Een kennis van me vertelde me laatst dat hij in zijn thuisserver setupje tegen vreemde problemen aan loopt. Hij heeft enkele ESX hosts met daarop wat VM's. Die VM's zijn allemaal onderdeel van een softwarepakket die berekeningen maakt over datasetjes. Er wordt dus nogal wat gecommuniceerd tussen die VM's. Nu vertelde hij me dat er sinds kort tijdens de batchjobs in de nacht vaak jobs fout gaan, omdat de ene Windows server de ander ineens niet meer kan bereiken, of een van de servers kan ineens geen bestanden meer wegschrijven op de fileserver.
Ik had aangeboden om even mee te kijken, en om een en ander uit te sluiten zoek ik een tooltje waarmee netwerk connectiviteit tussen windows machines in kaart te brengen is. Ik zoek iets wat uitgebreider is dan een simpele ping in een CMD venster 4 uur laten draaien, maar minder omvangrijk dan een complete Zabbix/PRTG/whatever monitoring suite te installeren.
Zijn er tooltjes waarmee ik gedurende een bepaalde periode de netwerkconnectiviteit tussen 2 machines in kaart kan brengen?
Ik had aangeboden om even mee te kijken, en om een en ander uit te sluiten zoek ik een tooltje waarmee netwerk connectiviteit tussen windows machines in kaart te brengen is. Ik zoek iets wat uitgebreider is dan een simpele ping in een CMD venster 4 uur laten draaien, maar minder omvangrijk dan een complete Zabbix/PRTG/whatever monitoring suite te installeren.
Zijn er tooltjes waarmee ik gedurende een bepaalde periode de netwerkconnectiviteit tussen 2 machines in kaart kan brengen?