Toon posts:

Facebook gehackt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.897 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin haar facebook is gehackt, ze heeft haar wachtwoord tot 2 keer toe gewijzigd.
Alleen kan ze nog steeds niet haar account binnen, omdat er word gevraagd om een code via de code generator via facebook.
Doordat ze haar account niet in kan, lukt het haar dus ook niet om de code te krijgen.
Meerdere malen een formulier ingevuld met betrekking tot een gehackt account, alleen krijgen we niet het gewenste resultaat.
Ook krijgt ze geen sms van facebook terwijl ze wel het juiste telefoon nummer verbonden heeft aan facebook.

Is er een andere mogelijkheid om een code te krijgen via een externe app of iets dergelijks?
Of is er een directe klantenservice waar facebook aan doet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Die code is van 2-factor authenticatie. Wanneer dat is ingesteld dan moet je de Google Authenticator, Microsoft Authenticator of Apple variant gekoppeld hebben. Bij het instellen kan je dan kiezen voor een telefoon nummer als recovery.

Wanneer het account gehacked is dan kan dat door de hacker worden veranderd. Maar nu komt het belangrijke. Van iedere actie moet je vriendin een e-mail hebben gekregen waarin ze had kunnen aangeven dat zij het niet aangepast heeft. Daarin staat ook een linkje van "Indien u dit niet was klik dan hier".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Wim-Bart schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:52:
Die code is van 2-factor authenticatie. Wanneer dat is ingesteld dan moet je de Google Authenticator, Microsoft Authenticator of Apple variant gekoppeld hebben.
Zo te horen gebruiken ze de codegenerator van/in de Facebook App zelf, dan gaat dit dus niet op, dat is geen standaard 2FA verificatie dmv een externe app.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Taro schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:55:
[...]

Zo te horen gebruiken ze de codegenerator van/in de Facebook App zelf, dan gaat dit dus niet op, dat is geen standaard 2FA verificatie dmv een externe app.
Ik weet niet of dat zinnig is, want dan moet je dus inloggen om een code te krijgen voor het inloggen... Beetje vreemd lijkt mij.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Wim-Bart schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

Ik weet niet of dat zinnig is, want dan moet je dus inloggen om een code te krijgen voor het inloggen... Beetje vreemd lijkt mij.
Het is misschien niet zo zinnig, maar wel de waarheid. Wordt voornamelijk gebruikt om toegang te geven tot andere Apps via je Facebook login. En ga de doorsnee Facebook gebruiker maar eens uitleggen wat 2FA is en waarom je daar een externe App voor nodig hebt.

Dit helpt de TS natuurlijk niet, maar in die richting hoeven we de oplossing dus waarschijnlijk niet te zoeken.

@Verwijderd https://famoid.com/how-to-recover-hacked-facebook-account/ al bekeken?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

Die codes moet je opslaan in bijvoorbeeld de cloud of op je pc. Google heeft dat ook volgens mij dat ze 10 codes geven en dat je die kan gebruiken indien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
AZ >>> CSA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:12:
[...]

Die codes moet je opslaan in bijvoorbeeld de cloud of op je pc. Google heeft dat ook volgens mij dat ze 10 codes geven en dat je die kan gebruiken indien....
Dus een gevalletje "Ik heb codes gekregen maar die heb ik niet opgeslagen".

Wat ik mij herinner is dat Facebook (ik weet niet hoe het nu is) altijd een mail stuurde naar originele e-mail adres of originele telefoon ter controle wanneer de recovery email of mobiel aangepast werden. Om 1 van de twee dus aan te passen als hacker moet dit dus goedgekeurd zijn door de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Taro schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

En ga de doorsnee Facebook gebruiker maar eens uitleggen wat 2FA is en waarom je daar een externe App voor nodig hebt.
offtopic: Net of dat iedereen die FB gebruikt uit een ei komt... :F

@Verwijderd Ik zou haar in elk geval even goed haar mails laten doorzoeken. Wie weet zit daar nog iets tussen met waarin wordt aangegeven dat er dingen worden veranderd en dat zij dan aan kan aanklikken dat zij dat niet is / niet mee akkoord is. Komen die authenticatiecodes nergens binnen? Niet in haar e-mail? Toevallig in een ander e-mailaccount, waar ze nu even niet aan denkt? Toch op haar mobieltje? Etc.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:50:
[...]

@Verwijderd Ik zou haar in elk geval even goed haar mails laten doorzoeken. Wie weet zit daar nog iets tussen met waarin wordt aangegeven dat er dingen worden veranderd en dat zij dan aan kan aanklikken dat zij dat niet is / niet mee akkoord is. Komen die authenticatiecodes nergens binnen? Niet in haar e-mail? Toevallig in een ander e-mailaccount, waar ze nu even niet aan denkt? Toch op haar mobieltje? Etc.
Niet lullig bedoelt, maar dit is wel aardig een ei-verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Jorgen schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:50:
[...]

Ik zeg niet "iedereen", dat maak jij ervan. Veel FB gebruikers weten niet wat 2FA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je noemt de doorsnee gebruiker. Dat is aardig over 1 kam scheren. Enfin, offtopic natuurlijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Je was gewaarschuwd, zie het adres van de ontwikkelaars van Facebook app:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jWRY62Y/Screenshot-2020-03-18-09-43-51-01.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

1) OK dan...

2) sja, dat is echt het adres van Facebook. Edit: https://www.google.com/ma...468822,962m/data=!3m1!1e3

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 18-03-2020 09:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.