Partitie pleitte

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 16:38
Ja hoor, het is me eindelijk gelukt.
Ik heb her voor elkaar.
Zat ff niet op te letten, en heb de verkeerde hd met fdisk bevrijdt van z'n partitie.
Net de schijf waar al m'n 3d models opstaan. En natuurlijk is de laatste backup niet meer te herinneren... (vorig jaar dus ofzo)
Het enige wat ik in fdisk heb gedaan is die partitie gedelete, en toen volgens mij nog wat gedaan, want hij ging de integriteit controleren.
Oorspronkelijke partitie is NTFS, nieuwe is d'r nog niet.
Het enige wat dus weg is is de partitie config..toch????
Help mij ajb om de data terug te krijgen, d'r is nog NIX geformateerd.
Dus dan moet het er toch nog opstaan????
(en ik weet niet of ik het hier goedgepost heb..zal wel niet)

Help me....please...please....
Thnx,
Hans

Verwijderd

Een naamgenoot altijd lachen/Hans, maar ik vrees het ergste.
Als je fdisk doet en dan partities weergeven staat hij er dan ook niet tussen ?

Volgens mij helpt het niets maar Fdisk/MBR zou je kunnen proberen.
Hoop dat hier Tweakers zijn die jouw verder kunnen helpen :)

Greetzz Hans

edit:
gebruik anders ff de search

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find "partitie verdwenen" of een andere zoekterm

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 12:43
Ik denk dat je die voorgoed kwijt bent

Verwijderd

Cyberhans,

Wanneer je nog nix hebt geformateerd is er een oplossing.

Mail naar: boerdonk.hs@chello.nl als je de oplossing wilt hebben.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 20:39 schreef Eirrah2000 het volgende:
Cyberhans,

Wanneer je nog nix hebt geformateerd is er een oplossing.

Mail naar: boerdonk.hs@chello.nl als je de oplossing wilt hebben.
Was dat nouw, ik wil het ook wel weten ;) .

Verwijderd

Als je die NTFS partitie hebt verwijderd met Fdisk en daarna geformateerd krijg je 'm dus niet meer trug.. :(

• Sick Nick
  • Laatst online: 28-04 16:23

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 01 augustus 2001 21:51 schreef wwillem het volgende:

[..]

Was dat nouw, ik wil het ook wel weten ;) .
een progje genaamd filerescue :)
Daar heb ik al meerdere malen hele partities mee moeten redden omdat m'n halve familie denkt iets van computers te weten om dan als nog mij te bellen om de boel weer te fixen. Blijf er dan toch vanaf als je er niks van begrijpt, toch :?
In het geval van de topic starter geld het bovenstaande niet, want dat was per ongeluk ;)

• dr snuggles
  • Niet online
Fileresque... heb je nog link? Of kan ik die zo vinden met google.

• Sick Nick
  • Laatst online: 28-04 16:23

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 01 augustus 2001 22:11 schreef wwillem het volgende:
Fileresque... heb je nog link? Of kan ik die zo vinden met google.
*Klik*
Hier kan je een evaluation version downloaden die dan heel sim-pel om te toveren is in een geregistreerde versie. Maar dat mag niet dus niet doen he >:)

Verwijderd

Wat je kan proberen:

Paritition Magic downloaden, instaleren en kijken of hij het kan herstellen... over het algemeen betekent het helaas dat je al je data kwijt ben. Het voordeel dat je hebt bij FDisk is dat hij niet je hele FAT leegmaakt, slechts dat deel dat hem een FAT maakt.

Stipt gezien zal je dat kunnen herstellen... maar als er ook maar 1 bit aan de FAT zelf (waar de bestandjes staan + verwijzing) is veranderd, kan je het vergeten.

Hetgeen wat ik dus dan ook doe is na FDisk een Boot Backup maken. Mocht er zoiets doms bij mij gebeuren, gooi ik die Boot Backup terug (staat dus dat deel in wat FDisk weghaalt) en dan staat alles er weer... over het algemeen :))

Wat je pertinent niet moet doen (en als je het gedaan hebt, kan je het vergeten) is:
a) een nieuwe parititie met FDisk aanameken
b) een actieve parititie maken
c) niet bidden :P

Verder wens ik je heel veel succes... kan er niet meer van zeggen :) NOOIT MEER ZOIETS DOMS DOEN DOM KONIJN :) Hihi!

Doei,

TrueLight

• dr snuggles
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 22:15 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

*Klik*
Hier kan je een evaluation version downloaden die dan heel sim-pel om te toveren is in een geregistreerde versie. Maar dat mag niet dus niet doen he >:)
Dankje

Verwijderd

Nu heb ik dus het zelfde probleem.

Het probleem is alleen dat de partitie c verwijded is.
Partitie D bestaat nog.

gedaan: Nieuwe HD met oude backup van de vroegere c schijf.
File resque geinstalleerd
oude c slave gemaakt.

Maar hoe kan ik nu file resque op die andere schijf uitvoeren als daar geen partitie op bestaat?

Moet ik dan eerst een nieuwe lege partitie aanmaken op de voormalige c?

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 20:38

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Zoek met google op mbrwork.
Is een fantastisch tooltje (en nog gratis ook) waarmee je ja partities kan terug halen.
Had zelf laatst ook foutje gemaakt, alle partities weg. :'( Met mbrwork waren ze binnen 5 minuten weer terug. :D

edit:

Mbrwork is van Terabyte unlimited.
Downloadpage
MBRWORK.ZIP

Verwijderd

THNX ga ik meteen ff proberen....!!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
Heel belangrijk is om niks te doen zonder dat je precies weet waar je mee bezig bent, want met 1 foutje kan de data voor altijd verloren zijn.

Er zijn een aantal programma's die zoiets kunnen, powerquest lost & found ofzo is er ook eentje dacht ik.

Verwijderd

Lost & Found van PowerQuest is inderdaad een goede. Ik heb hier al een aantal keren data mee weten te redden. Het voordeel van dit programma is dat het alleen gegevens leest en dus niks met je HD doet.

Hang een harde schijf aan je tweede IDE-kanaal. Maak hierop een fat16 partitie (kan dus niet groter dan 2 GB zijn). Als je nu het programma gaat gebruiken moet het werken. Misschien werkt het ook wel met een FAT32 partitie en met een HD aan je eerste IDE-kanaal, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Veel succes!

Ricardo!
Pagina: 1