Live video contact tussen 2 kantoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudesonmedia
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-12-2019
Ik zoek een?
Een oplossing om live videocontact tussen 2 kantoren te hebben. Het gaat er om dat je elkaar altijd ziet en op een knop kunt drukken om iets te zeggen. Zelf zat ik te denken aan 2 RING deurbellen gekoppeld aan 2 tablets. Maar er zijn ongetwijfeld betere oplossingen.

Wat is je budget?
1000/1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Elkaar te kunnen zien en met elkaar te kunnen praten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie hierboven.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Hmm Skype, Cisco jabber, MSN Messenger zoiets. Twee oude laptops en een goede verbinding en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou 2 40" televisies kopen, zoek er eentje met ingebouwde webcam. Lukt dat niet, ga je even knutselen met een Raspberry Pi en een Linux distro.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Hier hadden ze dat een tijd geprobeerd met een 2x TV+Webcam+Windows computer+Skype. Dat werkte meestal wel aardig, alhoewel de kwaliteit van het beeld op sommige dagen een stuk minder was.

Alleen werd het niet zo positief ervaren door de mensen die bij het scherm zaten, aangezien er de hele dag een webcam op hun staat gericht. Ook al kijkt er niemand, mensen voelen zich dan toch wel bekeken :P . Uiteindelijk voldeed de aanwezigheid status op Skype ook gewoon om goed samen te kunnen werken tussen de kantoren.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:19
Bij ons werd dit ook als Big Brother ervaren, wij zijn weer over op Skype....