Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05-2023
Hey zou iemand mij kunnen helpen.

Ik heb mijn CPU gedelid met delid mate 2 van der8auer.
Het meerendeel van de solder met een scheermesje verwijderd maar hoe krijg ik de CPU die compleet schoon en shiny? Er blijft nog een dun laagje solder opzitten.

Ik lees op internet dat sommige Quicksilver Solder Remover gebruiken alleen kan ik hiervan geen verkoper vinden in nederland. Weet iemand een middeltje die dit goed en veilig verwijderd? Of waar ik die aan kan schaffen closeby.

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
Ik ben nu weer wat verder op internet aan het zoeken, het lijkt erop dat acetone (zoals in nail polish remover) en alcohol zouden moeten werken. Iemand hier ervaring mee of wat gebruiken jullie?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Lappen met fijn schuurpapier. Korrel 1000+

Beginnen met een grovere korrel en dan naar 1000, 1200 of 1500 toewerken.
Maar te ver schuren gaat ie van stuk!
Lappen is ook nog wel een dingetje.
Dus lees je hier goed over in.

Anders gewoon dat spul van Rockitcool bestellen.
https://rockitcool.myshop...uicksilver-solder-remover

Maar waarom wou je hem delidden. De winst tegenover de werkzaamheden en risico's zou ik niet aanraden voor de normale gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
Hoi bedankt voor je reactie ik lees hem nu pas.

Ik had wat koelingsproblemen waardoor ik mijn CPU amper kon overkoelen, maar dit bleek aan een slechte cpu mount te liggen, (mijn 2de slechte mount 1ste was ook niet goed) inmiddels had ik al een OC frame van der8auer besteld en delid mate 2 + liquid metal. Dus nu direct cooled direct op mijn blote die met dat OC frame.

Het is een risico idd maar vond het wel cool om te doen en heb nu ook een vrij koele CPU geloof dat hij onder load van gamen niet meer dan 72 graden word nu + naar 5Ghz overgeclocked nu dus al met al voor mij wel waard.

Hier kun je eventueel wat foto's vinden van het frame en mijn mount. https://flic.kr/ps/2B7pLL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Vind 72° C nog aan de hoge kant. Had met een custom loop op de 9900k 52/48 @ 1.35 temps van 60° tot 65°.
Dit op een 360 en 280 rad.

Als je LM op de die smeert met een oc frame zou ik zorgen dat je niet teveel LM gebruikt. Dit om het wegdrukken van de LM te voorkomen zodat het niet in je socket beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
Ja ik weet niet 100% zeker of het 72 graden is om en nabij waarschijnlijk, is wel @5Ghz met 1.4 Vcore en een verhoogd Dram, Vccio en vccsa voltage op een custom loop van 2 dunne alphacool 240mm radiatoren, ik heb maar een miniscuul rondje LM gebruikt en uitgesmeerd dus dat zal wel goed zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:09
Niet echt een toevoeging,
maar 1.4V is dat niet een beetje te hoog voor 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
5 ghz @ 1.4 is wel een redelijk slecht exemplaar maar het draaien van 1.4v 24/7 kan prima als de koeling goed is.

Alleen vraag ik mij wel af waarom je IO en SA en Vdram omhoog gooit. Draai je zwaar overclocked geheugen? Als in 4200 MHZ 12-11-11-28.
Vaak hoeven die niet eens omhoog tot je (echt) hogere clocks gaat draaien en/of strakkere timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
Ik heb een slechte CPU idd voor 1.4 @ 5ghz, maar mijn koeling is goed nu en ik maak me niet echt druk om degradatie over de jaren heen idd.
Origineel is Corsair vengeance 4000mhz Cl19-23-23-45 echter dit werkt niet op mijn mobo Z390 Strix I-Gaming via XMP profile en ook op geen enkel mogelijke manier manual OC'd updated bios etc, dus heb het nu op 3200mhz CL14-14-14-35 CR1 draaien en om deze strakkere timings te kunnen draaien heb ik de voltages moeten uppen.

iRacing Profiel

Pagina: 1