Forwards instellen in Exchange O365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
Goedenavond,

Ik ben de hele avond al bezig met het instellen van forwards binnen ons domein dat gehost word bij Office 365. Maar tot mijn grote frustratie krijg ik het niet voor elkaar. 8)7

Wat ik graag wil is e-mails automatisch doorsturen naar een extern emailadres.
Bijvoorbeeld doorsturen@eigendomein.nl -> doorsturen@pietjepuk.nl

Echter wil ik dat het interne adres ook bereikbaar is van buitenaf.
Oftewel dat een willekeurige afzender niet weet dat de mail eigenlijk doorgestuurd word.

Daarnaast kan het zijn dat bijvoorbeeld doorsturen2@eigendomein.nl òòk moet worden doorgestuurd naar doorsturen@pietjepuk.nl

Wat ik heb geprobeerd is het aanmaken van een e-mail contactpersoon
Deze gebruikers krijgen echter geen emailadres van ons domein. (logisch!)

Daarna heb ik geprobeerd om e-mailgebruikers aan te maken (onder contactpersonen)
Dit werkt goed, echter als ik doorsturen@pietjepuk later toevoeg bij een tweede adres, dan komt de foutmelding dat het SMTP reeds in gebruik is.

Heeft iemand een advies hoe ik dit kan oplossen?

Alvast hartelijk dank!! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Je hebt hier een regel voor nodig. Dat is of een regel in de mailbox van de user, of een transport rule in je tenant. Ik zit meer in de on-prem Exchange hoek, maar Microsoft heeft er ook een KB artikel over.

[ Voor 46% gewijzigd door Appel op 03-10-2019 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
Bedankt voor je reactie.

Echter de doorstuur adressen hoeven geen mailbox & login te hebben.
Het moeten puur fictieve mailboxen waarin alles word doorgestuurd.

Tot slot wat bedoel je met transport rule in je tenant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gebruik dan shared mailboxen. Je kan er zelfs 1 gebruiken met 2 aliassen als ze toch naar dezelfde externe ontvanger (contact, inderdaad) gestuurd moeten worden, dan hoef je maar 1 forward in te stellen. Dat kun je op de mailbox instellen.

https://docs.microsoft.co...rding?view=o365-worldwide

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
Dat heb ik ook geprobeerd, echter een shared mailbox kan ik weer niet koppelen aan een contactpersoon (Externe ontvanger) omdat deze geen username heeft van het domein.

Het enige dat Exchange moet doen is het inkomende bericht bouncen/ doorsturen naar een willekeurige externe ontvanger.
Het klinkt zo simpel/eenvoudig. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, je koppelt de shared mailbox ook niet met je externe contactpersoon. Dat hebben we nergens gezegd.

Je maakt een normale, lokale shared mailbox met een doorsturen1@eigendomein.nl. Je geeft deze mailbox tevens een alias 'doorsturen2@eigendomein.nl' Je maakt een contactpersoon met als e-mailadres doorsturen@pietjepuk.nl.
Vervolgens stel je op de shared mailbox in dat de mail moet doorgestuurd worden naar het contactpersoon.

Nog een heel andere aanvliegroute kan een distributielijst (of groep) met een publiek bereikbaar e-mailadres zijn. Hierin neem je dan bovenstaande contactpersoon als (enige) lid op.
https://rickyraghavan.wor...s-to-an-office-365-group/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1