Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Voor de kompleetheid had je je CPU en gebruikte resoluties erbij moeten zetten.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat op 1024x768x32 de prestaties gelijk zijn. Op lage resoluties zou het in principe kunnen met een "zwakke" CPU. NFS gebruikt geen T&L maar veel OpenGL games wel wat in principe het effect geeft van een zwaardere CPU en dus een betere performance.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat op 1024x768x32 de prestaties gelijk zijn. Op lage resoluties zou het in principe kunnen met een "zwakke" CPU. NFS gebruikt geen T&L maar veel OpenGL games wel wat in principe het effect geeft van een zwaardere CPU en dus een betere performance.
OK, gebruikte resolutie: 1024 x 768 @ 32bpp
Mijn systeem:
Celeron 400 @ 500 MHz
192 MB
Abit BE6 (versie 1)
IBM DJNA 20GB
SB Live Platinum
-en verder op PCI: 56k modem en maandag een Aims TV/Radio Live
- ISA: 10Mb netwerkkaartje.
Oh ja, ik heb A3D aan staan en force feedback op mijn Guillemot Ferrari stuurtje, misschien dat dit iets verklaart? Maar dat had ik op mijn V3400 ook al. Ook in lagere resoluties 16 en 32 bit werkt het niet sneller.
Mijn systeem:
Celeron 400 @ 500 MHz
192 MB
Abit BE6 (versie 1)
IBM DJNA 20GB
SB Live Platinum
-en verder op PCI: 56k modem en maandag een Aims TV/Radio Live
- ISA: 10Mb netwerkkaartje.
Oh ja, ik heb A3D aan staan en force feedback op mijn Guillemot Ferrari stuurtje, misschien dat dit iets verklaart? Maar dat had ik op mijn V3400 ook al. Ook in lagere resoluties 16 en 32 bit werkt het niet sneller.
Weet echt niemand dit? Is het niet zo dat een GPU wordt ontworpen voor een bepaalde soort 3D, OpenGL of D3D ? En kan het dan zijn dat hij ergens in uitblinkt?
Ik geloof dat een GPU onder OpenGL altijd werkt (ik kan het fout hebben) en onder DirectX alleen als een spel ervoor is gemaakt.
Dat kan verklaren, waarom OpenGL wel sneller gaat en Directx niet. Je kan onder DirectX eens spellen checken op een hoge resolutie met 32 bit's kleur, dan is de 3D kaart de zwakste schakel, dan zal je verschil moeten merken vergeleken met je oude kaart!
Als dat het geval is dan kan je overwegen om een nieuwe CPU aan te schaffen, bijv. een PentiumIII of CeleronII.
(Daarom worden CPU's altijd getest op lage resolutier en 3D kaarten op hoge resoluties!)
Dat kan verklaren, waarom OpenGL wel sneller gaat en Directx niet. Je kan onder DirectX eens spellen checken op een hoge resolutie met 32 bit's kleur, dan is de 3D kaart de zwakste schakel, dan zal je verschil moeten merken vergeleken met je oude kaart!
Als dat het geval is dan kan je overwegen om een nieuwe CPU aan te schaffen, bijv. een PentiumIII of CeleronII.
(Daarom worden CPU's altijd getest op lage resolutier en 3D kaarten op hoge resoluties!)
Hmm, ik heb het volgende geprobeerd: 1024 x 768 @ 32 bpp, en dat ging met veel porsches in beeld (3 of meer) helemaal fout. Ongeveer 2 à 3 frames/sec. Met hogere resoluties bleef hij de V3400 inderdaad iets te snel af, maar nauwelijks meetbaar. Dan kwam de Geforce tot amper 2 beeldjes in 1600 x 1200 @ 32 bpp en de V3400 tot 1 beeldje per seconde. Erg langzaam en niet te rijden met 300+ km/u. Zelfs in 640 x 480 @ 16bpp kan hij het nauwelijks aan. Op hoge snelheden (van de auto dan) schokt het nog een beetje. Dat is toch niet normaal, dan is de TNT bijna beter!
Overigens ben ik toch al van plan over een maand ofzo een Celly 2 te gaan kopen, maar moet eerst eens te weten komen hoever welke te OC-en zijn.
Overigens ben ik toch al van plan over een maand ofzo een Celly 2 te gaan kopen, maar moet eerst eens te weten komen hoever welke te OC-en zijn.
Euh... OpenGL sneller? Bij mij (PIII-500E, TNT2Ultra) draait Direct3D een stuk sneller (terwijl de TNT2 toch voor OpenGL geoptimaliseerd is), om maar te zwijgen over het feit dat het een stuk mooier is dan OpenGL (OK, dat is een mening
)
En onder Win2000 werkt OpenGL uberhaupt niet, ...
En onder Win2000 werkt OpenGL uberhaupt niet, ...
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Pagina: 1