Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
Hallo Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb vandaag alle onderdelen binnen gekregen van m'n nieuwe PC(Zie onderdelen onderaan m'n post). Vol enthousiasme ben ik vandaag aan de slag gegaan om alles zo goed en mooi mogelijk in elkaar te zetten. Na een paar uur(Ja, ik weet het, wat lang) knutselen was dan eindelijk het moment daar om de PC aan te sluiten om het stroomnetwerk en de PC aan te zetten. Vol spanning druk ik op de aan-knop maar er gebeurd helemaal niks, er band geen lampje, er gaat geen fan aan, niks. |:( .

Ik heb de build inmiddels een aantal keer nagekeken, meerdere stopcontacten getest, gekeken of ik alles goed heb aangesloten. Niks mag baten, persoonlijk denk ik dat het de voeding is, maar wie heeft nog een gouden tip wat ik kan controleren of heeft enig idee wat er mogelijk mis is gegaan.

Additionele informatie: Ik heb via Azerty een BIOS update laten uitvoeren.

Computer
Foto's computer topic
computer 6computer 5computer 4
computer 3

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 295,-€ 295,-
1BehuizingenCooler Master Silencio S400 Tempered glass€ 75,50€ 75,50
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 30,40€ 30,40
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 74,90€ 74,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 65,38€ 65,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 863,95

[ Voor 198% gewijzigd door br00ky op 02-10-2019 20:58 ]

Beste antwoord (via br00ky op 02-10-2019 21:01)

• SirMemeAlot
Schakelaar omgezet, en de spacers tussen de behuizing en het moederbord zaten standaard al in de kast.

Ik heb het probleem al gevonden, een kabel zat verkeerd om. Wist niet eens dat het kon. Volgende probleem is dat m'n NVME m.2 schijf niet herkend wordt door de PC. Maar daarvoor ga ik eerst zelf wel even googlen :-)!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Schakelaar achterop de voeding omgezet?

Spacers tussen behuizing en moederbord gebruikt?

Acties:
  • Beste antwoord

• SirMemeAlot
Schakelaar omgezet, en de spacers tussen de behuizing en het moederbord zaten standaard al in de kast.

Ik heb het probleem al gevonden, een kabel zat verkeerd om. Wist niet eens dat het kon. Volgende probleem is dat m'n NVME m.2 schijf niet herkend wordt door de PC. Maar daarvoor ga ik eerst zelf wel even googlen :-)!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Waarom haal je de topicstart leeg? Zo heeft een ander die zoekt met hetzelfde probleem er niets aan.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
@SirMemeAlot zonder topicstart heeft iemand anders met hetzelfde probleem natuurlijk weinig aan je oplossing ;).

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 02-10-2019 21:01 ]

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-11 12:41
SirMemeAlot schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:47:

Kan je wat meer informatie geven over welke kabel verkeerd om zat?
Eventueel met foto.

• SirMemeAlot
Excuus! Voelde me zo lullig dat. Het gaat om de CPU voeding kabel die verkeerd om zat. de 8 pins. Die is te zien op de foto met de cooler master fan.

Heb nog wel een ander probleem, dat is dat mijn NVME m.2 sata disk niet word herkend. Ik kan er niet achterkomen hoe dat kan. Ben al 10x in de bios geweest, alle opties geprobeerd, beide m.2 sloten getest. Hopelijk is het niet weer z'n klein foutje, maar ik zou wel heel blij met de oplossing zijn.

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45
Welke ssd heb je nu precies, want je zegt nvme m.2 sata, maar er staat in je lijstje een 2.5" sata schijf (bovendien kan kan ik me niet voorstellen dat er een ssd is met nvme controller die over sata communiceert.) als het wel een m.2 ssd is, moet je opletten dat de ene poort op je moederbord alleen sata ondersteund en de andere alleen pci-e

• SirMemeAlot
Excuus zal het even toelichten, het is een EVO 960 250GB (pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB)

Ik heb deze aangesloten op deze poort: - 1 x Ultra M.2 Socket (M2_1), supports M Key type 2242/2260/2280 M.2 PCI Express module up to Gen3 x4 (32 Gb/s) (with Matisse, Picasso, Summit Ridge, Raven Ridge and Pinnacle Ridge) or Gen3 x2 (16 Gb/s) (with Athlon 2xxGE series APU)**

Maar heb het in het begin wel op beide aangesloten gehad, maar geen verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-10-2019 10:20 ]

Pagina: 1