Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Mijn vraag
Heeft er iemand enig idee hoe ik aan een .apk van RTL XL kan komen voor Android TV?
Ik heb een Sony, maar daar is blijkbaar (!?!?! grrrrrr !?!?!) geen RTL XL app voor. Gek genoeg is er voor Philips TV's die ook Android TV draaien wel een RTL XL app. Nu wil ik kijken of ik de RTL XL apk kan sideloaden op mijn Sony. Ik heb al de gewone RTL XL apk (voor telefoon/tablet) gesideload, maar die kan ik op TV niet goed bedienen, vandaar dat ik op zoek ben naar de .apk die op de Philips TV's wordt gebruikt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony KD 55XG9505, Android TV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...zie mijn vraag...

[ Voor 3% gewijzigd door El Reino op 03-10-2019 10:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
Heb je inmiddels een oplossing gevonden, ik ben hier erg nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Nee....
Philips zegt geen apk te hebben, maar heeft het in de firmware gebakken?
Sideloaden van de gewone Android apk zorgt voor een op de televisie onbedienbare app.
RTL reageert met lulkoek "we geven de wens door aan het ontwikkelteam". Ondertussen is de gewone Android app al een het geüpdate... En is deze "wens"dus niet meegenomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10 11:26
El Reino schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:11:
Nee....
Philips zegt geen apk te hebben, maar heeft het in de firmware gebakken?
Sideloaden van de gewone Android apk zorgt voor een op de televisie onbedienbare app.
RTL reageert met lulkoek "we geven de wens door aan het ontwikkelteam". Ondertussen is de gewone Android app al een het geüpdate... En is deze "wens"dus niet meegenomen....
Er is gewoon geen Android TV versie beschikbaar, dat moet je niet verwarren met Android voor je telefoon of tablet.
RTL XL wil hier blijkbaar niet aan, wordt al jaren om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Nee, dat wat ik...

Echt bijzonder dat RTL dit niet wil faciliteren. Als er al een Android versie is, lijkt het mij niet heel erg veel werk om daar een tv versie van te maken. Gek genoeg is de Videoland app wel beschikbaar voor Android tv, van hetzelfde bedrijf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is vooral het onderhouden / ondersteunen van zo'n app voor zoveel verschillende Android TV apparaten / versies wat veel geld kost.
En als het ooit gewerkt heeft zien mensen het als een verworven recht dus als het dan opeens niet meer werkt dan breekt de hel los.
Je bent dan ook afhankelijk van veel partijen (alle TV fabrikanten + Google/android) met wild veschillend updatebeleid.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarzJacobs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-08 22:49
Beste El Reino,

Ik heb een Philips OLED TV waar ik de RTL XL app kan downloaden.
Ik heb deze weten te extracten uit mijn TV de app heet RTL XL [41].apk (org.droidtv.nettvapp2512)

Ik weet niet of ik deze mag verspreiden via Tweakers?

Maar ik ga hem eerst even testen of hij werkt op mij Xiaomi MI TV

UPDATE: Ik heb de RTL XL app geïnstalleerd op mijn Xiaomi MI TV stick applicatie-icoon wordt weergegeven, echter opent de app niet en crasht meteen.

Helaas ben ik geen Android geek die verstand heeft om deze app zo te patchen dat hij wel werkt op andere apparaten. Ik zal de APK file op Github posten.

[ Voor 38% gewijzigd door LarzJacobs op 04-02-2021 00:02 ]

Pagina: 1