medianav (renault/dacia) issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Weet iemand hoe je de medianav(duster) reset ? pfff ding blijft bij DAB hangen zwaar irritant .. kan de radio station niet meer wijzigen ..

Zijn er uberhaupt opties die je kan doen ? (software upgrade of software mods ? oid)

vind wel wat opties over
- medianav aanzetten
- motor starten
- medianav uitzetten
- + en - indrukken tijdens boot ?

Maar dit lijkt op specifieke versie(s) te werken.. het is een lease bak dus ga niet met batterij lopen mieren.

Heb al geprobeerd powerbutton inhouden en diverse combinaties maar tja simple "reboot" lijkt het niet te zijn
kan wel factory reset doen .. (inkopper) maar misschien dat er iemand is met ervaring met dit ding ?

let op tis niet dat ik niks wil proberen maar auto staat niet om de hoek, en ik rij mono ;)

probleem duidelijker omschreven:
Op een gegeven moment is mijn "DAB" radio gaan hangen en ik rij met regelmaat de grens over .. en dan verspringt hij naar een bepaalde zender en daar krijg ik hem niet meer af totdat ik NL weer inrijd .. nu is de zender gelukkig geen "irritante" maar begint het wel onderhand te worden .. ..

terug in NL krijg ik hem met moeite weer op de gewenste zender .. en dan werkt alles weer netjes .. (vreemd) totdat ik weer de grens over stift ..

beter niet de grens over :?

[ Voor 30% gewijzigd door vso op 02-10-2019 22:41 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

vso schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:37:

Maar dit lijkt op specifieke versie(s) te werken.. het is een lease bak dus ga niet met batterij lopen mieren.
Waarom bel je de dealer niet of laat je het de dealer niet doen? Daar heb je juist een leasebak voor :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:42:
[...]

Waarom bel je de dealer niet of laat je het de dealer niet doen? Daar heb je juist een leasebak voor :)
lol .. tja denk dat zo'n android radio resetten niet super "lastig" moet zijn .. en om elke x tijd een factory reset te doen vind ik wel te gortig ..

Heb weinig vertrouwen in het ICT kennis van de auto dealer ;) de kans dat ze het hard reboot geven oid (batterij loshalen) is iets wat ik ook kan doen ..

En vind het wel leuk als er meer mee kan .. dat ook te benutten :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'Lease-Bak'? :o Gewoon mee terug gaan naar de dealer met de melding: "Ding is stuque, doe's 'ff' heel rap maken... En ik wil een andere auto als jullie er mee bezig zijn".
vso schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:45:
[...]

lol .. tja denk dat zo'n android radio resetten niet super "lastig" moet zijn .. en om elke x tijd een factory reset te doen vind ik wel te gortig ..

Heb weinig vertrouwen in het ICT kennis van de auto dealer ;) de kans dat ze het hard reboot geven oid (batterij loshalen) is iets wat ik ook kan doen ..

En vind het wel leuk als er meer mee kan .. dat ook te benutten :)
Tenzij je zélf dat Android 'spul' geïnstalleerd hebt. Renault werkt volgens mij nog steeds met 'Carminat' en 'TomTom'?

[ Voor 87% gewijzigd door Will_M op 02-10-2019 22:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:46:
'Lease-Bak'? :o Gewoon mee terug gaan naar de dealer met de melding: "Ding is stuque, doe's 'ff' heel rap maken... En ik wil een andere auto als jullie er mee bezig zijn".

[...]

Tenzij je zélf dat Android 'spul' geïnstalleerd hebt. Renault werkt volgens mij nog steeds met 'Carminat' en 'TomTom'?
nee joh die dingen zijn onderhand volgens mij allemaal medianav voor alle merken in de renault groep lekker goedkoop en simpel.. laad een nieuwe skin per "auto" en done ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vso schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

nee joh die dingen zijn onderhand volgens mij allemaal medianav voor alle merken in de renault groep lekker goedkoop en simpel.. laad een nieuwe skin per "auto" en done ..
Dan dus m'n eerste optie: Stuque ... Doe's ff maken :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 21:52
vso schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

MediaNav als instapper en daarboven R-Link met Tom Tom navigatie. MediaNav is overigens geen Android maar Windows CE.

@vso Factory reset kan ook voor alleen Audio-Media-Radio-System, instellingen voor telefoon/navigatie blijven dan behouden. Dus het vinkje bij all weghalen nadat je op factory reset hebt gedrukt en alleen audio-media-radio-system aan vinken. Als dat allemaal niet mag baten dan ontkom je inderdaad niet aan loskoppelen accu maar dat zou ik lekker aan de dealer overlaten (je hebt ook de anti-diefstal code nodig van 4 cijfers).

[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 03-10-2019 09:30 ]

Pagina: 1