Sinds enkele dagen is op mijn home cinema systeem de bass weggevallen maar sub lijkt in orde als ik speakertest draai.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Harman Kardon AVR 171s receiver
Harman Kardon HKTS 8 speaker set
Samsung 2018 4k Smart TV
XBOX ONE
Nintendo Switch
Windows PC
Telenet Digicorder
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Receiver vervangen door Pioneer VSX 930K (uit andere kamer), resultaat vergelijkbaar dus receiver is niet de oorzaak.
Audio Setup opnieuw gedaan op beide receivers
Soundtest van de receivers gedraaid
...
Op alle aangesloten apparaten wordt nu het Schelle basloze geluid geproduceerd dat je normaal enkel van tv krijgt, terwijl woofer precies wel correct reageert tijdens testen.
Vooraleer ik zo maar geld uitgeef aan een nieuwe sub wil ik graag nog wat oorzaken elimineren om er zeker van te kunnen zijn dat ik een nieuwe kan kopen en zeker kan zijn dat het terug in orde kan zijn.
Een piste die ik nog zou willen bewandelen is kabel vervangen van de sub omdat daar mss toch iets mis mee zou zijn maar daar zou ik dan denken dat er geen geluid meer uit zou komen bij de speaker instellingen van de receiver.
Hebben jullie nog tips/tricks?
Gr.
Koen
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Harman Kardon AVR 171s receiver
Harman Kardon HKTS 8 speaker set
Samsung 2018 4k Smart TV
XBOX ONE
Nintendo Switch
Windows PC
Telenet Digicorder
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Receiver vervangen door Pioneer VSX 930K (uit andere kamer), resultaat vergelijkbaar dus receiver is niet de oorzaak.
Audio Setup opnieuw gedaan op beide receivers
Soundtest van de receivers gedraaid
...
Op alle aangesloten apparaten wordt nu het Schelle basloze geluid geproduceerd dat je normaal enkel van tv krijgt, terwijl woofer precies wel correct reageert tijdens testen.
Vooraleer ik zo maar geld uitgeef aan een nieuwe sub wil ik graag nog wat oorzaken elimineren om er zeker van te kunnen zijn dat ik een nieuwe kan kopen en zeker kan zijn dat het terug in orde kan zijn.
Een piste die ik nog zou willen bewandelen is kabel vervangen van de sub omdat daar mss toch iets mis mee zou zijn maar daar zou ik dan denken dat er geen geluid meer uit zou komen bij de speaker instellingen van de receiver.
Hebben jullie nog tips/tricks?
Gr.
Koen