Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo iedereen ;w

Ik twijfelde al eventjes om me lid te maken nadat ik al een tijdje vaste fan ben van verschillende rubrieken hier op de site. Bij deze heb ik me toch laten gaan en heb ik direct een vraagje over de garantie.

Ik heb namelijk al een jaar een PSU van Corsair aangekocht bij een redelijk bekende Nederlandse webstore. En de PSU is begon ineens te roken, door vermoedelijk een powersurge of een stroompiek.

Verzekering kon er niets aan doen, in tegendeel ze hebben in de pc herstelwinkel de PSU open gedraaid en daarbij is het zegeltje van de garantie verbroken. Dit was een simpel stickertje op een schroefje waarop stond "WARRANTY VOID IF BROKEN."
Nu heb ik dus al geen recht meer op een nieuwe PSU onder de fabrieksgarantie van 10 jaar.. En ik kan ook niet terug gaan om te klagen want ze zijn ondertussen failliet verklaard.

Dit is de simpele sticker trouwens
https://linustechtips.com...1718b46c0086dfbd40ea4.JPG

Echter vroeg ik me twee zaken af:

1) Heb ik nu wel nog steeds recht op de standaard commerciële garantie van twee jaar?

2) Is het niet simpel gewoon dit stickertje tweedehands van iemand over te kopen? En is er misschien iemand die nog een oude / kapotte, buiten garantie PSU heeft liggen van corsair waardoor ik mijn garantie weer terugkrijg? Heb online al naar de stickers proberen te zoeken maar niet gevonden.. Als er gegadigden zijn, hoor ik het graag.

Groetjes en bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Een nieuwe sticker plaatsen spreek je over Fraude.

Je had kunnen klagen bij de hersteller, maar die is zoals je zegt failliet.

Enige kans is nog een doorstart, anders is het gevalletje pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:42
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
418O2 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:34:
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant?
Nee maar op internet staan er genoeg soortgelijke verhalen waarbij het neerkomt op : geen sticker, geen garantie.

[ Voor 41% gewijzigd door pc-noob op 02-10-2019 13:38 . Reden: quotering ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 320788

In mijn ervaringen is Corsair erg goed met garantie geven.

Een mailtje naar hun met het verhaal duidelijk verteld kan uitkomst brengen

En misschien staan er 100gevallen op internet waarbij nee het antwoord was. En staan de 10000 gevallen waarin ja het antwoord was niet online.

Zonder communicatie weet je het niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 02-10-2019 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:35

Rmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:37:
In mijn ervaringen is Corsair erg goed met garantie geven.

Een mailtje naar hun met het verhaal duidelijk verteld kan uitkomst brengen

En misschien staan er 100gevallen op internet waarbij nee het antwoord was. En staan de 10000 gevallen waarin ja het antwoord was niet online.

Zonder communicatie weet je het niet.
Inderdaad ik ga het zo eens proberen!! Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
corporalnl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:31:
Een nieuwe sticker plaatsen spreek je over Fraude.

Je had kunnen klagen bij de hersteller, maar die is zoals je zegt failliet.

Enige kans is nog een doorstart, anders is het gevalletje pech.
Wat bedoel je met een doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
pc-noob schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Wat bedoel je met een doorstart?
Als de hersteller een doorstart maakt ( na een faillissement ) kan je aanspraak maken.

Anders contact opnemen met de fabrikant. ( wat hierboven aangegeven wordt door mede tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:38

Detmer

Professioneel prutser

Maar Corsair heeft geen verplichtingen omtrent de rechtstreekse garantie t.o.v. de consument toch? Alleen de verkopende partij (die nu zuur genoeg failliet is)? Dus Corsair zou mogen weigeren omdat de sticker doorbroken is?

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 02-10-2019 13:48 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:35

Rmg

Detmer schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Maar Corsair heeft geen verplichtingen omtrent de garantie toch? Alleen de verkopende partij (die nu zuur genoeg failliet is)? Dus Corsair zou mogen weigeren omdat de sticker doorbroken is?
Ja precies, dat staat er, maar ik kan uit de TS niet halen of de hersteller of the verkoper failliet is. Hoewel de fabrikant dan ook niet meteen ontslagen is van zijn plichten en er kan ook nog eens een partij aangewezen zijn door de curator voor de garantiegevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 02-10-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
Fraude wil ik uiteraard niets mee te maken hebben!
Maar op jouw eerste antwoord, dan kan ik het ook gewoon naar de webwinkel opsturen? Maar ze kunnen mij misschien wel weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:38

Detmer

Professioneel prutser

pc-noob schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Fraude wil ik uiteraard niets mee te maken hebben!
Maar op jouw eerste antwoord, dan kan ik het ook gewoon naar de webwinkel opsturen? Maar ze kunnen mij misschien wel weigeren?
De webwinkel waar je de voeding gekocht hebt niet, maar die was failliet toch?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
Rmg schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Ja precies, dat staat er, maar ik kan uit de TS niet halen of de hersteller of the verkoper failliet is.
De hersteller is failliet, en is tevens in België, net over de grens (was dichterbij). En de webshop is in NL en is niet failliet, maar dit landenverschil maakt het moeilijk om die doorstartprocedure op te starten, liefst wil ik het gewoon asap geregeld hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door pc-noob op 02-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:36
Lijkt me nogal duidelijk: je hebt geen garantie. Die artikelen dat het niks zegt zijn allemaal leuk, maar ik denk niet dat Corsair er een boodschap aan heeft.

Garantie vervalt indien verbroken.

[ Voor 68% gewijzigd door NotSoSteady op 02-10-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:19
pc-noob schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:50:
[...]
...liefst wil ik het gewoon asap geregeld hebben.
Koop alvast een nieuwe voeding. Daarna kun je je verhaal uitleggen bij Corsair support en hopen dat ze wat uit coulance voor je regelen en de herstelde/vervangen PSU verkoop je dan.

Overigens erg onprofessioneel van het bedrijf om een voeding met garantie open te maken. Als nodig voor onderzoek van verzekering dan moet er wel uitkering volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:21
pc-noob schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

De hersteller is failliet, en is tevens in België, net over de grens (was dichterbij). En de webshop is in NL en is niet failliet, maar dit landenverschil maakt het moeilijk om die doorstartprocedure op te starten, liefst wil ik het gewoon asap geregeld hebben.
Hoe zit het nu? De shop waar je hem gekocht hebt bestaat nog maar de herstelservice waar die de vorige keer heen gestuurd is niet?

Heb je hem toen zelf naar de hersteller verstuurd of is dat vanuit de webshop/op advies van de webshop gedaan?

In het 2e geval kun je nog steeds contact opnemen met de shop waar je hem gekocht hebt voor garantie.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:52:
Lijkt me nogal duidelijk: je hebt geen garantie. Die artikelen dat het niks zegt zijn allemaal leuk, maar ik denk niet dat Corsair er een boodschap aan heeft.
Die artikelen hebben het dan ook over garantie bij de winkel waar je het product hebt aangekocht.

Corsair zelf mag gewoon eisen stellen, kosten rekenen, weigeren, wat dan ook.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
Puc van S. schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:01:
[...]

Hoe zit het nu? De shop waar je hem gekocht hebt bestaat nog maar de herstelservice waar die de vorige keer heen gestuurd is niet?

Heb je hem toen zelf naar de hersteller verstuurd of is dat vanuit de webshop/op advies van de webshop gedaan?

In het 2e geval kun je nog steeds contact opnemen met de shop waar je hem gekocht hebt voor garantie.
De shop waar ik hem heb gekocht bestaat inderdaad nog. Maar de herstelservice die de warranty sticker eraf hebben gehaald bestaat niet meer..

Ik heb de PSU naar de hersteller gestuurd op aanvraag van mijn huisbaas voor de verzekering, maar de verzekering beslistte uiteindelijk in het voordeel van de tegenpartij (is nog een ander ingewikkeld verhaal die ik jullie wil sparen)

Ik denk dus niet dat ik hem kan terugsturen naar de webshop, maar zoals gezegd is hij nog geen twee jaar oud dus wie weet wel via commerciële garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Je had in eerste instantie de winkel moeten benaderen, zodat zij de herstel/vervang procedure kunnen starten.

Nu heb je die kans ontnomen door een 2de partij er naar te laten kijken, en die zelfs de PSU hebben geopend.

Dus garantie wordt een heel lastig ding zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:58
Als er een verzekering bij te pas is gekomen, is het dan juist om aan te nemen dat het product kapot is gedaan door toedoen van jou/je huisbaas, en niet door een fout in het product?
Als dat zo is was er überhaupt al geen recht op garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:10
Ik denk dat dit een lastig verhaal voor je gaat worden.

1. Zo'n sticker heeft in principe alleen waarde voor de fabrieksgarantie. Corsair mag je verzoek om garantie weigeren zou je hun aanspreken.
2. Je had de verkoper nooit moeten passeren. Normaliter ga je voor herstel naar de verkoper. En niet naar een 3de party die mogelijk ook nog eens niet gecertificeerd is door corsair.
De verkoper kan nu mogelijk aangeven dat er onkundig met het apparaat gehandeld is waardoor hij ook geen garantie zal willen verstrekken.

Ik weet niet hoe duur deze voeding is, maar ik zou mogelijk als het niet om hele hoge bedragen gaat je verlies nemen en gewoon een nieuwe voeding kopen.
Ik voorzie hier eigenlijk niet dat je zomaar gelijk gaat krijgen en ik durf eigenlijk ook niet eens te stellen dat er hier 100% recht is op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:16
Er is mij even iets niet helemaal duidelijk.

Je hebt de voeding gekocht op .....(ong). Bij bedrijf A(die mag gewoon anoniem blijven).
Bedrijf B heeft op last van de verzekering op .....(datum). Wat precies gedaan?
Heeft hij daarna nog gewoon gewerkt?
Als hij daarna nog gewoon gewerkt heeft gewoon garantie aanvragen.

Het is niet de gebruikelijke gang van zaken. Maar het is ook niet gebruikelijk dat er een verzekering tussen zit te kloten.

Want ik vermoed dat er wel wat tijd tussen PSU keuring/controlle. Uitspraak falisement en nu jou vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 02-10-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
loki504 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:04:
Er is mij even iets niet helemaal duidelijk.

Je hebt de voeding gekocht op .....(ong). Bij bedrijf A(die mag gewoon anoniem blijven).
Bedrijf B heeft op last van de verzekering op .....(datum). Wat precies gedaan?
Heeft hij daarna nog gewoon gewerkt?
Als hij daarna nog gewoon gewerkt heeft gewoon garantie aanvragen.

Het is niet de gebruikelijke gang van zaken. Maar het is ook niet gebruikelijk dat er een verzekering tussen zit te kloten.
Hey! Geen probleem! Dus: Ik heb die voeding gekocht in augustus vorig jaar.
In juli was mijn huisbaas aan het werk met de elektricien, deze heeft een power surge veroorzaakt en mijn RM650x is erdoor kapot gegaan met oa moederbord en gpu. Ik heb dan naar mijn verzekering gebeld en die vertelden me dat ze dit geld gingen proberen te halen bij de verzekering van de huisbaas. Op vraag van de huisbaas liet ik mijn schade ook opmeten(niet terug betaald btw), dus heb ik de pc naar de pcwinkel gebracht die ondertussen failliet is. Deze hebben ook de sticker eraf gehaald (waarschijnlijk omdat dit in geval met verzekering niet gebruikt mag worden, in belgie is het namelijk voorwaarde voor een terugbetaling van de verzekering dat het product niet meer onder verzekering valt)

Erna heeft deze dus niet meer gewerkt.
Mijn huisbaas heeft er een stokje voor gestoken waardoor er allerlei betwistingen zijn geweest en ik uiteindelijk niets meer terugkrijg, daar heb ik ondertussen al vrede mee.
Daarom had ik graag mijn RM650x terug gekregen dat ik toch weer vooruit kan.

Hopelijk weten jullie nu meer ;)

[ Voor 0% gewijzigd door pc-noob op 02-10-2019 16:17 . Reden: type ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als de PSU kapot is gegaan door een power surge veroorzaakt door de elektricien, dan valt dat natuurlijk niet onder de garantie. Je kunt niet zeggen dat de PSU niet conform was.

Je moet dus bij de huisbaas of elektricien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-07 11:07

ikt

Dus om de tijdlijn te schetsen:

0. Je woont ben België en je hebt de voeding bij een webstore gekocht.
1. Er is iets in jouw huis gebeurd waardoor de RM850x is beschadigd.
2. Je hebt bij een derde partij om reparatie gevraagd (waarom?!) die de voeding opengeschroefd en hierbij is een (fabrieks)garantiesticker beschadigd.
3. De derde partij is nu failliet.

Ik zie geen problemen. De sticker heeft géén invloed op wettelijke garantie, dus je kunt garantie op je voeding alsnog via de Nederlandse webshop krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
ikt schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:25:
Dus om de tijdlijn te schetsen:

0. Je woont ben België en je hebt de voeding bij een webstore gekocht.
1. Er is iets in jouw huis gebeurd waardoor de RM850x is beschadigd.
2. Je hebt bij een derde partij om reparatie gevraagd (waarom?!) die de voeding opengeschroefd en hierbij is een (fabrieks)garantiesticker beschadigd.
3. De derde partij is nu failliet.

Ik zie geen problemen. De sticker heeft géén invloed op wettelijke garantie, dus je kunt garantie op je voeding alsnog via de Nederlandse webshop krijgen.
In principe heb je gelijk over de stikker maar door punt 1. is wel zijn normale gerantie vervallen omdat het door eigen fout (of omstandigheid) komt en niet door het product zelf.

Natuurlijk moet de winkel dat wel kunnen bewijzen wat lastig gaat worden voor ze dus TS kan het zeker proberen. Maar dan moet hij dus wel liegen over de oorzaak van het falen en dat is ook fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
ikt schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:25:
......

In principe heb je gelijk over de stikker maar door punt 1. is wel zijn normale gerantie vervallen omdat het door eigen fout (of omstandigheid) komt en niet door het product zelf.
Zijn jullie zeker van het verhaal van de sticker? Want er blijkt veel twijfel rond te bestaan.. En in principe zou het geen fraude zijn want anders zou ik wel verzekeringsgeld hebben gezien als het echt te wijten was aan die power surge 8)7 . Ookal is het eigenlijk duidelijk dat het daaraan ligt, officieel blijkt dat niet het geval..

En ik heb bij die derde partij de reparatie gevraagd, op aandringen van de huisbaas, die zei dat de verzkering dit vroeg, wat uiteindelijk larie bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:16
Dus eigenlijk is de huisbaas de oorzaak van de hele elende? Dan moet je dus bij hem aankloppen voor een nieuwe voeding. Mobo en GPU. En hij kan dat eventueel verhalen op zijn verzekering(die niets wil uitbetalen. Maar dat is niet jou probleem). En tja wie weet kent je huisbaas het reparatie winkeltje wel. En ja je eigen vlees keuren is niet echt betrouwbaar.

Maar ik tag even @-The_Mask- hier in. Misschien kan hij wat duidelijk geven in het Voeding en power surge verhaal. En of dit te controlleren is door een random bedrijf.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 02-10-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
loki504 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:18:
Dus eigenlijk is de huisbaas de oorzaak van de hele elende? Dan moet je dus bij hem aankloppen voor een nieuwe voeding. Mobo en GPU. En hij kan dat eventueel verhalen op zijn verzekering(die niets wil uitbetalen. Maar dat is niet jou probleem). En tja wie weet kent je huisbaas het reparatie winkeltje wel. En ja je eigen vlees keuren is niet echt betrouwbaar.

Maar ik tag even @-The_Mask- hier in. Misschien kan hij wat duidelijk geven in het Voeding en power surge verhaal. En of dit te controlleren is door een random bedrijf.
Had ik liefst wel gedaan maar deze geeft niet toe.. Dusja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:18:

Het ligt er maar net aan wat er mis is gegaan. Maar als zo'n bedrijf failliet is gegaan dan waren het vast niet de meest slimme personen en was het idd maar de vraag of die uberhaupt iets konden zien.

Maar ja garantie op de voeding heb je sowieso niet meer doordat het defect door iets anders werd veroorzaakt. Met of zonder garantiesticker doet er dan ook niet meer toe.

Voor schadevergoeding moet je hier echt zijn bij de veroorzaker.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
In Amerika zijn dit soort stickers niet rechtsgeldig. Weet niet hoe dat hier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27

LankHoar

Langharig tuig

@pc-noob gewoon duidelijk per mail richting je huisbaas aangeven dat je graag een schadevergoeding tegemoet ziet van X euro (nieuwprijs voeding), en hij dit over kan maken of jij dit kunt minderen op betaling van de huur. Bij uitblijven van betaling binnen 14 dagen zul je voor het korten op de huur gaan.

Probleem opgelost, lijkt me :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20
Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat het stickertje er niet meer toe doet. Die voeding is kapotgegaan door “user abuse”, daar zit per definitie geen garantie op.

De TS moet gewoon (zover dat nog niet gedaan is) de boel op papier krijgen. Daarna kan hij eventueel de schade verhalen de verzekering van de huisbaas. Als ik het zo lees gaat dat alleen een lastig verhaal worden.

Ik zou persoonlijk een tijdslijn schrijven, met de tijd erbij dat de elektricien aan het werk was en de tijd dat de PSU de geest gaf. Als jullie het daar met zijn drieën over eens zijn dien je vervolgens een schadevergoeding in bij de huisbaas.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20
Verkeerd knopje... dubbelpost

[ Voor 116% gewijzigd door Rene op 07-10-2019 19:45 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Basekid schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 03:34:
In Amerika zijn dit soort stickers niet rechtsgeldig. Weet niet hoe dat hier is?
Misschien als op wettelijke garantie kunt terugvallen, fabriekgarantie zeker niet. Een fabriekant mag namelijk zijn eigen voorwaarden en eisen stellen, zie hier één. Wat die Amerikanen doen, doet er overigens helemaal niet toe, jij bent hier in Nederland, Europa, gelukkig niet in de USA. O-)

Maar... zoals reeds geconstateerd, betreft het hier geen garantie geval.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 07-10-2019 19:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

_Dune_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:54:
[...]

Misschien als op wettelijke garantie kunt terugvallen, fabriekgarantie zeker niet. Een fabriekant mag namelijk zijn eigen voorwaarden en eisen stellen, zie hier één. Wat die Amerikanen doen, doet er overigens helemaal niet toe, jij bent hier in Nederland, Europa, gelukkig niet in de USA. O-)

Maar... zoals reeds geconstateerd, betreft het hier geen garantie geval.
Maar TS kan nergens aankloppen, sticker of niet. Zelfs al kwam het niet door user-abuse, dan is TS' enige punt van contact zijn verkoper in NL.

Je gebash over de USA is grappig, want ik heb hier een pak minder problemen met het claimen van garantie op dingen die stukzijn. Geen gezever met een webshop die 'neen' zegt omdat ze anders verlies maken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Snake schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:42:
[...]

Maar TS kan nergens aankloppen, sticker of niet. Zelfs al kwam het niet door user-abuse, dan is TS' enige punt van contact zijn verkoper in NL.

Je gebash over de USA is grappig, want ik heb hier een pak minder problemen met het claimen van garantie op dingen die stukzijn. Geen gezever met een webshop die 'neen' zegt omdat ze anders verlies maken.
Dat had TS dan ook van begin af aan moeten doen, contact opnemen met de webwinkel waar hij het product gekocht heeft. Dan had in overleg de voeding naar een derde partij gestuurd kunnen worden. Nu doe je dat zonder dat er terug gevallen kan worden op de leverancier, die heeft namelijk geen verplichtingen meer, door buiten hem om te handelen. Verder zijn in Nederland en EU garanties prima geregeld, alleen moet je zo af en toe een webwinkel er eens op wijzen. ;(

Maar feitelijk heeft TS weldegelijk nog een ander aanspreekpunt, zoals een paar maal gezegd, de verhuurder aansprakelijk stellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De voeding is kapot gegaan door onjuist gebruik, dit valt sowieso niet onder garantie dus ik zou ook aanraden om daar verder geen tijd meer aan te spenderen. Zodra de voeding bij Corsair binnenkomt zullen ze dit ook concluderen en krijg je hem retour met mogelijk een rekening.

Als je een inboedel verzekering hebt zou je kunnen proberen het daarop te verhalen en anders via de rechtsbijstand op de huisbaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pc-noob
Ik ga de huisbaas nog eens op de hoogte brengen van alles en we zullen zien of er dit keer naar geluisterd wordt..
Thanks iedereen om zo massaal te antwoorden!!
Ik hou jullie up-to-date!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pc-noob
Huisbaas heeft me na zeuren en zagen een nieuwe PSU betaald.. Thanks iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:27

LankHoar

Langharig tuig

pc-noob schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:33:
Zo zie je maar weer, de zeurder en zager aanhouder wint :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-07 00:34
pc-noob schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:33:
Alleen een nieuwe PSU? Hoe zit het dan met je moederbord en GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-noob
ruftman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:37:
[...]

Alleen een nieuwe PSU? Hoe zit het dan met je moederbord en GPU?
nieuwe gekocht die onderweg zijn, boeit me niet meer. Blij dat ik er weg ben :).
Pagina: 1