Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC in de woonkamer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-02 11:50
Toen ik 7 a 8 jaar geleden nog bij mijn ouders woonde had ik een leuke slaapkamer met daarin een bureau en mijn game PC. Ik vond het heerlijk om mezelf op te sluiten in m'n kamer om oa lekker te gamen.

Destijds ben ik eerst gaan samenwonen in een appartement. Mijn game PC ging naar de tweede slaapkamer en stond daar eigenlijk te verstoffen. Ik was voornamelijk in de woonkamer te vinden en koos in mijn vrije tijd meer voor films/series en wat gamen achter de Playstation.

In het volgende huis mistte ik (naast de tablet en de telefoon) toch wel een computer. Echt iets om achter te zitten en even je ding te doen. Persoonlijk vind ik een laptop niks. Rommelig, ergonomisch ruk en klein scherm. We besloten daarop om een iMac te kopen. Deze staat op de grote eettafel (240x110) en past estetisch gezien prima in de woning. Voor de simpele zaken is deze perfect en zijn we er zeer tevreden over.

Na een tijdje gaat het alleen bij mij weer kriebelen om wat vaker te gamen. Ik doe dit nu op de iMac, maar vind dit eigenlijk niet fijn. Toetsenbord mist toetsen en ook de magic mouse is niet ideaal. Ook de iMac zelf is niet meer up-to-date om op hoog fps te gamen.

Mijn dilemma: Ik vind zelf dat we een prachtig huis hebben met uitzicht op een mooie tuin. We leven hier echt op de benedenverdieping. Ik zou het erg zonde vinden om dus in een slaapkamer of op zolder terecht te komen met mijn pc. Nu ben ik vast niet de enige met dit dilemma en zou graag zien hoe jullie dit opgelost hebben of hiermee omgaan.

TL;DR: Hoe kun je een game pc estetisch wegwerken in je woonkamer? Wat zijn mooie minimalistische oplossingen om te gamen in je woonkamer?

there's no tweak without the tweaker

• K1pje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-02 07:14
Wat ik zelf heb gedaan: Game pc op zolder, steam link aan de tv (met draadloze controller, toetsenbord en muis). Streamen werkt bij mij prima op deze manier ;)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:49
Hoeveel game je werkelijk per dag? Ik heb hetzelfde hoor, maar mijn pc staat wel op de gamezolder. In de woonkamer vind ik het niet mooi. Vind het zelf heerlijk om na het eten even een uurtje op zolder te gamen. De rest van de tijd ben ik gewoon beneden. Vriendin kijkt in die tussentijd naar make-up tutorials op YouTube of wat ze dan ook kijkt, geen idee. Iets met kittens?

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 03-10-2019 11:03 (10%)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Ik zou sowieso kijken naar sff pcs, ik heb zelf een raijintek metis, die schuift zonder problemen in een ikea kallax vakje, heb je in ieder geval niet zon giga- zwarte rainbow puke kast staan, nu is een metis kwa airflow wat beperkt, maar er zijn meer dan genoeg compacte understated behuizingen waar je prima een high end gaming setup in kwijt kan, zonder dat je ineens zon giga monoliet in je kamer heb staan.

Bureau/scherm is een kwestie van afstemmen op de rest van je interieur kwa stijl.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
virtualJac schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:35:
TL;DR: Hoe kun je een game pc estetisch wegwerken in je woonkamer? Wat zijn mooie minimalistische oplossingen om te gamen in je woonkamer?
Er zijn voorbeelden te vinden hier op Tweakers waarbij mensen de computer in de kruipruimte hebben staan en alleen de nodige kabels naar een scherm, muis en toetsenbord naar het bureau hebben gebracht.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heden ten dage kun je prima een strak ITXkastje vinden met daarin dikke hardware om prima op te gamen. Zet die ergens in de hoek neer, en dan valt die echt niet meer op.
Ik heb zelf een Fractal Design N304 staan: pricewatch: Fractal Design Node 304 Wit dat is nog een best lompe kast voor ITXbegrippen. Die staat niet echt in de weg.
Nu helpt het bij mij niet dat er nog een Lian Li bigtower onder het bureu staat aan de andere kant, maar goed, ik heb zelf weinig problemen met mijn PC midden in de woonkamer. Maar zonder teveel moeite kun je het best netjes neerzetten. Monitoren en randapparatuur zullen mogelijk een grotere uitdating zijn. Ik heb geen bezwaar tegen 2x 32" in de woonkamer, maar kan me voorstellen dat jij wat anders wilt. Pak dan wat kleiners (24-27"), dat scheelt ook al aanzienlijk.

Stoere rondborstige jongedame te koop

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:06
Je kan een mini PC kopen (bijv. https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/all bouwt kleine gaming PC's) en die ergens wegwerken, zodat deze niet meer te zien is. Dat wordt ook bij bijv. kapper salons vaak gedaan.

Je schermen zal inderdaad een lastigere klus worden. Overleg het ook eens met diegene waar je samen mee woont?

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:17
Ik heb mijn pc in de woonkamer staan. Leuk bureau gekocht en de pc in het bureau weggewerkt. Ik moest aan de achterkant van het bureau wel een deel wegzagen zodat het paste maar je ziet hier dus niets meer van. Ook de kabels heb ik zo weggewerkt dat je er niets van ziet.

Voor mij werkt dit prima, of jij het "estetisch" vind is een 2de.

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb zelf zowel in mijn vorige als huidige huis in een hoek van de woonkamer mijn pc staan. Doordat ik minstens een dag in de week thuiswerk en daarbuiten ook vrij veel mijn pc gebruik, vond ik het ook nogal suf om die tijd dan niet in de woonkamer door te brengen.
Daarnaast doet ie ook dienst voor muziek-streaming naar mijn geluidinstallatie en gebruik ik 'm om sommige wat complexere handelingen op mijn htpc uit te voeren.

Omdat ik alleen woon en in een appartement, zijn zowel de esthetische eisen als de plaatsingsmogelijkheden natuurlijk beperkt.

Maar ook in jouw geval moet het wel lukken. Veel 'gaming' hardware is overdreven uitbundig, wat lang niet altijd in een interieur past. Gelukkig is het verschil tussen 'gaming' hardware en gewone hardware zelden meer dan dat uiterlijk. Kortom, er is meestal geen noodzaak om gaming hardware te kiezen.

Ik zou kiezen voor een monitor met slang/elegant uiterlijk, niet al te lompe speakers, geen flitsende kleuren en een compacte onopvallende computer-behuizing :) En inderdaad een bureau en bureaustoel die nast het juiste comfort ook in het interieur passen.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:17
Of een all-in one die geen iMAC is, en wel krachtig genoeg is / randapparatuur ondersteunt. Zijn er tegenwoordig genoeg van merken als MSI, ASUS en HP

• EJlol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:32
Wij zitten met hetzelfde dilemma. Een optie die we aan het overwegen zijn is om een mooie secretaire, of iets wat daar op lijkt, uit te zoeken en daar de computer op te bergen.

Echter is het vinden van de juiste maat (de meeste zijn niet voor computers gemaakt), de juiste stijl (een heleboel secretaires hebben een klassiek uiterlijk), en de juiste prijs, niet makkelijk.

Om het nog lastiger te maken is de plek die we in gedachte hebben in ons huis niet ideaal (onder een trap), en willen we eigenlijk twee computers beneden... Momenteel staan de pc's boven, en zoeken we rustig door :P

• virtualJac
Zo, al genoeg reacties! Blij dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma heeft gestaan / staat.

Ik speel tegenwoordig ook weer redelijk casual WoW en dan is het gewoon fijn als je tussentijds wat dingen kan doen beneden. Een uurtje gamen op vast tijdstip is het dus niet.

Een kleine, stille en koele kast helpt natuurlijk wel om deze gemakkelijk erg weg te kunnen werken. En wil mezelf al vrij snel beperken tot een monitor. Echter blijf je natuurlijk altijd monitor, muismat, muis en tobo zien.

Als jullie foto's van jullie situaties hebben, heel graag. Ik heb op internet al wel opstellingen gezien die ik lekker minimalistisch vind (even door alle RGB LED bombarie (en kast op bureau) heenkijken).

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:03

Honesty

kattenneus!

Leuke vraag, ik heb ook besloten de setup(laptop+24" monitor) in de woonkamer te zetten, zoals je al zegt je bent anders een groot deel van de avond op zolder of anders zit je maar op de ipad terwijl je liever iets anders wil doen. Wij hebben een riante woonkamer 5 bij 10 en de computer staat tegenovergesteld van de televisie zodat er veel ruimte tussen zit.
Mijn ideale setup heb ik wel destijds over gehad was mijn buro naast de bank zodat we meer samen waren dan nu. Nu zit mijn vrouw in de voorkamer en ik in de achterkamer, ik had liefste nog gezien dat we op 1 meter afstand van elkaar zaten.
Kast zoals plaatje 1 hoeft niet, die kan net zo makkelijk onder je buro/tafel.

festina lente

• KleineG
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14-02 13:49
Ik heb die van mij wel boven staan, in de woonkamer hebben we niet echt ruimte hiervoor (en vind mijn vrouw het ook niet fijn om er tegen aan te kijken). Maar zelf game ik ook niet meer echt met regelmaat misschien een uurtje of 2 in de week.

• Jaer288
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10-02 12:38
Geinig, mijn desktop heeft recentelijk de omgekeerde weg bewandeld. We vinden hierdoor onze woonkamer een stuk huiselijker aanvoelen. Mochten we "hem" teveel missen, dan weet ik zeker die terug zal komen als een mini pc / ITX, zoals eerder werd gesuggereerd.

• virtualJac
Mijn ervaring is dat ik er geen gebruik van maak als ik hem op een andere verdieping plaats. Niet zozeer dat we elkaar minder spreken. Mijn vrouw maakt erg veel gebruik van de iMac en klaagt absoluut niet als ik deze minder confisceer. Alleen aangezien ons huis recent helemaal verbouwd en ingericht is, is ze toch bang voor een ongewenste eye-catcher op het moment dat er (nog) een PC beneden staat. Ondanks de ruimte (ca. 65m2) is het best lastig om deze op een onopvallende plek te plaatsen.

Edit:

Thuiswerken doe ik nu achter mijn bedrijfslaptop, maar inderdaad bijkomend voordeel als je daar thuis je randapparatuur voor kan gebruiken.

virtualJac wijzigde deze reactie 03-10-2019 12:57 (13%)

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-02 15:58

MAZZA

Barbie is er weer!

Wij hebben gisteren met een meubelmaker gezeten om de volgende werkplek min of meer na te bouwen:

Wat mij aanspreekt is dat achter die plaat kastruimte zit waar je spullen achter kunt 'verbergen', terwijl dat wat er ligt toch praktisch op armlengte naast je ligt. Zo kan je het toch relatief netjes houden ondanks de rommeltjes die nu eenmaal bij een werkplek horen.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-02 16:23
Wij hebben een relatief compacte desktop PC in de woonkamer staan (Fractal Design C formaat) ligt op zijn kant op de TV kast, naast de center speaker. Als toetsenbord gebruiken we een draadloos toetsenbord (Corsair lapboard IIRC) met draadloze muis.

Mijn vrouw gebruikt het inmiddels vaker dan ik. Zit mooie high-end hardware in ook (RTX2080+i7 7700k). Zo erg vindt ze het niet om in de woonkamer Sims 4 te kunnen spelen op de bank

Gamebuster wijzigde deze reactie 03-10-2019 13:22 (18%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• m2011
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:24
Een SFF aan de onderkant van je tafel schroeven?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-02 20:41

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Het is hier ook een dilemma. Je gaat niet ongezellig op een andere verdieping zitten om te gamen. Ook met kleine kinderen is het niet praktisch om op hun slaapverdieping los te gaan. Nu heb ik aan ruimte geen gebrek, maar ik heb geen aparte werkkamer beneden. Dat mis ik wel. Ik heb een 1080 gekocht een paar jaar terug, maar als ie 10 uur gedraaid heeft voor games is het veel. :X In mijn vorige huis had ik wel een ruimte die op de woonkamer aansloot. Dat was toch prettiger.

Laptop is gewoon geen goede vervanger voor een desktop.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 03-10-2019 14:39 (9%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Señor Sjon schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:38:
Laptop is gewoon geen goede vervanger voor een desktop.
Wat zo'n laptop wel kan is Steam draaien en als Steam Link fungeren via in-home streaming. Dan heb je alleen een vlotte verbinding nodig. Is misschien ook nog wel te overwegen dan. Ik heb zelf een Steam Link staan bij de TV. Dat is best betrouwbaar en het is allemaal bekabeld, dat gaat best vlot allemaal.

Saved by the buoyancy of citrus

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat kan, maar op de bank met WASD spelen? :N
Buiten dat, ik heb liever dat zij dan gewoon Netflix oid kan kijken. :+

• ThoNohT
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:24
Wat ik nu ga voorstellen is misschien wel wat controversieel. Maar je hebt geen groot scherm nodig in de kamer om er te kunnen gamen. Je kunt ook een klein scherm op je hoofd zetten.

Persoonlijk heb ik mijn game pc (grote lelijke kast) naar de woonkamer gezet. Hij staat grotendeels verstopt achter een zuilspeaker, dus mijn vriendin vindt het niet zo'n probleem. De tv hangt eraan, maar eigenlijk gebruik ik hem meestal alleen nog met mijn Oculus Rift S, en mocht ik ergens anders iets met die bril willen doen dan is het ook een kwestie van twee kabels ompluggen. Zo kan mijn vriendin gewoon rustig tv kijken, terwijl ik met de VR bril bezig ben. Toegegeven, dit kan wel afleidend zijn voor de vriendin, als je roomscale dingen aan het doen bent, maar vaak speel ik toch zittend games.

Het enige nadeel is dat ik geen pannekoekspellen meer speel aangezien ik daarvoor eigenlijk mijn game pc terug naar boven zou moeten sjouwen, of streamen naar de laptop die ik nu op mijn bureau aan mijn schermen heb aangesloten. Maar ik merk dat ik dat dan toch niet zomaar doe en die laptop meer gebruik voor werk/administratieve zaken. Dus als je bepaalde spellen belangrijk vindt is het eigenlijk geen optie.

En als ik niet aan het gamen ben, dan gaat de Rift in de doos met controllers en al, en die ligt bovenop de pc kast, relatief goed verstopt achter de speaker en dressoir.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:21

vso

raap voor zijn recht

wat ik niet snap is waarom "verbergen" ? wie of wat bepaaldt dat het niet in de woonkamer mag ? :?

maar praktisch gezien, geluid is eigenlijk een issue . toetsenbord geram muis geklik, teamspeak/voip/webcam en muziek .. (headset?) ik word een headset wel zat ...warme oren en klemmen van die dingen. nog niet gesproken over "stof" koeling en dus ventilatie. (en licht inval)

En andersom, kids,tv,partner en bezoek . die geluid maken en hinder ondervinden ..

kwa "verbergen" Zoek een mooie "hang" ding voor onder de tafel, zet hem op tafel ofzo .. of stop hem achter deurtjes in een kast ... dat is denk ik de minst van je issues.

En anders zoek hier op GOT naar Casemod oftewel deskmod oid .. hele pc in bureau .. je kan ze ook kant en klaar kopen (kost wel wat maar goed uiterlijk mag wat kosten toch?)

Señor Sjon wijzigde deze reactie 03-10-2019 15:16 (2%)
Reden: Smilies gesnoeid

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• virtualJac
De kast is het probleem niet denk ik. De monitor en randapparatuur zijn behoorlijk aanwezig. Zeker als je een soort bureau met stoel toevoegt aan je inboedel, kun je niet ontkennen dat dit 'aanwezig' is.

Persoonlijk vind ik het niet mooi staan, mijn vrouw vind het ook niet mooi. Dus ik denk dat de huiseigenaren bepalen waar je wel of geen PC wil hebben. Smaken verschillen natuurlijk.

Onze inrichting is behoorlijk veel hout gecombineerd met metaal en redelijk (op de planten na) minimalistisch. Een modern scherm met toebehoren is daarin een schril contrast. Zeker als we de iMac erbij willen houden.

Een mogelijke optie is dat de iMac van de keukentafel gaat en er een klein bureau tegen de wand komt. Blijft natuurlijk een compromis. Ik heb namelijk verder helemaal geen behoefte aan een bureau in mijn woongedeelte.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:21

vso

raap voor zijn recht

virtualJac schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:09:
De kast is het probleem niet denk ik. De monitor en randapparatuur zijn behoorlijk aanwezig. Zeker als je een soort bureau met stoel toevoegt aan je inboedel, kun je niet ontkennen dat dit 'aanwezig' is.

Persoonlijk vind ik het niet mooi staan, mijn vrouw vind het ook niet mooi. Dus ik denk dat de huiseigenaren bepalen waar je wel of geen PC wil hebben. Smaken verschillen natuurlijk.

Onze inrichting is behoorlijk veel hout gecombineerd met metaal en redelijk (op de planten na) minimalistisch. Een modern scherm met toebehoren is daarin een schril contrast. Zeker als we de iMac erbij willen houden.

Een mogelijke optie is dat de iMac van de keukentafel gaat en er een klein bureau tegen de wand komt. Blijft natuurlijk een compromis. Ik heb namelijk verder helemaal geen behoefte aan een bureau in mijn woongedeelte.
helder

Dan zou ik eens gaan zoeken naar "casemod' bv waar de monitor ergens in verdwijnt of verborgen is, als inspiratie. op pintrest staan er wellicht ook idee-en

Alleen nadeel van casemod(s) ik zou niet op je huidige computer rekenen houd wat ruimte over voor "groei" schermen worden groter en pc's worden kleiner.

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:36
Je monitor is inderdaad een stuk groter dan je pc. Dus die verbergen schiet niet heel erg op, en met kleine leuke kast kom je een heel eind.

Zelf heb ik gewoon bureau in mijn woonkamer staan. Nu ben ik wel alleenstaand, maar anders lijkt het me ook veel gezelliger het daar te doen dan verstopt in een hokje.

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:58
Ik heb een L-vormige woonkamer. De pc staat in het deel dat voorheen de open keuken was. Esthetisch voor mij geen probleem.

• guyver3636
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:42
Ik heb een kast laten maken in de kleuren van onze meubels met uitschuifbare toetsenbordplank heel mijn game setup staat erin en ik game met headset

• Joe Pistone
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-02 09:53
MAZZA schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:09:
Wij hebben gisteren met een meubelmaker gezeten om de volgende werkplek min of meer na te bouwen:

[Afbeelding]

Wat mij aanspreekt is dat achter die plaat kastruimte zit waar je spullen achter kunt 'verbergen', terwijl dat wat er ligt toch praktisch op armlengte naast je ligt. Zo kan je het toch relatief netjes houden ondanks de rommeltjes die nu eenmaal bij een werkplek horen.
Heel fraai!

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mooi en straks is fijn hoor, maar soms primeert comfort/gemak gewoon boven esthetiek.
Na een paar weken wordt dat gewoon onderdeel van het interieur en zie je dat niet meer.
Zowel ik als mijn vriendin hebben een bureau in de living, wij storen ons daar helemaal niet [meer] aan.

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-02 16:48
Kun je niet je TV gebruiken als monitor? Als je niet te vaak gamed, zou je met je vrouw kunnen afspreken dat zij op dat moment TV kijkt via de tablet.

De kast zelf, evenals muis/tobo zijn niet de grootste problemen. Desnoods koop je een kast met een handvat, zodat ie wat portable wordt (net als vroeger op lan-parties ;) ).

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:17

SomerenV

It's something!

@virtualJac Ik heb anderhalf jaar in een klein appartement gewoond met een woonkamer/keuken, klein washok en slaapkamer/badkamer. De PC heeft best een poos in de slaapkamer gestaan wat prima ging. Ik kwam weinig elders in het appartement maar dat boeide me vrij weinig :+

Toen kwam er een evenement waarbij ik een weekend lang op pad ging met een verslaggever die tevens schreef voor een lokale krant. Omdat de video's direct gemonteerd moesten worden gingen we telkens na een item terug naar mijn stekkie zodat ik kon editen en hij kon schrijven. Zoiets is natuurlijk gezelliger wanneer je in dezelfde ruimte zit dus ik had m'n PC verhuisd naar de keukentafel. Omdat ik alleen was gebruikte ik die toch al nauwelijks dus die kon prima dienstdoen als bureau.

Een tijdje daarna ontmoette ik mijn huidige vriendin dus bleef de PC in de woonkamer/keuken staan. Kabels wat 'opgeruimd' en meer eigenlijk niet gedaan. Het zag er in mijn ogen prima uit en het was een véél fijnere plek om aan te werken. Het zag er misschien niet zo stijlvol uit als de voorbeelden in dit topic (2 schermen op de tafel, 2 speakers er naast en als scheiding tussen keuken en woonkamer stond er een room divider van de Ikea) maar het was veel prettiger in die ruimte dan in de slaapkamer. Regelmatig zat ik aan de PC en mijn vriendin op de bank TV te kijken, maar je bent toch bij elkaar in dezelfde ruimte. Was altijd wel gezellig :)

Dus gewoon doen zou ik zeggen. Maak er een fijne plek van die esthetisch past bij de rest van de kamer en klaar is Kees _/-\o_

Ik heb trouwens ook een Steamlink. Die is regelmatig gebruikt om een spelletje te spelen op de TV in het woongedeelte vanaf de bank (2 meter verderop :+ ) of om een film/serie door te sluizen.

SomerenV wijzigde deze reactie 04-10-2019 00:59 (11%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
Mijn vrouw vond het niet prettig als ik 'afwezig' was door boven te gamen. Uiteindelijk bleek een degelijk game laptop de flexibile oplossing. Ik doe uiteraard een concessie ten opzichte van de game pc (is er nog dus kan ik altijd naar uitwijken) maar ik kan nu naast haar op de bank zitten of aan de keukentafel zitten indien dat gewenst is. Bovendien is de laptop ook gewoon praktisch handig om even snel wat administratie te doen.

Tegenwoordig hoeft een degelijke game laptop geen 2500€ meer te kosten

• virtualJac
Ik kreeg deze toegestuurd gisteren, wel toepasselijk voor dit topic :D

Even zonder gekheid. De games die ik speel, is op de televisie wat minder geschikt. Die optie valt dus af.

Ik ga dit weekend samen met de vrouw op zoek naar bureau's / kasten die in ons interieur passen. ik houd jullie op de hoogte.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zwartoog schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:18:
Kun je niet je TV gebruiken als monitor? Als je niet te vaak gamed, zou je met je vrouw kunnen afspreken dat zij op dat moment TV kijkt via de tablet.

De kast zelf, evenals muis/tobo zijn niet de grootste problemen. Desnoods koop je een kast met een handvat, zodat ie wat portable wordt (net als vroeger op lan-parties ;) ).
En als je wat administratie wil doen? TV als monitor voldoet vaak niet, zeker niet als je met meerdere thuis woont.

• eduardtee
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 18:18
Subscribe. Ben benieuwd of iemand een mooie oplossing heeft gevonden.
Ik zou het liefst een oplossing hebben waarbij PC n monitor in een niet zo diep, eventueel opvouwbaar/inklapbaar kastje passen zodat alles is verborgen als ik klaar ben.

Heb al veel op Google rondgezocht maar niks gevonden helaas.

Nu hebben we wel een bar aan de keuken, dus misschien dat ik daar de monitor op kan zetten (en weer ontkoppelen zodra ik klaar ben) en keyboard, muismat en muis idem dito. PC kan ik daar misschien nog wel wegwerken (onder het barblad)....

• hawaiian-room
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 28-01 17:02
Wellicht een optie...

Desktop in een andere kamer, hdmi verleng en een actieve usb verlengkabel voor bluetooth bediening * toetsenbord en muis. Ikzelf heb een hdmi switch 6x2, dit betekend 2 uitgangen en 6 ingangen. Dan heb je alleen nog een extra scherm nodig om te plaatsen, een los scherm staat vaak netjes enkel twee kabels om weg te werken. Ben je klaar dan kan je toetsenbord en muis opruimen en het scherm bijdraaien ( of iets dergelijks ).

Deze switch vind ik zelf makkelijk, mocht ik toch een game op het tv-scherm willen spelen dan kan je het scherm met een meegeleverde afstandsbediening omschakelen.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik zat gewoon lekker op zolder, en PS4 beneden. Nu is mijn kantoor aangrenzend aan de huiskamer en bevalt het inderdaad een stuk beter..

De hond loopt gezellig heen en weer en ik kan makkelijk naar de keuken en makkelijk met mijn vrouw praten (als ik niet in mijn kop telefoon zit te schreeuwen).

Ik zou hem in een volgend huis dus sowieso weer op dezelfde verdieping willen en ben blij dat we hier niet zo stapelen met huizen in NL (al heb ik nu toch 3 verdiepingen, maar dat is een redelijke uitzondering in deze omgeving).

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:13
Mijn PC is een hoop, ik zit er elk dag achter. Als ik thuis kom is dat het eerste wat ik aan zet. Het is mijn meest gebruikte en meest krachtige stuk gereedschap dat nagenoeg alles kan. Esthetisch wegwerken? Minimalistische oplossingen? Voor mijn woonkamer ja, lekker minimalistisch met weinig meubels en veel ruimte. Wat moet ik met allemaal meuk als ik toch alleen maar achter dat apparaat zit :P

Kan niet wachten tot VR er een beetje fatsoenlijk uit ziet

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True