Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThierryTale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 15:19
Mijn vraag
Ik ben benieuwd hoe ik het beste de stadsverwarming aan kan sturen in combinatie met de EvoHome van Honeywell.
Ik heb een EvoTouch display besteld met 6 radiator kranen voor door het huis.
Nu wil ik de EvoTouch de temp laten meten in de woonkamer en de radiator knoppen op de kamers, maar zit even met het aansturen van de vloerverwarming. De stadsverwarming regelaar hangt namelijk aan de relais module, maar daarmee zet ik feitelijk het hele systeem aan/uit. Moet ik voor de vloerverwarming ook gewoon een HR92 knop monteren? Of juist nog een zoneklep (Zoneklep 22mm knel (Y-VC8015)) gebruiken om de vloer aan te sturen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:50

JWJ

Ik heb geen vloerverwarming, maar bij mij is de relais er tussen uit. De radiatoren met evohome zijn dus leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Bij stadsverwarming i.c.m. zoneverwarming, kan de bestaande centrale CV-klep en relais er eigenlijk tussenuit, omdat het openen/sluiten van de radiatoren al via de HR92 radiatorregelaars gebeurd.

Wil je toch een centrale klep handhaven dan dient die compatibel em voorzien te zijn van een BDR91 aan/uit schakel relais die bij warmtevraag in één of meer van de te verwarmen zones kan worden geopend.

Wat de vloerverwarming betreft: Die kun je ook apart regelen via de genoemde zoneklep en BDR91 schakelrelais, maar ook via een HR92 radiatorregelaar. De laatste optie is goedkoper en pas ik zelf ook toe, maar heeft een kleinere doorlaat, die mogelijk voor jouw situatie onvoldoende is.

In het menu van de HR92 dien je in te stellen dat de klep bij warmtevraag volledig dient te worden geopend en in het EvoTouch bedieningspaneel dien je het type verwarming van de zone “vloerverwarming” als radiator te kiezen en niet als type vloerverwarming, omdat het een radiatorregelaar is en geen vloerverwarming regelaar/verdeler.