[Javascript] verwijzen naar een variable

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Ik heb een simpele vraag maar kan geen antwoord vinden. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Ik heb een index.html met een select box. Gebruikers kiezen daar een hoofdstuk. Vervolgens doe ik een redirect naar vragen.html met een get: vragen.html?hoofdstuk=h1 bijv.
In vragen.html heb ik dan een scriptje diet die via URLSearchParams het hoofdstuk er uit haalt (get('hoofdstuk'). Vervolgens heb ik dus in een variable het gekozen hoofdstuk zitten (i.c. h1).
Bijv: let gekozenhoofdstuk = searchParams.get('hoofdstuk'). Gekozenhoofdstuk = nu h1.

Nu heb ik een in het javascriptbestand verschillende arrays zitten met vragen:

let h1 = ["a","b","c"];
let h2 = ["d","e","f"]

Hoe laat ik nu een variable verwijzen naar de array van het gekozen hoofdstuk? Als ik doe alert(gekozenhoofdstuk) dan komt er h1 te staan ipv de array waarnaar die moet gaan verwijzen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:21
Wat je wil is een twee dimensionale array, dus een array van arrays. Waar je als key h1 en h2 hebt

[ Voor 53% gewijzigd door Marco1994 op 02-10-2019 20:48 . Reden: Iets met een vis en leren vissen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:34

Koenvh

Hier tekenen: ______

Kun je niet beter een object maken die h1 en h2 bevat? (met h1 en h2 als sleutels, en de arrays als waarden)
Dan kun je op die manier de obj[gekozenhoofdstuk] opvragen.

(Variabel variabelen gebruiken kan vast ook wel in Javascript, maar of je dat moet willen is een tweede)

[ Voor 24% gewijzigd door Koenvh op 02-10-2019 20:41 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Marco1994 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:39:
Is dit het meest perfecte voorbeeld?
Nee, maar 't is wel een (zo goed als) kant-en-klaar copy/paste-baar antwoord. En daar leert TS niets van.
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Je had TS veel meer geholpen met iets als dit.
Marco1994 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:39:
het duwt je wel de goede richting in
Niet bepaald; TS heeft nog steeds geen idee hoe dit heet en waarom dit wel/niet zou werken (daarbij zijn je quotes en haken/accolades niet goed).

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 02-10-2019 20:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Koenvh schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:40:
Kun je niet beter een object maken die h1 en h2 bevat? (met h1 en h2 als sleutels, en de arrays als waarden)
Dan kun je op die manier de obj[gekozenhoofdstuk] opvragen.

(Variabel variabelen gebruiken kan vast ook wel in Javascript, maar of je dat moet willen is een tweede)
Ja daar heb ik ook over nagedacht en dat is de backup-oplossing. Ik zoek eigenlijk iets als pointers zoals in C. Zodat ik gekozenhoofdstuk niet naar de de string ("h1") uit de get-parameters meer verwijst maar naar het geheugenadres van array h1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:21
@RobIII eens, reactie aangepast. En het was getypt op een mobiel, dus er was idd iets niet goed gegaan met copy pasta

[ Voor 56% gewijzigd door Marco1994 op 02-10-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

CyberMania schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:44:
Ik zoek eigenlijk iets als pointers zoals in C.
Nee, geloof me, dat zoek je niet ;) Wat jij zoekt is een key/value structuur (wat inmiddels door iedereen hier al een keer gezegd is :P ) waarbij de value een array is. Met de link uit mijn vorige bericht (of als alternatief zoiets) moet je een heel eind komen.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 02-10-2019 20:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1