Problemen met de DWA-192 wifi adapter in combinatie met W10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621370

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik heb in augustus een wifi adapter gekocht dit is de D-link DWA-192 wifi adapter. Ik heb deze aangeschaft omdat ik voor een lange tijd niet op draad of via netstroom internet kon regelen. Ik had hem op de juiste wijze geinstalleerd op mijn winows 7 computer ik was zeer tevreden. het ding was erg snel op steam had ik bijvoorbeeld een stabiele download snelheid van 7mb per seconde als ik dat vergelijk met andere wifi adapters die ik heb gehad is dat zeer hoog voor mijn netwerk.

Maar nu komt het probleem. Ik had na lange tijd toch besloten om over te gaan naar windows 10 vooral omdat ik dan met direct x 12 de nieuwste spellen kan blijven spelen. ik heb een schone installatie uitgevoerd en moest weer alles op nieuw installeren. Toen ik mijn wifi adapter weer had geinstalleerd merkte ik dat hij veel minder stabiel was en dat mijn download snelheid flink was verlaagd. De connectie viel vaak weg en ik schommelde op steam bijvoorbeeld tussen de 800 Kb per seconde en maximaal 2,2 mb per seconde.

Ik heb toen alle drivers en bestuurprogrammas verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd dat hielp ook niet. ik heb de laatste drivers van de site van D-link zelf gehaald dat bleek ook niet te helpen.

Ik baal hier enorm van want ik was erg blij met dit product dat is ook de reden waarom ik het product niet meer kan retourneren omdat er een te lange tijd is verstreken.

Ik heb op dit moment geen idee hoe ik dit kan oplossen en ik las bij de reviews van dit product op tweakers dat er meer mensen last hadden met windows 10. Maar als hun de normale drivers mee geleverd zouden gebruiken deed hij het alsnog prima. Bij mij is dit niet geval weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

pricewatch: D-Link AC1900 Wi-Fi USB adapter

Met vriendelijke groet,

Ian