VvE wil raamdorpel niet herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste Tweakers,

Er is ongeveer 1,5 jaar geleden onderhoud geweest aan de buitenkant van mijn keukenraam om de kozijnen weer te voorzien van een likje verf.

Op het moment dat dit gedaan is, was ik niet thuis. Ik woon op de eerste etage en de schilder heeft het keukenraam/kozijn weten te bereiken met een ladder. Deze ladder heeft hij tegen het kozijn aangezet ( als dat stukje kozijn heet ik weet het niet zeker.

Toen ik thuis kwam zag ik dat de schilder een stuk heeft weggezaagd omdat dit los zat en aan de voorzitter van de VVE gegeven, in het mom van dit kan naar beneden vallen en is gevaarlijk voor passerende mensen.

https://www.mupload.nl/img/g9bs8fr87spc.jpg

Prima verder. Dit zou door VVE verder opgepakt worden en hersteld worden. Nu zijn we bijna 2 jaar verder en is er nog niets gebeurd. Ondanks herhaaldelijk verzoek dit te repareren. Inmiddels is de voorzitter vertrokken en zijn er andere mensen die de VVE leiden.

Ook nogmaals bij hen aangekaart. Ik krijg nu doodleuk de mededeling dat wegens bezuinigingen dit klusje gecombineerd gaat worden met eventuele andere werkzaamheden in de toekomst, en dat ze niet alleen hiervoor iemand gaan inhuren om dit te doen. Ik moet dus wachten.

Kan ik hier iets mee? Het ziet er echt niet uit, ik betaal gewoon mijn maandelijkse bijdrage en heb naar mijn mening genoeg geduld gehad hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11

Yucon

*broem*

Zo, dat is inderdaad wel heel lomp opgelost zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik betaal ook servicekosten (huur) en ik krijg ook niks voor elkaar.

Punt is wel met een VVE, als jij als enige iets gefixd wil hebben, en 5 anderen vinden het wel prima omdat het te veel kost. Is het 5 stemmen tegen, 1 stem voor. De meerderheid vindt het dus wel best.

De VVE bepaalt wat er met het VVE-potje gebeurt. Daar zijn die vergaderingen ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
Fraai is het zeker niet, maar heb je er last van? Dat zeg ik niet als waardeoordeel, maar omdat het je aardig wat tijd en moeite kost en nog gaat kosten om dit opgelost te krijgen.

Heb je toezeggingen van de VVE dat het gerepareerd wordt (en het liefst met datum wanneer) zwart op wit? Dat zou eea namelijk kunnen versnellen.

Ik ben het eens met @RaZ waar het gaat om niet-regulier onderhoud/reparatie, maar een VVE heeft als taak bepaalde reparaties gewoon uit te (laten) voeren. Als daar niet genoeg geld voor is zullen de leden moeten bijbetalen. Maar of zo een stukje steen daar onder valt, valt te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 13:58
Zoals ik nu op de foto zie heeft hij een stuk uit de betonnen vensterbank gezaagd.
Als de schilder heeft gezegd dat dit los kon komen en het daarom heeft verwijderd, zijn er mogelijk wel meer problemen met de vensterbanken.

Maar je zou er een agenda punt voor kunnen maken voor de volgende vergadering en dan zorgen dat dit op de lijst en in het budget komt.
Dat iemand toezeggingen doet binnen een vve is leuk, maar alle leden of meederheid leden bepalen uiteindelijk wat er wel en niet gebeurd.

Veel anders dan het uit eigenzak betalen of voorschieten kun je nu niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 13:10
Hoe groot is de VvE?
In mijn ervaring (VvE van 8 appartementen) kon in goed overleg vanalles geregeld worden.
Als je de toezegging hebt dat de VvE dit betaald/oplost dan gewoon in de volgende vergadering dit agenda punt naar voren brengen:
- Reparatie betonrand kozijn, akkoord op offerte partij X

En dan bij de stukken 3 offertes laten zien en degene die je het wil laten uitvoeren benoemen.

@gandalfdroes Uiteraard moet de toezegging wel gedaan zijn in een VvE vergadering of bij meerderheid. Ik ging er even vanuit dat de toezegging in een vergadering gedaan was en niet gewoon zomaar door iemand :+

[ Voor 21% gewijzigd door Smobbo op 03-10-2019 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:13
cryptapix schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:53:
maar een VVE heeft als taak bepaalde reparaties gewoon uit te (laten) voeren.
Er is ook geen sprake van dat de VVE het niet it wil voeren. Ze stellen alleen dat ze het zo kostentechnisch efficient mogelijk willen uitvoeren. En voor iets wat alleen maar estetisch is, is dat op zich een prima positie. Beetje jammer dat het inmiddels vertrokken bestuur er nogal laks mee om is gegaan, maar als het nu op in ieder geval op een to-do lijst staat, lijkt me dat prima.

Dat gaat er natuurlijk wel van uit dat deze situatie inderdaad alleen estetisch is, en niet onveilig of op termijn voor meer schade kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:09
anboni schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

Dat gaat er natuurlijk wel van uit dat deze situatie inderdaad alleen estetisch is, en niet onveilig of op termijn voor meer schade kan zorgen.
het zou wel waterschade opkunnen leveren. er loopt nu erg veel water langs de gevel
de versterbank heeft als functie om het water van de muur weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44

ericplan

5180 Wp PV

Ziet eruit als een slordig gerepareerde waterslag. Eigenlijk alleen te repareren door de hele waterslag te vervangen. De eerdere reparatie was dus ook losgeraakt. Afhankelijk van je woonverdieping kan dat betekenen dat er een steiger gebouwd moet worden.

Relatief veel kosten voor iets wat beperkt last veroorzaakt.

Daarbij, de VvE ben je zelf. Breng het in op de agenda van de jaarvergadering. Kijk wat het kost om nu te repareren, of accepteer dat het gecombineerd wordt met ander (gevel)onderhoud tegen veel lagere kosten. Zeker bij een kleine VvE's zie je dit soort ongeplande reparatieuitgaven direct terug in je servicekosten.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dit soort slordigheden bepalen mede het aanzicht van het gebouw.

Veel bewoners zijn gevoelig voor het argument dat het gebouw er goed moet uit zien voor als je je huis of appartement wilt verkopen. Wellicht een argument om bij de komende ALV in te brengen.
In feite heb je hier helemaal geen last van. Als een VvE moet kiezen tussen isoleren of dit soort probleempjes dan is de keus snel gemaakt.

Ik zie trouwens nooit een schilder met een zaag. Raar verhaal dat hij een stuk uit het beton zaagt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@nokiaan958GB Bij onze overburen ook zo’n kapotte waterslag. Kwam door een dakdekker die z’n daklift langs de gevel omhoog liet gaan en onder de waterslag bleef steken en toen opeens krak....

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dan moet de dakdekker de schade aan het huis vergoeden als het zijn schuld is.

Beton in smalle uitvoering is nogal kwetsbaar. De wapening is gericht op belasting van boven maar niet van onderen. En de wapening zit vaak zomaar 3 cm onder de oppervlakte.

Er zijn tegenwoordig hele mooie renovatieoplossingen van composiet tot zetwerk. Beton wordt vies en lelijk en moet regelmatig schoongemaakt en periodiek geschuurd of geschilderd worden om het op de lange termijn mooi te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Dit is geen beton maar iets van eternit. Functioneel maar niet bedoeld om te belasten. Zo te zien op de foto is dit een oude reparatie waar niet de hele waterslag is vervangen, maar een stuk aangeheeld is. En dat stuk is nu dus weer losgeraakt en door de schilder eruitgehaald vanwege veiligheid. Degene die dit heeft veroorzaakt ligt nu waarschijnlijk op het kerkhof.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dat zijn bijzondere gebeurtenissen :+

Bouwvakkers en schilders durven asbest- en eternitverdacht materiaal tegenwoordig nauwelijks aan te raken.

Panelen worden tegenwoordig wel ontvet maar zonder schuren geschilderd wat op zich wel logisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit iets met asbest te maken heeft. Dit is hoogst waarschijnlijk een cement-kunststof composiet materiaal, heel gebruikelijk voor dit soort toepassingen.

Los van het materiaal vraagstuk zit je gewoon met het probleem van de VVE. Als niemand anders binnen de VVE met hetzelfde probleem zit, dan krijg je weinig medestanders. Je zal je dus moeten neerleggen bij de stemming van de VVE of op eigen kosten zelf maatregelen nemen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 10:22

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Wat je nog kan overwegen zolang de VvE niet thuis geeft...
Gaatjes horizontaal boren het beton in, plug erin, plankje/balkje eraan en dan een bloembak o.i.d. eraan maken. Zorg wel dat die niet naar beneden kan storten of zorg voor een goede AVP ;)
Vraag wel eerst toestemming aan de VvE om dit te doen, MET de opmerking dat dit tijdelijk is. Misschien kun je zelfs een vergoeding ervoor krijgen voor de bak en plantjes ter compensatie.

En kijk inderdaad de andere waterslagen ook eens na, desnoods met een verrekijker. Als daar ook scheuren e.d. in zitten, dan had die schilder gelijk en geeft dit zelfs risico voor de VvE, zeker als er geen aansprakelijkheidsverzekering is. Miljoen voor het slachtoffer van een brok steen op zijn hoofd, iedereen in gelijke delen ophoesten (want VvE dat ben jij ook).
Maar als die schilder overal al is geweest, dan gok ik dat je wel als enige het bokje bent.

[ Voor 34% gewijzigd door Freakertje op 06-10-2019 09:14 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Titel wat verduidelijkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvnl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik vind het een raar verhaal dat de schilder een stuk uit de betonrand zaagt. Zonder enig overleg, op eigen initiatief, begrijp ik. De opdracht is een kozijn schilderen. Als er iets anders is dan moet hij dat alleen melden. Ik vermoed dat hier wat anders is gebeurd. Mij lijkt dat de vve dit moet oplossen. Ik neem aan dat de opdracht is gegeven door de vve. Zij moeten toezien op de uitvoering ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:53
Robvnl schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 00:36:
De opdracht is een kozijn schilderen. Als er iets anders is dan moet hij dat alleen melden.
Hoe weet jij wat schilder en VVE hebben afgesproken? TS staat daar in principe buiten. En je weet al helemaal niet wat daar verder over gecommuniceerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Het enige wat je kunt doen is het tijdens een ALV bespreekbaar proberen te maken. Je rechten binnen de VVE is niet bepaald door je rol als voorzitter, die is er alleen om een proces te begeleiden - bij een meerderheid van de stemmen in een ALV als jij het inbrengt als agendapunt, zal het gewoon moeten worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07

Theo

moederbord

Misschien zie ik het niet op de foto; maar wat is de schade? Ik zie een betonnen rand met daarop een grijze kras/deuk, een roodgeverfd kozijndeel en een wit kozijndeel met wat rode verfresten. Ik zie niet wat de schade is, wat er beschadigd is of wat er ontbreekt. Wat is er weggezaagd, en hoe hoort het er gewoonlijk uit te zien?

[ Voor 14% gewijzigd door Theo op 07-10-2019 20:02 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-04 21:24

Taakbalk

weergeven

Theo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:01:
Misschien zie ik het niet op de foto; maar wat is de schade? Ik zie een betonnen rand met daarop een grijze kras/deuk, een roodgeverfd kozijndeel en een wit kozijndeel met wat rode verfresten. Ik zie niet wat de schade is, wat er beschadigd is of wat er ontbreekt. Wat is er weggezaagd, en hoe hoort het er gewoonlijk uit te zien?
De helft van de (betonnen?) raamdorpel is weggezaagd. Ik moest ook twee keer kijken.

Computing bit by bit

Pagina: 1