Vraag

• henkdg
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 23-03 13:05
ik heb een headset (hyperx cloud 2) waar van het geluid van me mic niet gedetecteerd word op mijn pc.
het raare is dat het wel op mijn laptop werkt en de settings zijn het zelfde.
ik heb al heel veel geprobeerd: ik heb in het configuratiescherm gekeken of hij daar stond hij stond er maar als ik geluid maakte deed hij niets, maar als ik: naar dit apparaat luisteren aanzet dan doet hij het wel.
ik heb alle settings wel eens veranderd om te kijken of hij het dan doet maar dat werkte ook niet, de drivers opnieuw installeren werkt ook niet.
eerst werkte het ook gewoon maar toen ineens niet meer

mijn hard ware en software:

hyperx cloud 2 (met geluids kaart).
realtek hd audio configuratie.

als ik nog iets vergeten ben zeg het dan maar.

Beste antwoord (via henkdg op 02-10-2019 19:21)

• def1987
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:30
Onder w10 staat een privacy setting mbt de microfoon. Als je die helemaal uit hebt staan dan werkt hij soms ook niet. Deze al nagekeken?

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Werkt het wel in een ander apparaat? Soms kun je in de games en andere software aangeven wat het output apparaat moet zijn, dat al geprobeerd?

En zet de punctuatie even goed in jouw tekst, dan heb je een goed leesbaar verhaal ;)

[Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2019 17:09]

• henkdg
CH4OS het werkt gewoon in een ander apparaat zelfs mijn laptop, op mijn pc werkt hij wel maar hij ontvangt geen geluid ofzo.

[Voor 72% gewijzigd door henkdg op 02-10-2019 17:57]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het probleem in 1 apparaat zit, weet je in elk geval dat het een instelling moet zijn en dat de hardware dus niet stuk is. Bij Windows kun je instellen over welke apparaat het geluid moet afspelen. Als je met de rechtermuisknop op de speaker rechtsonderin klikt en kiest voor 'Geluidsinstellingen' zie je als eerste optie waar het geluid op moet afspelen. Check die eens als je de koptelefoon aangesloten hebt.

Punctuatie, ook wel interpunctie, is het gebruik van komma's, punten en hoofdletters in zinnen zodat de tekst die je schrijft geen ellen lange zin wordt en de lezer af en toe tot de gelegenheid komt om te ademen wat bij hele lange zinnen nogal lastig is en de leesbaarheid van tekst bevordert. ;)

• henkdg
ja hij staat aan gesloten. maar je weet toch wel dat het een mic probleem is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Euh, het gaat er toch om dat je het geluid vanuit de microfoon niet hoort? Maar goed, als de microfoon het probleem is, ook daar zijn instellingen voor op dezelfde plek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:30
Onder w10 staat een privacy setting mbt de microfoon. Als je die helemaal uit hebt staan dan werkt hij soms ook niet. Deze al nagekeken?

• henkdg
Kijk ik zal het even beter uitleggen. ik heb dus een headset in geplugged in mijn pc met mic er op. Als ik er door heen praat (in discord bijv) hoor ik niets. Maar als ik naar instelingen ga dan staat hij gewoon op werkend. Ik zie ook overal dat het het doet.

• henkdg
Kijk in deze foto's blaas ik ook in mijn mic. is er een manier om plaatjes toe te voegen?

[Voor 32% gewijzigd door henkdg op 02-10-2019 18:39]

• _trickster_
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-11 00:48
def1987 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:22:
Controleer de optie even zoals hierboven aangegeven, dat heeft mij ook wel meerdere keren irritaties opgeleverd ! weer een stomme verstopte optie. |:(

• henkdg
waar staat die setting precies?

• henkdg
def1987 thnx het werkt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Laat even weten waar het staat, dan heeft een volgende die op jouw topic stuit ook wat aan dit topic.

• henkdg
je gaat naar je normale instellingen. dan ga je naar de sectie privacy.
dan ga je naar het kopje microfoon. je hebt dan 2 schakelaars die switch je allebei aan dan ben je klaar.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee