Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260432

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartphone (geen voorkeur voor merk) met lange accuduur, veel opslagruimte voor mijn foto's en een goede camera, te gebruiken voor vakanties en reizen (en dus kwaliteitsfoto's om in albums te laten afdrukken)

Wat is je budget?
Ik wil vooral een telefoon die voldoet, nog oriënterend qua prijs, ben budget telefoons gewend. Ik betaal nu zo'n twintig euro per maand voor tweejaarlijkse abo's + telefoon en wil niet veel hoger uitkomen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
foto's maken, bellen, appen, sms'en, apps gebruiken zoals instagram en facebook, documenten en foto's uploaden naar mijn clouds (google drive en dropbox), mail checken, declaraties in zorgapp uploaden, bankieren, notities maken, reisverslagen schrijven, internetten, muziek luisteren, filmpjes kijken, podcasts en luisterboeken luisteren, ... Kortom: Intensief gebruik. Ik heb momenteel een MacBook en ben me ervan bewust dat deze 'goed praat' met apple telefoons, echter twijfel ik erover omdat ze duur zijn en de besturing erg wennen is. Neig daarom naar een Android.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf niet zo handig met Apple, maar overweeg het wel in combinatie met mijn Macbook. Echter, budget is voor mij belangrijker en Android telefoons gebruik ik al jaren. Momenteel heb ik een Huawei P9 waar ik tevreden mee ben (was). Samsung heb ik ook jarenlang gehad, ook goede ervaringen mee. Besturingssysteem van Android vind ik intuïtiever en zolang ik mijn docs en afbeeldingen goed kan synchroniseren of uploaden naar de cloud is het prima.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke telefoon heeft een goede verhouding van budget versus accuduur, kwaliteitsfoto's en opslagruimte? Klopt het dat Huawei binnenkort google niet meer ondersteunt?

Overige
Ik ben geen 'gadget-fanaat'. Een telefoon is voor mij iets functioneels en niet een 'mode-item'. Ik heb mijn telefoon altijd in een hoesje in mijn tas dus grootte maakt me niet veel uit (draag hem niet in broekzak bijv.) Daarmee is stevigheid/goede behuizing ook wel handig, omdat hij dus veel in mijn tas zit. Al helpt een hoesje vaak ook wel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Hm, voor 20 euro per maand mét toestel - ervan uitgaande dat je niks bij wilt betalen - is niet veel te vinden, ben ik bang. Of misschien heb je een klein abonnement qua belminuten en gb?

Ik lees dat je nu een Huawei P9 hebt. Waarom geen upgrade naar een P20 pro? Dan heb je niet het vlaggenschip van dit jaar - met een enorm hoge prijs - maar een mooi toestel dat volgens de reviews mooie foto's maakt en een goede accuduur heeft.

Als het echt draait om foto's maken, heb ik begrepen dat de Pixel 3a ook enorm goed is. Lees de reviews maar op Tweakers.

Zelf heb ik naar tevreden een Galaxy A50 van Samsung. Is niet echt een high end smartphone, maar maakt best leuke foto's, heeft een zeer mooi scherm en is niet erg duur. Ik ben er dus erg tevreden mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door croschou op 02-10-2019 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 15:32
Ik weet niet hoe je reist, en wat je gebruikt, maar mijn vrouw en ik hebben vorig jaar een reis rond de wereld gemaakt, en ik merkte dat de iphone 7 die we bij ons hadden meer dekkingsproblemen had dan de Samsung Note 8 die we ook bij ons hadden.Qua foto's was de Note 8 ook beter en met de dual camera setup vooruitstrevend. Toestel nieuw is buiten je bereik denk ik maar tweedehands misschien niet aangezien er nu mensen upgraden naar de Note 10 die uit is.Plus hij is er meestal in dual sim waardoor je goedkoper internet kunt hebben met lokale sim kaart als je buiten de EU reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260432

Topicstarter
@croschou @swhnld Thanks voor jullie uitgebreide reacties, heel erg fijn!

Ik begrijp dat de politieke perikelen tussen Google en Huawei maken dat je beter niet voor dat toestel kunt kiezen nu. Ik neig ernaar om terug te gaan naar m'n oude vertrouwde Samsung.

Qua prijs zie ik dat Samsung Galaxy A50 goede reviews heeft voor middenklasse telefoon inderdaad, croschou. Met prima camera, goede accuduur en opslag (negativiteit over vingerafdruk herkenning vind ik niet zo boeiend). Heeft ook dual-sim (Goede tip nog, swhnld, dank!) dus ik denk dat dat echt een goede optie voor me is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 15:32
Ja, de A50 scoort goed in de reviews, zeker ook op camera:
pricewatch: Samsung Galaxy A50 Wit

Nog een tip, neem er een stevige hoes omheen, als je op vakantie hem laat stuiteren....
https://www.smartphonehoe...laxy-a50/extreme-hoesjes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik denk dat de A50 je goed zal bevallen. Het is gewoon een prima telefoon en biedt veel voor zijn prijs. Wel is het zo dat hij zich niet kan meten met de top als bijv. een S10 of iPhone. Hij is gewoon niet zo snel met bijvoorbeeld het opstarten van apps. Maar als ik kijk naar jouw huidige toestel, dan moet dat geen probleem zijn.
Je zou ook nog naar het merk Xiaomi kunnen kijken. Dat scoort ook heel goed op prijs/kwaliteit. Maar heb daar zelf geen ervaringen mee.

Zelf ben ik al een tijdje afgestapt van dure telefoons, omdat ik graag na een jaar weer wat anders wil :) . En er komen steeds meer telefoons met een goede camera of scherm voor een prima prijs. Mijn A50 hoeft het wat mij betreft dan ook geen 3 jaar uit te houden dus dat maakte mijn keuze ook makkelijker.
Ik weet niet of jij wel een toestel wilt wat lang mee gaat? Want dan zou een iPhone 8 ook een goede keuze zijn.
Pagina: 1