Toon posts:

[Waterkoeling] voor de zekerheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met waterkoeling, en ik heb alles al thuis liggen. Maar nu heb ik ff een vraag betreffende de veiligheid van zo'n setup.
1. Aangezien mijn homemade waterblok al 1 slachtoffer heeft geclaimed wil ik graag weten hoe jullie je cpu beschermen tegen bv. wanneer de waterflow stopt.
2. en lekkage?

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

eehm in de bios, uitschakelen bij bepaalde temperatuur, kijk eens of dat in je bios kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 22:41 schreef _Dennizz_ het volgende:
eehm in de bios, uitschakelen bij bepaalde temperatuur, kijk eens of dat in je bios kan :)
volgens mij wel, en anders met een proggie, maar als het ineens heel snel gaat? dan kun je te laat zijn.

Verwijderd

het lijkt me verstandig om hem ff te laten draaien zonder hardware, als het water dan aan alle kanten er uit spuit maakt het niet uit :)

ik heb nog 1 probleem, waar haal ik een blok allu of koper vandaan

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 22:48 schreef tva_goku het volgende:
het lijkt me verstandig om hem ff te laten draaien zonder hardware, als het water dan aan alle kanten er uit spuit maakt het niet uit :)

dat heb ik ook, ik aan koper komen, maar wel 4 meter lengte :D

Verwijderd

Als je wat van electronica weet kan je een schakeling bedenken die gewoon de spanning naar de computer uitgooit als het waterblok een bepaalde temperatuur heeft.

Er zijn ook wel temperatuurschakelaar bouwpakketjes te koop die dat doen.

Verwijderd

Ik heb de laatste MSI Pro2-A BIOS en je kan je PC laten afsluiten in bij een bepaalde temp. Maar dat werkt voor GEEN meter. Ik heb de fan uitgezet en de temp 75graden laten worden. Duron 650 BTW. Het begon te ruiken ect, maar hij sloot helemaal niet af of iets. Dat BIOS ding werkt echt voor geen meter.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Niet zo lastig, eerst zeker weten dat je zooi klopt. Vertrouw je je blok niet, sluit er ff de waterleiding op aan, die geeft meer druk dan je pomp. Tijdje laten stromen, als je dan geen lekkage hebt ff de uitstroomslang dubbelvouwen, overleeft je blok die druk zal ie wel waterdicht zijn :P . En natuurlijk een tijdje laten draaien zonder hardware, nachtje ofzo.

Mijn systeem draait gewoon 24/7, eigenlijk wil ik dat met peltier ook gewoon doen. Moet ik nog wel ff over verzinnen :) .

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 22:52 schreef TweaKERS het volgende:
Als je wat van electronica weet kan je een schakeling bedenken die gewoon de spanning naar de computer uitgooit als het waterblok een bepaalde temperatuur heeft.

daar dacht ik ook al aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 22:48 schreef tva_goku het volgende:

ik geloof dat jij het was die laatst een radiateur zocht?
zo niet, boeie, dan voor andere mensen
Ik heb er een uit een fiat panda gesloopt, is een prima ding van een mooi formaat, en je hoeft niet het complete dashboard weg te slopen om er bij te komen want het ding zit bovenin onder de motorkap

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 22:56 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

ik geloof dat jij het was die laatst een radiateur zocht?
zo niet, boeie, dan voor andere mensen
Ik heb er een uit een fiat panda gesloopt, is een prima ding van een mooi formaat, en je hoeft niet het complete dashboard weg te slopen om er bij te komen want het ding zit bovenin onder de motorkap
had ik dat eerder geweten, dan had ik die daihatsu cuore vanmiddag heel kunnen laten....

ben 2 uur bezig geweest om die radiator eruit te krijgen... :(

Verwijderd

ik zoek er 1 die 14 cm breed is ongeveer, past zo`n panda ding dan?

Verwijderd

Neem er een van een Seat Ibiza 13,5cm breed en 29cmL.4,5 dik,dus plaats voor 2*120mm fan
(de in en uitgang is links boven haaks
op de radiateur

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Op maandag 30 juli 2001 23:50 schreef ScorpionY het volgende:

[..]

had ik dat eerder geweten, dan had ik die daihatsu cuore vanmiddag heel kunnen laten....

ben 2 uur bezig geweest om die radiator eruit te krijgen... :(
[offtopic]

waar haal je die zooi dan vandaan :? (k neem aan dat niet iedereen een seatat in de tuin heeft saan om vervolgens de radiator te mollen >:) ) en wat kost het ???
BTW zoek ook nog een half werkende coolkast :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19
van de sloop natuurlijk!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zo te lezen hebben een Seat Ibiza en Fiat Panda radiator dezelfde maat.

Overigens: Voor een complete PC-Controller, die ook je PC uitschakelt als er wat mis gaat, bijvoorbeeld lekkage, maar ook oververhitting etc., kijk even op het waterkoeling forum, in de afdeling Tweakers PC-Dok. Hier zijn ze er mee bezig.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Op maandag 30 juli 2001 22:52 schreef TweaKERS het volgende:

* Hielko heeft zoiets gebouwd. als de temp te hoog wordt wordt de uitganag van een comperator hoog wat als gevolg heeft dat er een relay gaat schakelen en het powergood signaal foetsie is -> PC gaat uit. En dan blijft ie uit totdat je op een reset knop drukt, en dan doet ie het weer :).

Verwijderd

Topicstarter
fiat panda roelt!
ik zal vanaaf wel ff pics maken, en de maten geven
Pagina: 1