Helaas heeft een aantal weken geleden iets mijn pc de geest gegeven. Pc fans slaan aan, maar pc start niet door/geeft geen beeld. Ben bang dat mijn moederbord kapot is.
Tijd om iets nieuws samen te stellen. Ik heb geen echte ervaringen met zelfbouw, heb wel eens pc uit elkaar gehaald en weer opgebouwd.
Ik heb er over gedacht om enkele upgrades te doen, maar wil eigenlijk van de grote Fractal Design kast af. 2 jaar geleden upgrade van videokaart gedaan, deze zou ik het liefst ook weer mee nemen naar een nieuwe pc.
Monitor blijf ik gebruiken (Dell 27 inch monitor). Nog wel een windows 10 erbij.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Remote werken, lightroom, heel af en toe videobewerking, tekstverwerken, mogelijk af en toe een spel (sim/race). Moet vooral een tijdje mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat rond de 500-700€ te denken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie lijst, gedacht om videokaart mee te nemen. SSD en HDD. Weet niet of geheugen nog mee kan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat goed functioneert en een tijd mee kan, bios dat reeds geupdate is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, vind de Fractal Design cases wel aardig
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment een erg forse Fractal Design kast, deze moet zeker kleiner, Moet onder een bureau komen te staan met beperkte ruimte. Liefst zo stil mogelijk ivm aangrenzende slaapkamers.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag meedenken in wat kan, wat raadzaam is. Ik kom er qua onderdelen niet altijd uit wat nou beter is dan wat.
Huidige config:
Op het oog:
Voor SSD evt nog de Intel 660p 1 TB overwogen.
Mbt geheugen: 1 strip 16gb voldoende?
Tijd om iets nieuws samen te stellen. Ik heb geen echte ervaringen met zelfbouw, heb wel eens pc uit elkaar gehaald en weer opgebouwd.
Ik heb er over gedacht om enkele upgrades te doen, maar wil eigenlijk van de grote Fractal Design kast af. 2 jaar geleden upgrade van videokaart gedaan, deze zou ik het liefst ook weer mee nemen naar een nieuwe pc.
Monitor blijf ik gebruiken (Dell 27 inch monitor). Nog wel een windows 10 erbij.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Remote werken, lightroom, heel af en toe videobewerking, tekstverwerken, mogelijk af en toe een spel (sim/race). Moet vooral een tijdje mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat rond de 500-700€ te denken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie lijst, gedacht om videokaart mee te nemen. SSD en HDD. Weet niet of geheugen nog mee kan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat goed functioneert en een tijd mee kan, bios dat reeds geupdate is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, vind de Fractal Design cases wel aardig
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment een erg forse Fractal Design kast, deze moet zeker kleiner, Moet onder een bureau komen te staan met beperkte ruimte. Liefst zo stil mogelijk ivm aangrenzende slaapkamers.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag meedenken in wat kan, wat raadzaam is. Ik kom er qua onderdelen niet altijd uit wat nou beter is dan wat.
Huidige config:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | Asus P8B75-V | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti 4GB | € 169,75 | € 169,75 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C9 | € 36,49 | € 36,49 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 44,80 | € 44,80 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Silent Pro M2 520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 251,04 | ||
Op het oog:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 120,- | € 120,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,85 | ||
Voor SSD evt nog de Intel 660p 1 TB overwogen.
Mbt geheugen: 1 strip 16gb voldoende?