Philips 60pfl6008k/12 start niet en LED knippert tweemaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Hoi,

Mijn Philips 60pfl6008k/12 doet het niet meer. Hij gaat niet aan, maar het rode LED lampje reageert wel op de afstandsbediening. Als we alle kabels eruit halen en de stroom er weer opzetten, gaat na een tijdje het LED lampje telkens 2 keer knipperen met een pauze daartussen.

Advies van Philips was om alle kabels eruit te halen, een tijd zonder stroom te laten staan en dan opnieuw proberen, niet gelukt helaas.

Het probleem schijnt veel voor te komen met deze serie televisies en het ligt dus aan het moederboard (mainboard?). We hebben hem ook naar iemand gebracht voor evt reparatie, maar dat kostte 700 euro, wat het niet waard is voor de tv. Volgens hem lag het ook aan het mainboard, maar geen idee waarom het zo duur is.

Nu heb ik zelf de televisie even opgemaakt om te kijken wat voor mainboard erin zit. Ik kan deze kopen, voor 100 euro en het vervangen van een mainboard lijkt me nou ook niet bepaald rocket science. Kan iemand me hierin adviseren of dat zo is? Is zo'n mainboard ook zeg maar Plug and Play?

Beste antwoord (via Exclu op 04-05-2020 22:28)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Het moederbord ziet erop op het eerste gezicht redelijk plug&play uit (ik kan iets van 6 connectors vinden):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93e70b00-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/5a85da7ec51e0cb0a31664ec9d64aa32bb6ede85.jpg

Om het zeker te weten kun je de tv het beste even openschroeven, dan kun je kijken of er niet stiekem ergens soldeerverbindingen worden gebruikt.

En voor zover ik weet zijn er niet veel tv's die het vervangen van het moederbord niet toestaan. Er zit meestal niet één of andere beveiliging op.

offtopic:
Als ik die externe connectors zo bekijk lijkt dit hetzelfde mainboard te zijn als die in mijn 55PFL8008S/12.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-10-2019 18:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Het moederbord ziet erop op het eerste gezicht redelijk plug&play uit (ik kan iets van 6 connectors vinden):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93e70b00-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/5a85da7ec51e0cb0a31664ec9d64aa32bb6ede85.jpg

Om het zeker te weten kun je de tv het beste even openschroeven, dan kun je kijken of er niet stiekem ergens soldeerverbindingen worden gebruikt.

En voor zover ik weet zijn er niet veel tv's die het vervangen van het moederbord niet toestaan. Er zit meestal niet één of andere beveiliging op.

offtopic:
Als ik die externe connectors zo bekijk lijkt dit hetzelfde mainboard te zijn als die in mijn 55PFL8008S/12.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-10-2019 18:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met mijn 55pfl7008.
Gebeurd met al die gare qfu2.1 boards :(

Je kan proberen met een hitteföhn de processor (solderingen) een tijdje te verhitten. Daarna schijnt hij het vaak weer te doen.

Er blijken ook vervangende boards te koop te zijn, waardoor je gelijk het nieuwere Android systeem hebt, maar die heb ik nog niet voor een aantrekkelijk prijsje kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Hier overigens de link naar de hardware upgrade kit:
https://toengel.net/phili...er-2014er-und-2015er-tvs/

En oa hier te koop, maar voor 319,- euro natuurlijk niet meer in verhouding en dan mogelijk beter geld bijleggen en een nieuw toestel kopen...:

https://www.lcd-onderdele...996597007738-upgrade-kit/

[ Voor 38% gewijzigd door Allewijn op 14-10-2019 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Exclu geen dank, geen dank....
(even netjes reactie geven op @Jaap-Jan of mijzelf is wel zo netjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Je kan de mainboardjes gewoon omwisselen. Zelfde als je een videokaart in een pc verwisseld.

Ik zou gewoon even kijken op Ebay of tvonderdelen.nl maar idd , is een bekend probleem bij deze tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo85
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05-2020
Hallo Exclu,

Ik heb exact dezelfde tv en het zelfde probleem!
Ben jij er al uitgekomen?

En weet iemand waar ik een moederbord kan kopen voor een redelijke prijs? Origineel mag maar het liefst een Android .

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Nieuwe TV gekocht. Kostte teveel voor een nieuw moederbord en een zelfde soort tv is niet veel duurder tegenwoordig.

@Allewijn Sorry dat ik geen reactie meer gaf. Ik heb je reactie niet eens meer gezien omdat ik al vrij snel besloten had toch maar een nieuwe te kopen omdat ik anders lange tijd zonder TV zit. Uiteindelijk ergens ingeleverd voor 100 euro, maar wellicht had ik het zelf nog geprobeerd met een goedkoper bordje of die fohn als ik het eerder wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Exclu Dankjewel alsnog voor je reactie.
Ik had het geprobeerd met de föhn. Werkte een klein beetje. Daarna toestel ook maar op laten halen voor 150 euro en een dikke oled gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-05 08:56
Zelfde probleem hier aan de hand met mijn 55pfl8007k/12. Kan nergens een nieuw main board vinden. Ik lees hier over het inleveren van de tv, bij welke partij kan ik dit doen?
Pagina: 1