwel inactief

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee