Belgische/Locale actualiteit en nieuws via moderne wegen

Pagina: 1
Acties:

• puydt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 01:08
Hallo,

Door het gemak van video on demand services en mijn afkeer voor commerciële TV zenders, leef ik al meerdere jaren `lang en gelukkig` zonder TV abonnement. Dit beperkt natuurlijk mijn contact met nieuws en actualiteit programma's die ik vroeger onderging tijdens de maaltijden met mijn ouderlijk gezin.

Echter nu begint het mij op te vallen dat ik vaak niet op de hoogte ben van lokaal nieuws. Het tech-nieuws en wereld nieuws krijg ik via Tweakers, Youtube en Reddit wel binnen, maar het lokale nieuws ...

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit besef, en velen zullen hier waarschijnlijk al oplossingen voor hebben. Wat gebruiken jullie om via Smartphone of PC toch op de hoogte te blijven?

Wat ik zou willen vermijden:
- eigen apps van kranten of nieuwsbladen: deze apps zijn tegenwoordig vaak overladen met click-bait en zijn ook te ruim want 'alles is nieuws'
- Meerdere apps gebruiken: ik zou het graag allemaal in 1 app of in 1 overzicht willen binnenpakken

Momenteel ben ik 2 apps aan het testen: Flipboard en Feedly, Flipboard heeft naar mijn mening het mooiste design maar Feedly (RSS feeds) lijkt mij beter geschikt wanneer ik informatie van specifieke websites wil ontvangen.

Wat zijn jullie ervaringen en in het geval van Flipboard of Feedly, op welke topics of feeds zijn jullie ingeschreven voor lokale actualiteit (België dan meer specifiek).

Met vriendelijke groeten,
Puydt

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Twitter? :P feeds zijn wel een beetje 2014 :X Verder heeft elke lokale gemeenschap vaak wel een lokale site, maar het is weinig zinnig om die te gaan benoemen hier.

[ Voor 117% gewijzigd door naitsoezn op 02-10-2019 19:05 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Elke regio heeft wel zijn eigen krant met bijbehorende site.
Ik ga 1 keer per week naar mijn lokale site om zo toch een beetje op de hoogte te blijven. Je zou natuurlijk ook gewoon de plaatselijke krant op papier kunnen lezen als ze die ook in België hebben.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
In NL kan je het nieuws kijken via de website van de NOS.. is dat in België misschien ook mogelijk? Dan kan je het wellicht gewoon via Chromecast op je TV afspelen tijdens het eten.

I have stability. The ability to stab.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-11 13:18

Superflip

*pwiet*

Ik herken hetzelfde probleem. Nu reeds meer dan 10 jaar zonder kabel TV en in de auto enkel podcasts. Ik ben volledig niet meer meet met het nieuws en kom vaak uit de lucht vallen. Mainstream media is echter vol van de clickbaits en irrelevant nieuws.

Ik heb een tijd blendle.be gebruikt, maar sinds hun nieuwe premium formule is dat ook helemaal ruk, zeker omdat de aangeboden content teveel op NL gericht is, support gaf aan dat België eigenlijk nog niet officieel ondersteund wordt.

De klassieke media apps staan inderdaad vol clickbaits en weining deftige content.

Ik sta nu op het punt om decorrespondent.nl een kans te geven, al weet ik niet of ik daar als Belg gelukkig van ga worden.

Momenteel maak ik dus enkel gebruik van VRTNieuws en Sporza om op de hoogte te blijven, maar de content is vaak kort en weinig in de diepte.

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11 11:51
naitsoezn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:04:
Twitter? :P feeds zijn wel een beetje 2014 :X Verder heeft elke lokale gemeenschap vaak wel een lokale site, maar het is weinig zinnig om die te gaan benoemen hier.
Twitter werkt bij mij echt voor geen meter, nooit kunnen inkomen.

Dus ik hou ook nog steeds vast aan feeds, en hou ik mijn hart vast voor de dag dat fora helemaal zullen uitsterven.

[ Voor 37% gewijzigd door Pana op 03-10-2019 12:20 ]

Pagina: 1