Hi allen,
Een paar weken geleden heb ik een M.2 SSD in mijn computer gezet. Deze zit gewoon in het M.2 slot op het mobo (dus niet via pci kaart oid). Omdat het M.2 slot blijkbaar zijn lanes deelde met een PCI-sleuf werkte mijn geluidskaart niet meer (welke zat in PCIEX1_2).
Deze heb ik toen verzet naar PCIE4_3. Toen begonnen de problemen: mijn geluid kraakte namelijk heel erg (onregelmatig) tijdens muziek luisteren en films kijken.
Omdat ik mij er aan stoorde heb ik de geluidskaart opnieuw in het slot gezet en het voorraf even schoon geblazen. Dit heeft het kraak probleem opgelost. Echter nu het volgende: ongeveer 1-2x per dag freezed mijn gehele computer. Ik kan dan helemaal niets meer doen, beeld staat compleet stil. Het 2-digit display op het mobo geeft aan '40'.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
- Windows 10 Edu is schoon op de PC geïnstalleerd toen ik de SSD erin heb geplaatst.
- Afbeelding waar duidelijk de benaming van de PCI-sloten te zien is.
- Manual van het moederbord
Mijn setup:
Een paar weken geleden heb ik een M.2 SSD in mijn computer gezet. Deze zit gewoon in het M.2 slot op het mobo (dus niet via pci kaart oid). Omdat het M.2 slot blijkbaar zijn lanes deelde met een PCI-sleuf werkte mijn geluidskaart niet meer (welke zat in PCIEX1_2).
Deze heb ik toen verzet naar PCIE4_3. Toen begonnen de problemen: mijn geluid kraakte namelijk heel erg (onregelmatig) tijdens muziek luisteren en films kijken.
Omdat ik mij er aan stoorde heb ik de geluidskaart opnieuw in het slot gezet en het voorraf even schoon geblazen. Dit heeft het kraak probleem opgelost. Echter nu het volgende: ongeveer 1-2x per dag freezed mijn gehele computer. Ik kan dan helemaal niets meer doen, beeld staat compleet stil. Het 2-digit display op het mobo geeft aan '40'.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
- Windows 10 Edu is schoon op de PC geïnstalleerd toen ik de SSD erin heb geplaatst.
- Afbeelding waar duidelijk de benaming van de PCI-sloten te zien is.
- Manual van het moederbord
Mijn setup:
# | Category | Product |
1 | Processors | Intel Core i5-4690K Boxed |
1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger |
1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING ( Slot: PCIE X16 / X8_1 ) |
2 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB |
1 | Geluidskaarten | Creative Sound Blaster Z (retail) ( Slot: PCIE X4_3 ) |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 |
1 | Geheugen intern | G.Skill TridentX F3-2400C10D-16GTX |
1 | Voedingen | Corsair RM850 |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB <== OS |
Bekijk collectie Importeer producten |
[ Voor 4% gewijzigd door Knorretje- op 02-10-2019 13:59 . Reden: Toevoeging ]