Toon posts:

4G abbonement ook voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• leendertv
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-11 20:37
Ik heb thuis een vaste internetabbonement van ongeveer 40 euro per maand.
Voor m'n telefoon heb ik een abbonement bij Tele2, je kunt dan in principe voor 20 euro onbeperkt internetten.
Nu zat ik er aan te denken mijn vaste abbonement op te zeggen. Als ik internet op mn laptop nodig heb kan ik altijd de hotspot functie gebruiken op mijn telefoon.
Ik ben geen enorme grootgebruiker wat internet betreft.
Eigenlijk is die 40 euro voor het vaste abbonement dan best zonde van het geld.

Alleen heb ik thuis ook Toon en Philips Hue. Dus ik weet niet hoe handig het is als die niet altijd een internet verbinding hebben?
Weet iemand of het met Toon mogelijk is om deze af en toe verbinding te laten maken met je hotspot en dat deze dan z'n data verstuurd naar Eneco?

Heeft iemand ideeén/gedachtes over de praktische haalbaarheid hiervan?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Je hebt het over "ik"
Ben je werkelijk alleen thuis, of is er een 2e persoon ?
Want dat bepaalt vaak de situatie wel

Zou je inderdaad de enige zijn, kan je het een weekje proberen natuurlijk, zet je modem uit ;)
Maak van je telefoon een hotspot en hou de boel in de gaten

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-11 17:23
Volgens mij heeft de HUE Bridge alleen internet nodig voor zijn updates. De rest loopt via Zigbee protocol richting de lampen. Dus ik zou de Bridge eens per week connecten voor zoeken naar updates, etc.
Als je scenes hebt die op astronomische tijd lopen (zons op/ondergang) of bijvoorbeeld geofencing gebruikt dan wordt het mogelijk een ander verhaal. Deze continue veranderende data moet continue online beschikbaar zijn.

De Toon kan continue data genereren in de vorm van weerberichten, etc. wat hij allemaal van het internet trekt. Ik weet niet of de Toon ook permanent online moet zijn voor de meterstanden of iets dergelijks.
Wij hebben thuis Enenco en een slimme meter, maar geen Toon en de meterstanden energie en gas worden toch apart gemeten. Dit zal via de slimme meter zelf lopen gok ik. (Interne 4G sim, data over energienetwerk)

[Voor 14% gewijzigd door Theo74 op 03-10-2019 13:45]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• leendertv
FreshMaker schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:39:
Je hebt het over "ik"
Ben je werkelijk alleen thuis, of is er een 2e persoon ?
Want dat bepaalt vaak de situatie wel

Zou je inderdaad de enige zijn, kan je het een weekje proberen natuurlijk, zet je modem uit ;)
Maak van je telefoon een hotspot en hou de boel in de gaten
Klopt ja, ik woon momenteel alleen.

Gewoon proberen is eigenlijk best een goede tip :)

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:45
Theo74 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:43:
Volgens mij heeft de HUE Bridge alleen internet nodig voor zijn updates. De rest loopt via Zigbee protocol richting de lampen. Dus ik zou de Bridge eens per week connecten voor zoeken naar updates, etc.
Als je scenes hebt die op astronomische tijd lopen (zons op/ondergang) of bijvoorbeeld geofencing gebruikt dan wordt het mogelijk een ander verhaal. Deze continue veranderende data moet continue online beschikbaar zijn.
Je telefoon communiceert natuurlijk via het internet met de Bridge, die het vervolgens omzet in Zigbee. Als de Bridge geen internet heeft kan je de lampen dus alleen bedienen met triggers.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:49
Praktisch zal het misschien haalbaar zijn. Of je er gelukkig van wordt?

Overstappen naar T-Mobile Thuis: 27 euro voor DSL internet
Je mobiel ook naar T-Mobile met onbeperkt alles: 26 euro

Bespaar je toch weer wat, en gaat er niet op achteruit.

• leendertv
Jimmy J. schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:47:
[...]
Je telefoon communiceert natuurlijk via het internet met de Bridge, die het vervolgens omzet in Zigbee. Als de Bridge geen internet heeft kan je de lampen dus alleen bedienen met triggers.
Het helpt misschien wel als ik een wifi router laat staan (zonder adsl verbinding).
Je kan dan wel binnenshuis via wifi met alle slimme apparaten blijven communiceren.

Anoniem: 567735

leendertv schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:53:
[...]

Het helpt misschien wel als ik een wifi router laat staan (zonder adsl verbinding).
Je kan dan wel binnenshuis via wifi met alle slimme apparaten blijven communiceren.
Dat lijkt me met een Hue bridge sterk, want die kan alleen maar bedraad worden aangesloten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee