Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260620

Topicstarter
Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe het zit met mijn LG tv 42la 6208 en Google Home.
Ik wil hem graag aan- en uitzetten via spraak Google Home. Aanzetten lukt nu, doordat ik SimpleLink heb ingeschakeld op de tv. Maar de opdracht 'Hey Google, zet de tv uit' , daar reageert Google home niet op.
Hij stopt wel met de netflix serie die ik op dat moment kijk. Dus hij doet wel iets, maar de tv zelf blijft aan staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn LG tv 42la 6208
Chromecast
Google home mini

:) Hoop op een oplossing! Thanks alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:11
Hoe noem je de TV?
Ik kan ook de TV aan en uitschakelen met Google Home.. maar dan moet ik wel specifiek 'Woonkamer TV' zeggen.. anders snapt ze het niet.
Zelfs als roepen "Hey G, stop Netflix" .. dan krijg ik als antwoord "Ik moet wel weten op welk aparaat.. bla bla bla" .. maar als ik dan roep "Hey G, stop" dan stopt ze Netlfix zonder blikken of blozen.. heel bijzonder.

Kijk dus even je Google Home app wat de benaming is.. dat kan verschil maken (en kun je ook aanpassen want het hele type nummer op ratelen is ook niet leuk elke keer)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke Thanks DonJunior,

Alleen probleem is dan denk ik dat de tv nog niet gelinkt is?? De Chromecast zit in de tv dus die heeft wel een naam en als ik dan zeg 'televisie aan' start de Chromecast (en dus ook de tv).

Maar het uitzetten van de tv lukt niet, als ik zeg 'zet de tv uit' stopt hij alleen met de Chromecast, maar de tv blijft dan aan staan.

Kan het zijn dat de tv zelf verbonden moet zijn hiervoor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
correctie, ik heb verschillende zinnetjes geprobeerd , als 'zet de televisie uit' en tv etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:11
Dan heb je waarschijnlijk HDMI-CEC aan staan op je TV die merkt dat de ChromeCast (CC) een activiteit start en vervolgens inschakelt. Echter krijgt hij niet het seintje van de CC dat deze uit gaat. Immers het stoppen van activiteit schakelt de CC niet uit. De CC gaat immers nooit uit.
Tip is dus om je TV wel te koppelen met je Google Home (mits deze dus aan het internet hangt) anders gaat het sowieso niet werken lijkt me.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar maak een "Room" aan waarin je jouw Google Home en Chrome Cast in zet.

Als je dan ooit uitbreid snapt Google Home mini dat jij de tv in de slaapkamer uit wilt hebben. En de Google Home de tv in de woonkamer.

Dan hoef je dus niet specifiek de tv+kamer te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

St@m

@ Your Service

Dat gaat niet lukken, want je kunt de tv niet koppelen. Alleen de chromecast. Ik heb de 50 inch variant

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1