Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-09 19:26
Goedemorgen,

De autofocus van onze camera lijkt niet meer naar behoren te werken. In de automatische stand (in elke stand eigenlijk) zou de autofocus bij half indrukken van de ontspanner het beeld moeten scherpstellen, maar dat gebeurt niet meer. Het lijkt alsof de ontspanner niet meer half ingedrukt kan worden. Je kunt de knop nu indrukken en dan maakt de camera direct een foto. Vlak voordat de foto gemaakt wordt lijkt de camera nog wel even gebruik te maken van de autofocus. De camera heb ik al teruggezet naar de fabrieksinstellingen dus het lijkt niet een softwarematig probleem te zijn.
Kan een van jullie mij wellicht vertellen wat ik kan doen om de normale werking van de autofocus weer terug te krijgen?

Met vriendelijke groeten,
Rudy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:13
Ik weet niet of dit bij jou het probleem is maar de ontspanner is wel het zwakke punt van veel van deze series. Mijn moeder gebruik al jaren niets anders dan verschillende versies van de FZxx en FZxxx cameras en vrijwel elke keer als er 1 kapot was lag dat aan problemen met de ontspanner of de zoom functie die daar in verwerkt zit.