Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Aansluiten op de tv, en enkel daarop in verkenner video bestanden afspelen met vlc
Deze kunnen in diverse kwaliteit zijn, maar max 1080p

Wat mag het systeem gaan kosten?
een maximum van 200€n maar liefst rond de 150€
Randapparatuur niet in de prijs inbegrepen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hdmi stick

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs kwaliteit verhouding.
Laag stroom verbruik

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Een linkje naar een artikel wat je aanbeveelt zoals bijvoorbeeld deze
pricewatch: Intel Compute Stick STK1AW32SC
Ik ken de verwachtingen niet van alle diverse modellen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom een compute stick?
Zo'n ding is gruwelijk traag, je moet er een muis en toetsenbord op aansluiten en voor wat je er voor krijgt zijn ze veel te duur.

Als je gewoon wil streamen vanaf een PC of NAS of wat dan ook kun je ook een Chromecast gebruiken, als je een mini pc-systeem achter je tv wil hebben ben je beter af met een Raspberry Pi.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
chromecast is niet echt wat ik zoek, die heb ik geprobeerd maar de apps die bladeren op het netwerk of via vlc doen niet meteen wat ik wil. een rasberry pi heb ik en kan ik eens proberen ja. suggesties welke distri ik dan best neem?

hij zal vast wel traag zijn, maar is hij snel genoeg om wat te streamen, geen internet of you tube, gewoon over het netwerk mkv, avi, mpeg files openen

ik zal dit weekend alvast rasberry al eens proberen die heb ik al liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

The Chaser schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:23:
chromecast is niet echt wat ik zoek, die heb ik geprobeerd maar de apps die bladeren op het netwerk of via vlc doen niet meteen wat ik wil. een rasberry pi heb ik en kan ik eens proberen ja. suggesties welke distri ik dan best neem?

hij zal vast wel traag zijn, maar is hij snel genoeg om wat te streamen, geen internet of you tube, gewoon over het netwerk mkv, avi, mpeg files openen

ik zal dit weekend alvast rasberry al eens proberen die heb ik al liggen
Raspbian is een prima OS om je Pi te gebruiken als media apparaat, hang hem aan een bekabelde netwerkverbinding, hdmi kabel de TV in en gaan met die banaan :)

Waarom trouwens persé vlc? Je kan met DLNA toch prima dingen naar een chromecast casten zonder vlc te gebruiken?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik gebruik deze pricewatch: Intel Compute Stick STK2m364CC als pc om te downloaden en vanaf te streamen, ligt gewoon in de meterkast met alleen een externe HD eraan vast, kan er via Chrome Remote bij vanaf telefoon/pc en streamen via Videostream of DLNA naar Chromecast/Xbox.

Een Raspberry is goedkoper maar de Compute Stick bied toch wat meer power en opties voor mij.