• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 15:40
Hallo allemaal,

Ik vermoed dat mijn JBL Link 20, waarop de Google Assistant draait, recent een upgrade heeft ontvangen maar die me wel het leven een pak lastiger maakt.

Voorheen kon ik het volgende doen:
"Hey Google, speel QMusic"
"prima, ik stream QMusic op TuneIn"
(waarna QMusic Belgie begon te spelen)

Door dan stop te zeggen, zat ik nog in de Google Home "omgeving" en kon ik vragen de timer te zetten ed.

Echter, sinds pakweg 2 weken begint na het eerste commando de Nederlandse QMusic te spelen. Op welke manier dan ook ("Speel QMusic Belgie/Belgium/...") kom ik steevast uit in NL. Een bekend probleem?

Na wat Google'n (oh de ironie) begrijp ik dat er ook een service is, die je kan activeren als volgt. Echter, die dialoog is super onnatuurlijk

"Hey Google, spreek met QMusic"
"(veel te lange intro) wil je QMusic Belgie of Nederland horen"
"Belgie"
Dan speelt het wel, maar iedere keer als ik dan een kookwekker wil zetten, moet ik zeggen
"annuleer Qmusic"
waarna ik opnieuw de routine moet doorlopen en opnieuw Belgie aangeven.

Dus, héél concreet: zijn er mensen die huidig nog succesvol met een simpel commando luisteren naar QMusic Belgie via TuneIn?

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 15:40
Ondertussen zelf opgelost:
"speel QMusic Belgium" geeft "ik stream QMusic op TuneIn" > je krijgt de NL versie
"stream QMusic Belgium" geeft "ik stream QMusic Belgium op TuneIn" > je krijgt de BE versie

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Hier in Nederland uiteraard het probleem omgekeerd :) - eerst kregen we continu de Vlaamse variant, en nu snapt Google er niets meer van als je Amsterdam erachter zegt (want ondertussen daar aan gewend)...

Eigenlijk zou er slimmigheid moeten zijn die kijkt naar land van herkomst, en die dan als voorkeur pakken. Bij toevoegingen verder kijken.

Ik denk dat je oplossing dus maar tijdelijk werkt, IndigoX... maar het stream commando lijkt het beste te werken daarin.

[Voor 3% gewijzigd door DutX op 07-10-2019 10:35]

• MarkA1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik had net hetzelfde. Voorheen zei ik "Hey Google, luister QMusic" en ik kreeg meteen QMusic België (ik woon in Vlaanderen) te horen. Sinds enige tijd krijg ik nu QMusic Nederland. Ik mailde naar TuneIn en kreeg heel snel een antwoord, dat ik het commande "OK Google, play QMusic Belgium on TuneIn" moet zeggen. Werkt perfect, zowel in het Engels als in het Nederlands.
Maar het lijkt wel of de Google Home speaker in trance gaat tijdens het streamen van TuneIn. Hij verlaagt het volume en luistert wel naar mijn vraag, maar antwoord niet en verhoogt het volume weer. Ik moet een andere speaker gebruiken om de radio weer uit te zetten, het volume te verhogen, mijn Hue lichten te wijzigen of gewoon een vraag te stellen (alleen op de vraag hoe laat het is, krijg ik een antwoord). Ik heb er gelukkig 2 in de woonkamer staan :-)
Nog iemand met dit probleem?
Ik heb het ook aan TuneIn gemeld, even wachten op antwoord.

• W.Martijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-05-2022
IndigoX schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:29:
Ondertussen zelf opgelost:
"speel QMusic Belgium" geeft "ik stream QMusic op TuneIn" > je krijgt de NL versie
"stream QMusic Belgium" geeft "ik stream QMusic Belgium op TuneIn" > je krijgt de BE versie
Bedankt voor de tip! 'Stream QMusic Belgium' werkt perfect.
Ik had zelf al enkele combinaties getest, zonder succes.

Mijn vriendin overtuigen ook naar StuBru te luisteren was tot nu toe de enige oplossing... :+

• Aspegic
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-02 14:34
Ouder topic, ik weet het, maar het probleem is nog steeds actueel en sommige van de oplossingen hierboven werken niet (meer).
Bovendien komt deze pagina als een van de eerste naar boven op google als je zoekt op "Google Home QMusic Belgium", vandaar dat ik het hier maar schrijf:

Dit is wat ik heb uitgevonden op mijn installatie:

"Hey Googe, speel QMusic" => Ik heb gezocht naar QMusic maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, speel QMusic Belgium" => Ik heb gezocht naar QMusic Belgium maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, speel QMusic België" => Ik heb gezocht naar QMusic België maar het item is niet beschikbaar.

"Hey Googe, speel QMusic op TuneIn" => speelt QMusic Nederland
"Hey Googe, speel QMusic Belgium op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic Belgium maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, speel QMusic België op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic België maar het item is niet beschikbaar.

"Hey Googe, luister QMusic op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, luister QMusic Belgium op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic Belgium op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, luister QMusic België op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic België op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.

"Hey Googe, stream QMusic op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, stream QMusic Belgium op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic Belgium op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.
"Hey Googe, stream QMusic België op TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic België op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.

"Hey Googe, play QMusic" => speelt QMusic Nederland
"Hey Googe, play QMusic on TuneIn" => speelt QMusic Belgie << UPDATE: Sinds begin Mei 2022 werkt deze niet meer. Speelt nu QMusic Nederland af.
"Hey Googe, play QMusic Belgium on TuneIn" => speelt QMusic Belgie << UPDATE: Sinds begin Mei 2022 is dit nog de enige manier die bij mij QMusic Belgie afspeelt.
"Hey Googe, play QMusic België on TuneIn" => Ik heb gezocht naar QMusic België op TuneIn maar het item is niet beschikbaar.

Ikzelf woon in Nederland en ik heb bij de Google Assistant instellingen "Nederlands" als eerste taal ingegeven en "Engels" als tweede taal. Ik weet niet of dat relevant is voor het bovenstaande maar ik zeg het er maar even bij.

[Voor 10% gewijzigd door Aspegic op 11-05-2022 11:14. Reden: UPDATE: Mei 2022]

• Jonathanrollin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-07-2022
Super!

Dankjewel. Deze werkt inderdaad voor Q-music Belgium op TuneIn

"Hey Google, play QMusic Belgium on TuneIn"

Ik heb er nu een routine van gemaakt en zeg nu gewoon "Speel radio". De routine bevat het Engelse commando.

Thx voor de update!

• Jurgenmo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-01 17:06
Update 6 januari 2023

Bij mij heeft deze altijd gewerkt op Google Nest Mini
Hey Google, praat met Q-Music (Deze staat ook vermeld op de website van Q-music)

Sinds 1 januari 2023 werkt die niet meer.

Nu gebruik ik succesvol de onderstaande mogelijkheden.

Hey Google, play Q-Music Belgium on TuneIn -> speel Q-Music België op TuneIn
Hey Google, stream Q-Music Belgium -> speel Q-Music België op TuneIn

Jurgen Mo

[Voor 6% gewijzigd door Jurgenmo op 06-01-2023 16:54]

• Aspegic
@Jurgenmo Hoi Jurgen, bedankt voor de aanvulling!

Mag ik vragen, woon jij zelf in Nederland of in Belgie?
Dat schijnt namelijk verschil te maken.

De voorbeelden die jij noemt werken bij mijn schoonbroer die in Belgie woont, maar niet bij mij. Ik woon zelf in Nederland.

• Jurgenmo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-01 17:06
@Aspegic

Hoi Aspegic,

Ik woon in België

Als ik Q-Music Nederland wil luisteren dan kan dit met
Hey Google, speel Q-music -> speelt Q-Music Nederland.

Jurgen Mo

• Aspegic
Ok. Bij jou werkt het dus hetzelfde als bij mijn schoonbroer. Goed om te weten. Bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee