TV, telefoon en platenspeler aansluiten op soundbar/speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-07 11:07
Hallo,

Ik heb advies nodig betreffende: hoe ik kan realiseren dat ik mijn tv, telefoon en platenspeler kan aansluiten op dezelfde speakers/sub/soundbar (heb reeds nog niets aangeschaft). Het liefst wil ik op zo min mogelijk knoppen klikken voordat alles aangaat en muziek gaat spelen.

Specifiek wil ik de tv aan kunnen zetten en alle speakers daarbij zijn aangesloten liefst zonder nog alles specifiek aan te moeten zetten. Ik spotify kan aanzetten via mijn telefoon en daarbij alle speakers zijn aangesloten. En ik de platenspeler kan aanzetten en daarbij ook alle speakers aangesloten aangaan.

Momenteel woon ik nog in een kamer waardoor ik (nog) niet veel nodig heb betreffende speakers en een sub, en dat betekent dat ik wel wil uitbreiden in de toekomst, maar het nu nog geen vereiste is. Ik zou dus (los van de tv en platenspeler) genoeg hebben aan enkele speakers (zeg 3) en een subwoofer / of een soundbar en subwoofer. Een receiver moet natuurlijk wel als ik voor de losse speakers ga voor zover mijn kennis toereikend is.

Wat moet ik aanschaffen om dit te realiseren? Bvd ;)

Aanvulling.

Budget exc TV + platenspeler ligt rond de 500-750. Relatief laag budget en daarom is door de jaren langzaam uitbouwen een optie.

Optie 1:
-Soundbar
-Subwoofer

Optie 2:
-Receiver
-2 of 3 front speakers
-Subwoofer

[ Voor 9% gewijzigd door kevin12 op 02-10-2019 11:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Welke spullen heb je op het oog, bv. platenspeler, telefoon? Hoeveel geld wil je uitgeven?

Het meest flexibel is inderdaad om als basis een receiver zoals bijvoorbeeld deze Pricewatch:Denon AVR 1500H, met een paar passieve stereo speakers, zoals de Pricewatch:Dali Zensor 1 te nemen. Later kun je dan uitbreiden met een center, en eventueel een paar zuilen - en de Zensors als surrounds inzetten, en eventueel nog een subwoofer.

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 02-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-07 11:07
martyw schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:50:
Welke spullen heb je op het oog, bv. platenspeler, telefoon? Hoeveel geld wil je uitgeven?

Het meest flexibel is inderdaad om als basis een receiver zoals bijvoorbeeld deze Pricewatch:Denon AVR 1500H, met een paar passieve stereo speakers, zoals de Pricewatch:Dali Zensor 1 te nemen. Later kun je dan uitbreiden met een center, en eventueel een paar zuilen - en de Zensors als surrounds inzetten, en eventueel nog een subwoofer.
Heb beginpost aangepast zodat het wat specifieker wordt.

Wat jij hebt toegevoegd ligt zeker binnen het budget dus dat is iets waar ik zeker naar zal kijken!