loki504 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
Wat ik nog niet betaalt heb ja. En heeft het bedrijf nog niets gestuurt. Dan maak ik een agenda punt aan. Zodat ik er aan herinnert wordt.
En nee ik verdedig geen malivide bedrijf. Nergens is er ook maar iemand die zegt. Ja get bedrijf staat helemaal in hun recht. Maar zelf verantwordelijkheid nemen is iets waar je zelf wat aan kan doen.
Ja ik wist dat ik dit antwoord ging krijgen. Ongetwijfeld heb jij je zaken 100% op orde en gaat er nooit wat mis en kan je je administratie tot op de tiende cent verantwoorden. Super voor je.
De praktijk is dat 95% van de bevolking niet zo autistisch is en erop vertrouwt dat bedrijven facturen meesturen, coulant zijn bij vergissingen en samen zoeken naar een oplossing. Dit soort clubs, ookal hebben ze 1000% duizend procent miljoen keer "gelijk" volgens de letter van welke wet je denkt te handelen gaan
altijd nat als je dit uitvecht voor de rechter.
En dat is niet omdat ze geen gelijk hebben. Maar omdat ze opzettelijk misbruik maken van de ruimte die ze krijgen in de wet, niet ter goeder trouw handelen en niet uitzijn op een redelijke en billijke oplossing.
Wat je nu dus doet is
wel malafide bedrijven verdedigen want deze starre "de wet is de wet"-houding is precies waarom dit gebeurt. Met die houding laat je je naaien. Nou, jij liever dan ik.
Ionicawa schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
Ja, maar "ik ben het vergeten" is geen rechtsgeldig excuus om niet te betalen. TS zal dus hoe dan ook het originele factuurbedrag moeten betalen.
TS claimt dat de factuur niet in de doos zat en dat het bedrijf dit 'express' doet, hopende dat klanten het vergeten en ze dus een incassobureau kunnen inschakelen. Ik wil best geloven dat ze zo'n strategie toepassen aan de hand van de reviews, maar kan je het hard maken? Tenzij je kan bewijzen dat je geen factuur hebt gehad per mail of in de doos heb je geen poot om op te staan.
Het enige wat het bedrijf fout heeft gedaan is dat ze geen herinnering hebben gestuurd, wat als het goed is betekent (IANAL) dat je je daar op kan beroepen en alleen het originele factuurbedrag hoeft te betalen.
Kijk en dat hoeft dus
niet. Je kan ook contact zoeken met het bedrijf. Vraag alsnog om de factuur. Foutje bedankt, kan gebeuren, vast niet expres toch? Nee zegt het bedrijf, oepsie de floepsie, hier is-ie alsnog. En zand erover.
Deze club dreigt zonder enige andere stap met een deurwaarder (fout). Gaat gelijk vol in de aanval (fout). Als je nu redelijk blijft en een oplossing aanbiedt en ZIJ blijven het hard spelen win je het gewoon keihard bij de rechter.
[
Voor 31% gewijzigd door
Verwijderd op 02-10-2019 12:26
]