Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe all-round pc bouwen die de komende 6-7 jaar weer mee kan. Gamen doe ik niet, wel (zware) fotobewerkingen (100.000+ RAW images) en af-en-toe video bewerkingen (1080p, nog geen 4K). Ik vermoed dat dit laatste de komende jaren wel toe gaat nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget blijft bij voorkeur onder de €1500 incl. verzendkosten (ik weet het, het is nog niet gelukt
). Assemblage doe ik zelf.
Software licenties reken ik niet mee - die heb ik klaar liggen.
Ik heb de volgende lijst opgesteld, geïnspireerd op de BBG van september:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten heb ik liggen en voeg ik toe:
* Samsung SSD 750 EVO 500GB (scratch/temp disk)
* 2 x Western Digital 3TB SATAIII
* 2.1 Logitech luidsprekerset
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc staat in de woonkamer, dus hij moet zo stil mogelijk zijn. Hij draait ook makkelijk 8 uur per dag, dus betrouwbaarheid en energieverbruik is ook belangrijk.
Ga je overklokken?
Overklokken ben ik niet van plan, maar wil ik tzt wel mee kunnen spelen.
Wat verwacht je van ons?
Mijn belangrijkste vraag is of deze set zo gaat werken en waar ik eventueel kan besparen zonder echt enorme concessies te doen. Zien jullie onlogische dingen? Ik weet dat eea overkill lijkt, maar als je er langer dan 3 jaar mee wil doen is dat nu noodzaak.
Ik wil een nieuwe all-round pc bouwen die de komende 6-7 jaar weer mee kan. Gamen doe ik niet, wel (zware) fotobewerkingen (100.000+ RAW images) en af-en-toe video bewerkingen (1080p, nog geen 4K). Ik vermoed dat dit laatste de komende jaren wel toe gaat nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget blijft bij voorkeur onder de €1500 incl. verzendkosten (ik weet het, het is nog niet gelukt
Software licenties reken ik niet mee - die heb ik klaar liggen.
Ik heb de volgende lijst opgesteld, geïnspireerd op de BBG van september:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 134,- | € 134,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti OC 6G | € 295,- | € 295,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 119,04 | € 119,04 |
1 | Monitoren | AOC Q27P1 Zwart | € 209,- | € 209,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Toetsenborden | Corsair K70 LUX - Red LED (Qwerty US, Cherry Red) | € 119,- | € 119,- |
1 | Muizen | Logitech MX Master 2S Grafiet | € 59,- | € 59,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 150,99 | € 150,99 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 124,09 | € 124,09 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 104,- | € 104,- |
1 | Geheugenkaartlezers | Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader | € 19,35 | € 19,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.729,34 |
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten heb ik liggen en voeg ik toe:
* Samsung SSD 750 EVO 500GB (scratch/temp disk)
* 2 x Western Digital 3TB SATAIII
* 2.1 Logitech luidsprekerset
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc staat in de woonkamer, dus hij moet zo stil mogelijk zijn. Hij draait ook makkelijk 8 uur per dag, dus betrouwbaarheid en energieverbruik is ook belangrijk.
Ga je overklokken?
Overklokken ben ik niet van plan, maar wil ik tzt wel mee kunnen spelen.
Wat verwacht je van ons?
Mijn belangrijkste vraag is of deze set zo gaat werken en waar ik eventueel kan besparen zonder echt enorme concessies te doen. Zien jullie onlogische dingen? Ik weet dat eea overkill lijkt, maar als je er langer dan 3 jaar mee wil doen is dat nu noodzaak.