promise controller, goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een asus a7v met de onboard promise ultra100 controller. Nu heb ik wel altijd dat eeuwige gemeuk dat ik de hd kabel eerst op de " oude" 33 controller moet plaatsen willen enkele programma's de hd herkennen of uberhaubt vinden:
Win2000 schoon installeren?, eerste de kabel switchen, nu net BeOS uitproberen? weer de kabel verwisselen. Ik ben toch niet van plan om daar elke keer de pc open te breken. Kunnen ze nou niks maken dat direct de HD op een ultra100 kabel herkent?
Iemand betere ervaringen hiermee?

signature

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 18:56

jle

Bij de windows 2000 installatie moet je ook op F6 drukken en een floppy met de Promise-drivers in je floppy drive doen.
Dan ziet win2000 'm wel.

Good goan

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:14

4POX

Everybody is wired

Op maandag 30 juli 2001 22:30 schreef brooks123 het volgende:
Nu heb ik wel altijd dat eeuwige gemeuk dat ik de hd kabel eerst op de " oude" 33 controller moet plaatsen willen enkele programma's de hd herkennen of uberhaubt vinden:
[miereneukmode]
Die 'oude' is een ata66
[/miereneukmode]

AKA Rinkel weblog

• brooks123
nee, tijdens de install op f6 heb ik gedaan, hij vindt de schijf toch niet. Om bijv. nog wat aan te geven, maxtor maakt zijn schijven geschikt voor 100ata.
Ze leveren ook een progje om het geluidsniveau aan te passen, het wordt dmv een opstartdiskette met progje gestart. Alleen wordt de schijf dan weer niet gevonden... De schijf moet dan weer op de 33 (of 66)

signature

Verwijderd

Ik zou zeggen dat je een andere ATA 100 kabel moet proberen.... misschien is tie niet helemaal goed...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:14

4POX

Everybody is wired

Op dinsdag 31 juli 2001 20:53 schreef roelandstoter het volgende:
Ik zou zeggen dat je een andere ATA 100 kabel moet proberen.... misschien is tie niet helemaal goed...
Neeh dat is het probleem niet.. Ik snap wel wat er bedoelt wordt.. Het is het feit dat de standaart controller al standaart gepakt wordt.. Maar voor de promise controller vaak nog drivers nodig zijn.. Maar als je een OS gaat dan moet je hem eerst op de standaart controller doen voordat je de drivers in het os kunt zetten

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde A7V en net Win2000 geherinstallleerd. Het werkt altijd als je met F6 een floppy met de juiste driver gebruikt. Wel via de link vanaf de asussite, ik weet niet of de universele Promise drivers compatible zijn.

Kabel verwisselen is echt niet nodig. Wel een goede kabel gebruiken uiteraard.

Verwijderd

Ik had het/de zelfde probleem/uitdaging met een promise fasttrak66 kaartje.

Ik had de cdrom op sec.ide. de prim.ide was leeg (geen kabel).
In bios gezegd dat ie van scsi moest boeten.
Ging niet helemaal goed.

Oplossing: cdrom op prim.ide als master. sec. ide. in bios helemaal disablen (zonder kabel). Tadaaa.

Ik hoop dat het werkt voor je :)

• brooks123
4POX, wat jij zegt is precies wat ik bedoel. Het is een beetje de kip en het ei situatie.
Maar dat een slechte kwaliteit kabel hiervan de oorzaak kan zijn lijkt me een beetje vreemd. Als mijn kabel slecht zou zijn moet ik daar tijdens normaal mee werken ook "signalen" van krijgen. In elk geval, ik ben van mening dat de producenten van soft/hardware toch beter hun best moeten (gaan) doen om de herkenning standaard te laten gelden.

signature

Pagina: 1