[PowerPoint] Voorstelling wordt geopend in bewerkingsmodus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:04
In het kort is mijn vraag als volgt: Hoe krijg je het voor elkaar dat op Sharepoint 2016 een powerpoint daadwerkelijk als voorstelling wordt geopend bij het aanklikken?

Wat ik heb gedaan:
  • PowerPoint opgeslagen als voorstelling (PPS(X)) en neergezet in een bibliotheek en vervolgens aangeklikt. Gevolg: Bestand wordt geopend in bewerkingsmodus in PowerPoint
  • PowerPoint opgeslagen als voorstelling (PPS(X)) en neergezet in een bibliotheek en vervolgens een koppeling gemaakt naar het bestand in het navigatiemenu. Deze aangeklikt. Gevolg: Bestand wordt geopend in de bewerkingsmodus in PowerPoint
  • PowerPoint opgeslagen als voorstelling (PPS(X)) en neergezet in een bibliotheek en vervolgens op een webpagina binnen Sharepoint een link aangemaakt. Deze aangeklikt. Gevolg: Bestand wordt geopend in de bewerkingsmodus in PowerPoint
Wanneer ik de PowerPoint vanuit een lokale map of vanaf het bureaublad open, wordt het wel geopend in de voorstellings-modus. :S

Aangezien de PowerPoint gehost wordt op een intranet-pagina, kan ik geen gebruik maken van externe embed-opties (die zijn in ons Office-pakket overigens ook niet beschikbaar bij het opslaan).

EDIT: Nog een aanvulling: De PowerPoint is interactief. Opslaan als een statische PDF is daarom geen optie. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frituurman op 02-10-2019 12:56 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:14
Je kan m opslaan als pdf en fullscreen openen in een pdf reader.
Check wel dat de presentatie nog wel hetzelfde is als je er een pdf van maakt, pdf ondersteunt niet zomaar alles dat een powerpoint kan.
Maar als het een simpele set slides met tekst en plaatjes is zou het prima moeten werken.

@edit
Ik zou het wel even testen als ik jou was. Een interactieve powerpoint waarin je met knoppen naar verschillende slides kan en dergelijke werkt nog prima als pdf. Ik weet natuurlijk niet exact wat er allemaal in jouw presentatie zit.

[ Voor 95% gewijzigd door Flamesz op 02-10-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 13:04
Flamesz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:54:
Je kan m opslaan als pdf en fullscreen openen in een pdf reader.
Check wel dat de presentatie nog wel hetzelfde is als je er een pdf van maakt, pdf ondersteunt niet zomaar alles dat een powerpoint kan.
Maar als het een simpele set slides met tekst en plaatjes is zou het prima moeten werken.

@edit
Ik zou het wel even testen als ik jou was. Een interactieve powerpoint waarin je met knoppen naar verschillende slides kan en dergelijke werkt nog prima als pdf. Ik weet natuurlijk niet exact wat er allemaal in jouw presentatie zit.
Ook dit heb ik geprobeerd, maar de PowerPoint bestaat uit één sheet en zelfs met iets als dit werkt het niet.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh